donderdag 6 december 2012

De herintroductie van het gehaakte gordijntje

Wat waren ze populair in de jaren 70:
de gehaakte witte gordijntjes. 
Ik vind dat het er weer tijd voor wordt, 
maar dan met kleur, uiteraard met kleur!

Gisteren heb ik mijn keuken er mee opgevrolijkt
en vanmorgen werd ik zo blij toen de opkomende zon
er zo mooi doorheen piepte...





Het patroon van het vierkantje is van Garnstudio en vind je

In het patroon staat ook beschreven hoe je ze aan elkaar kunt haken.
Ik heb zelf een andere manier gekozen.
De rand om mijn gordijn bestaat uit een paar toeren vasten.
De bovenkant voorzie je van lussen.
Je haakt 3 of 4 vasten, dan haak je 20 lossen (of meer of minder, wat je zelf mooi vindt)
 en haakt weer 3 of 4 vasten, enzovoort.

Ik heb gehaakt met haaknaald 3,5 mm en Catania SMC van Schachenmayr.

~X~

Photobucket

85 opmerkingen:

Lot zei

Wat een goed idee Karin! Prachtig. Ik doe met je mee! Tijd voor de gehaakte gordijntjes.. ( eerst de muts nog afmaken :-)

Ebi zei

GE-WEL-DIG!!
Wat een briljant idee om de keuken mee op te vrolijken!
Groetjes
Evelyn

noofs zei

Misschien moet ik daar ook maar eens over gaan nadenken. Jouw gordijnen zien er heel erg leuk uit :-)

Elza zei

Heerlijk wat lekker vrolijk.
Ik pin het ook even.
Groetjes ELza.

Viltanja zei

Helemaal leuk en lekker vrolijk.

Groetjes Anja

creajettie zei

wat een vrolijk gordijn. Leuk met al die kleurtjes!

Jolanda zei

Oh, ik wil ook ooit nog eens gordijntjes in mijn keukenraam... Voeg erbij dat ik zoo graag weer een nieuw haakwerkje wil opzetten... hier wil ik spontaan mee beginnen!

1968deWinkel zei

Vrolijk, bijna retro en helemaal hip. Fijne,dag! Groetjes paula

Alessandra zei

LOVE it!!!!!!
xxxx Alessandra

Yvonne zei

Yeahhh super super super, gezellig ziet dat eruit. Laat de soms zo grauwe winter dagen maar komen.....in jou huis is het vrolijk en gezellig. X x x

Rita Janssen zei

Je brengt ons weer op ideetjes, Karin, zo'n leuk gordijntje vrolijkt je elke morgen weer op natuurlijk!
Groetjes, rita.

tine zei

helemaal top! Had vroeger ook overal gehaakte gordijntjes... Nu ik dit zie... wil ik ook weer..
heerlijk die vrolijke kleurtjes ;)


groetjes,
tine

Astrid zei

Woh, super. Die kleurtjes. Geweldig dat je de buitenwereld het huis van een haakster laat zien. Heb er ook nog wat hangen, iets saaiere, wél met opzet 'opgelapt'.

Mama Krieltje zei

Geweldig!
Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen...

Liefs,
Mama Krieltje

Jolette zei

Wat een leuk idee!
Ik ga helemaal weer terug in de tijd!!!

marienaailes zei

O wat leuk!! Helemaal te gek!
Van mij mogen ze overal verschijnen.
Krijg zin om te haken als ik dit zie.
Heb in het voorjaar witte gehaakt voor in de woon kamer. Krijg veel reactie, maar ze snappen niet dat ik het zelf gehaakt had.
Wat een domboos.
Nu gaan de zelf gemaakte kerst gordijnen er op.
Ga zo door Karin! Heel Nederland aan de haak!!
Als je door kleine dorpen komt zie je ze nog best vaak hangen hoor, herken de partonen van Durable met me oogen dicht.
Vroeger verkocht ik dat allemaal in de Bijenkorf.

Mij zei

Echt super mooi. Het zonlicht dat er doorheen schijnt is inderdaad prachtig. Groetjes, Mij

Zita zei

Wat een vrolijk gordijntje!

Joke Lindevrouw zei

Wat een leuke gordijntjes! Heel mooi!

Rita Russe zei

mo zeg , zo schone !!!!!

Amber zei

Wat een werk is dit geweest. Heel mooi geworden!

baukje zei

IK had vroeger ook gehaakte in de keuken met keteltjes erin, filethaken was dat. Voor vriendinnen heb ik ze ook veel gehaakt en dan kastrandjes, was ook zo in . En het stond zo leuk. Jouw gordijntje is echt top; ik kreeg meteen zin erin....

Made by Annemiek zei

Ik heb ze toendertijd ook gemaakt van cremekleurig katoen, ze beleven jaren hangen totdat de gaten erin vielen vanwege de zon! Leuk zo met kleurtjes.

Alette zei

Prachtig het lijkt zo net den glas in lood raam prachtig. Ik had vroeger ook gehaakt gordijntjes in het bruin hahah mijn moeder heeft ze nog steeds in het wit in de keuken hangen :)

Willy zei

Wow, wat een effect, het lijkt wel als glas in lood.

Eveline zei

Hey dat is grappig! Great minds think alike denk ik! Ik ben een patroon aan het zoeken om zo'n ouderwets gordijntje voor aan mijn schuurdeur te maken! Maar dan uiteraard in kleur! Mooi gedaan hoor, kijken of het weer mode gaat worden!

Renate Bijlsma zei


Ohh whaauuwies, ik ben om, ik ga ook leuke kleurige gordijntjes haken!! Top!! MMM nu nog bedenken voor welk vertrek, zonder dat mijn hubbie begint te stijgeren hehehehe

Tineke Bolleboom zei

Leuk Karin, jij bent van de vrolijke kleuren, bedankt voor het idee,dit kan tussen de bedrijven door gemaakt worden, met die vrolijke kleuren komt het zonnetje vanzelf in huis (alhoewel ik daar nu ook van zit te genieten)
Groetjes Tineke

knoopjesz haken zei

Helemaal top..wat ziet dat er mooi uit ;-)

Mara zei

Wat een goed idee! En wat ziet het er gaaf uit!

Mejuffrouw B zei

Super, wie zou hier nou niet blij van worden?!

Patricia de Maldonado,Uruguay zei

Hola,me encantó la cortina,que colorido.
Hace tiempo que pienso hacer una para mi cocina y no me decidía ,mirando la tuya me voy a poner manos a la obra...cariños

galera zei

Una maravilla ,me gusta mucho,felicidades

CreAlyt zei

Oh ja, ik was ook van de gehaakte gordijntjes vroeger. Bijvoorbeeld gordijntjes met olifanten en konijnen voor de kinderkamers.Ik vind deze gekleurde herintroductie helemaal te gek!

Ann zei

Wow Karin! Van zoiets kan je niets anders dan vrolijk worden!
Groetjes,
Ann

Nettie zei

Wat mooi, volgens mij wordt je een trendsetter als ik al de reacties lees.

Sole zei

Te ha quedado muy bonita y muy alegre.
Un abrazo

MrS wiLD zei

Karin, WoW! What a great job you've done on this. It's beautiful!

Minimoek zei

Wow wat ontzettend gaaf!!

kristel zei

Wat mooi, zoiets zie ik ook nog wel zitten.

Lief en Mooi zei

Ik vind ze zo prachtig. Het is dat ik nu met een ander project bezig...die kleurrijke gordijntjes wil ik ook in mijn keuken!
Bedankt voor je leuke inspiratie.
(wij hadden vroeger thuis bruine gehaakte filet valletjes voor de ramen;-))

Franciens Haakwerk zei

Leuk, leuk, LEUK!!!! Dit werkt heel aanstekelijk, iedereen heeft ergens wel een raampje wat schreeuwt om zo'n leuke opfrisser.

★Martina zei

Oh Karin, it looks so great...
XO,
Martina♥

cristina zei

Oooooooohh!!!!!!!!!!!!!! loooooooooove!!!!!!!!!!!!!!!

Inez Falleyn zei

wat schitterend! mooie kleuren en een heel leuk effect.

Inez, ineseda.blogspot.com

meijra zei

Dat vind ik nou eens een leuk idee, even geen dekens maar een keuken opvrolijken.
Ik krijg er gelijk zin in.
gr. Meijra

an valenteyn zei

ooooh, wat goed !
Ik ben al even enthousiast als de de rest hier :)
Wil er direct ook aan beginnen, mijn keukenvenster kan ze in elk geval gebruiken.

Groetjes
An

Dinaz zei

Super!!! Lekker vrolijk en inderdaad erg mooi met de opkomende zon erdoorheen!!!

Goed idee...ik denk dat er in blogland nog vele zullen volgen :o)

Fijn weekend alvast! Dinaz ♥

diefahrradfrau zei

Wow! So nice!
<3

Christiane
http://bikelovin.blogspot.de/

Esther zei

Geweldig lekker kleurrijk. Groetjes Esther.

Marga Boot zei

Heel mooi, lijkt net glas in lood!! Hier zou ik zelf niet opgekomen zijn.

Nadia Bogaert zei

Karin!! Elke keer ik op je blog ga kijken , staat er weer iets op dat ik ook wil maken, de lijst wordt nu wel erg lang hoor! maar toch dank je wel voor alle ideetjes! :-)

Anoniem zei

So beautiful in the sunshine!
Judit
http://pjutko.blogspot.com

Rosaly zei

Wat is het mooi geworden zeg!
Ook ik krijg hier de 'haakkriebels' van!
Misschien een project voor na de feestdagen...
Wat een werk heb je hier aan gehad!

Anoniem zei

Super mooi. Ik ben al een tijdje opzoek naar gehaakte gordijntjes, maar misschien moet ik ze ook eens zelf gaan maken

dutch sisters zei

Oh karin ik vind je gordijn helemaal geweldig! Wat een goed idee om meerdere kleuren te gebruiken. Staat erg gezellig!

Tante Bibi zei

Vandaag ben ik zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk .. bij het zien van je kleurig keukengordijntje ! Supermooi gedaan Karin. En laat nu net vandaag de zon uitkomen .. toeval of niet .. je dag is meteen geslaagd toch ? Groetjes, Sybille.

arga zei

wat leuk, het lijkt wel glas-in-lood!

Arga

Moos zei

FANTASTISCH!!!!!!!!

Saskia Laan zei

Wat een onwijs leuk idee!

Rein zei

Helemaal geweldig!
enkele weken geleden heb ik ook een keukengordijn gehaakt, maar deze is veel leuker!

Liz zei

VERY nice!!

Annemarie zei

Dit idee ga ik onbeschaamd van je jatten, hoor. Geweldig! Wat een prachtig gordijne, Inderdaad, zoals iemand anders al opmerkte, net glas-in-lood.

En wat raar dat ik in al die tijd pal langs je blog gesurfd ben...

Peper Molen zei

ik zou zeggen nieuwewets! helemaal hip en hot!

Kerstin zei

Das ist ja mal eine tolle Idee! What a great idea!
Viele Grüße
Kerstin

Puur en Blij zei

Erg mooi! Ik heb er laatst ook over zitten denken voor op de meidenkamer...

Fus Zanny zei

Waaw dit echt gewoonweg prachtig!

Caroline zei

Dit ziet er heel leuk uit zeg! Ik doe met je mee om er een rage van te maken, de eerste 2 vierkantjes zijn al af ;-) Nu nog maar 73 te gaan, dan heb ik een onder- en een kort bovengordijntje in de keuken.

Groetjes van Caroline

FabryCat zei

Absolutely beautiful!
Greetings from Poland :-)

Ola zei

It is beautiful!!!! greetings from Glasgow :-) www.ola-mola-crochet.blogspot.com

Lies de Goede zei

Hallo Karin
Ik heb genoten van je blog en ik ga je gelijk volgen. Zou jij ook van mijn blog volger willen worden? ik begin nog maar
http://liesbreipatronen.blogspot.nl/


groetjes
Lies

Madeleine zei

Wow! Absolutely stunning!

Margriet zei

Prachtig!!!!!

claudia zei

Muy bellas, he estado buscando ideas para realizar las cortinas de mi casa y esta me pareció fabulosa.
Gracias por compartirla.
saludos desde Uruguay.
Claudia

Barbara Gie zei

Dear Karin,

a very nice Curtain made by you! Can you tell me how you putted the patches together?

Best regards

Barbara Gie

goddess in the groove zei

Love it!!! This is perfect for my kitchen...

Bettina zei

Heel mooi, dit gordijntje! Ik was net op zoek naar een idee voor onze nieuwe deur (met twee raampjes) en dit past heel goed!
Ik weet, dat je niet zo van vragen naar patroons houd, maar ik wist toch te graag, hoe je de motieven aan elkaar gehakt hebt. Ik vind dat een mooiere manier dan die van het origineel.
Als je me dat eventjes verklaren kunt, was ik heel blij en kan ook graag een fotootje sturen, als ik klaar ben. ;-)
Groetjes,
Bettina (uit Duitsland)

Bettina zei

I found it, here: http://pinterest.com/astridjohanne/crochet-motif-joining-techniques/
Scroll down a bit. ;-)

Lee Ann zei

What a beautiful crochet item!!!! I love the way you have it displayed for the sun to shine through! :). :)
__
Lee Ann

Crochet...Gotta Love It! Blog


YouTube Channel

Anoniem zei

Dank je wel voor het geweldige idee en de beschrijving. Mijn gordijntje hangt inmiddels bij mijn zijraam in de woonkamer.


Conny Zee

Rhian Drinkwater zei

That's beautiful! What yarn did you use?

Karin zei

@Rhian Drinkwater
It's SMC Catania from Schachenmayr

Anoniem zei

Hoi ik ben een man (dus niet echt thuis in haken etc.)Verkoop je het ook? (lengte van 194 cm)

MVG,

Tyler

Karin zei

@Tyler
Het spijt me, ik verkoop geen haakwerk. Misschien kan iemand het voor je maken?!

Jeroen zei

CooL! Zo eentje zou ik ook wel willen,