woensdag 13 maart 2013

Lentekleuren vragen om een lentesjaaltje

Hoewel het warme voorjaarsweer nog even op zich laat wachten,
werd ik toch al geïnspireerd door de mooie, frisse overlopende
 kleuren van de Katia Degradé Sun.
Ik heb er een lentesjaaltje van gehaakt.


Het patroon is van Garnstudio.
Wil je het ook haken?




Ik heb er zelf een extra randje en franjes aan toegevoegd.



Langs de lange rand hecht je ergens aan en haak je vasten.
Voor de franjes begin je op een hoek aan een korte kant met * 1 vaste,
dan haak je 11 lossen, haak in de 2e losse vanaf de naald een vaste en haak zo
verder met vasten tot je weer terug bent (totaal 10 vasten), haak in de korte kant weer
een vaste *
Herhaal van * tot * tot je bij de volgende hoek bent.
Haak verder langs de lange kant met vasten en haak aan de volgende
korte kant ook franjes, let op dat je evenveel maakt als aan de andere kant.
Haak verder met vasten langs de lange kant tot je weer aansluit met een halve vaste bij het begin. 
Hecht af.

Je hebt een fijne vrolijke en luchtige sjaal gehaakt.





Katia Degradé Sun is 100% Egyptische katoen.
Aanbevolen haaknaald 3 - 3,5 mm, maar:

ik heb haaknaald 6 mm gebruikt voor een zeer luchtig en los effect.
Ik had 2  1/2 bolletje nodig voor dit sjaaltje.



Blijf aan de haak!

Photobucket

32 opmerkingen:

Janny Veenstra zei

Wat mooi en heerlijke kleurtjes :) groetjes Janny
Creatiefmetmij.blogspot.nl

baukje zei

Daar heb ik wel zin in! Hoeveel bolletjes heb je gebruikt?

maaike van klaveren zei

Mooi!!!
Ben ook wel benieuwd naar het aantal bollen dat je hebt gebruikt....

Mariette zei

Leuke sjaal en wat een mooi garen, heeft een hoog "hebben hebben hebben" gehalte ;-)

Karin zei

Heb het er net bijgeschreven. Sorry, was me even ontschoten.

José Crochet zei

die is écht mooi Karin !
ja, je hebt zin in de lente en dat wordt zó alleen maar meer ;)

Monique zei

Wat mooi gemaakt, wauw!
En de kleuren, heerlijk!
Mag ik vragen welk kleur nr. je gebruikt hebt?

Lieve groet, Monique

De Begonia zei

heel mooi en lekker luchtig! Kijk je ook eens op mijn blog? Ik haak ook veel.

Groetjes Kora

Made by Annemiek zei

Wat een prachtig kleuren, je brengt me op ene idee om ook zoiets voor me zelf maken. Maar bedoel je echt 2 en een halve bol.?

Groetjes,
Annemiek

Věra zei

Krásný šál

Sandra zei

onwijs leuk sjaaltje!!! xxx

Alike zei

Hij is erg leuk geworden Karin.

Plien zei

leuk idee Karin, laat de lente nu maar komen

ineke zei

wat een mooie sjaal.. en hard nodig.. zelfs IN huis.. en straks als het zachter weer wordt lekker op een kort jackie..

Corina zei

Super kleurtjes!

La FeMe en Spruiten zei

wat heb je mooie kleuren gekozen. Het patroon ziet er heel zomers uit, lekker luchtig. Prachtig gemaakt.

groetjes saskia

Yvonne zei

Hoi Karin, ik ben verslaafd aan je. Elke dag, maar dan ook echt elke dag kijk ik even op je site. Je maakt ook zooooooo veel leuke vrolijke ding, steeds heb ik oooo dat wil ik ook. ;))) en dan nu weer die vrolijke sjaal. En zo te lezen ben je een inspiratie voor vele. Dank dank dank.

Dinaz ♥ zei

Heel mooi!!!
Super patroon en mooie kleuren!

X Dinaz ♥

Frances zei

Karin, what a lovely scarf you've made. Using the larger hook for this beautiful cotton yarn really gave it a good texture.

I love the idea of the crocheted fringe...I will have to try that technique on something. Cotton probably would work better than wool.

Best wishes as always. xo

Angeline zei

Prachtig Karin!

Chris in de haak zei

Supermooie sjaal, ben zelf met een poncho bezig en zit wat met de afwerking te stoeien ik vind jou tip met franjes een erg leuke.
Grtz,
Chris

Dutch Cottage zei

Hoi Karin, hartstikke leuk sjaaltje, en wat een idee om met een grotere naald te haken, het ziet er zonnig en luchtig uit. Dus laat die zon nu inderdaad maar eens komen haha..

ElbeGlück zei

Liebe Karin, danke für deinen schönen Post.
Ich habe mir die Wolle gleich bestellt. Ich freue mich schon darauf ,diese so schön ,wie Du, zu verarbeiten.

LG Heike

Tündérviola zei

Amazing!!! I love it!

Diana zei

Geweldig leuk sjaaltje!
Leuk idee!

Rita Janssen zei

Superleuk sjaaltje Karin in een hele mooie wol! Om meteen aan te beginnen! Bedankt voor de tip.
groetjes, rita

galera zei

Que bonita te ha quedado y el colorido es ideal,felicidades

lies zei

wat een super mooie kleuren
fris en toch warm
en Karin mijn dekentje is bijna klaar ik heb alleen zigzag gehaakt
ziet er ook leuk uit

gr lies

janitam zei

Mooi sjaaltje en heel mooie kleur, en nu de lente nog. Ik hoor dat het nog behoorlijk koud is bij jullie.

Amber zei

Zo aan het einde van de winter is een sjaal niet eerste waar ik aan denk om te maken. Maar jouw lentesjaal is echt mooi. Handig voor de wat frisse lentedagen.
Warme groet, Margaret

Susan zei

Bedankt voor de tutorial Karin! Heb een ontzettend leuke sjaal gehaakt voor mijn dochter. Ze is er heel erg blij mee...

Karin zei

Hallo Karin dein Schal ist Wunderschön die farben liebe ich .Liebe Grüße an dich Karin