vrijdag 15 augustus 2014

Regenboog telefoonhoesje

Laatst maakte ik al een telefoonhoesje in Pipstijl.
Dat was leuk en ik had er veel plezier van.
Nu heb ik sinds een paar dagen een nieuwe smartphone
en die heeft andere afmetingen, dus dan maar weer aan de haak.
Met kleur uiteraard!
Regenboogkleuren dus.....

Je haakt het op dezelfde manier als dat vorige hoesje.
Twee lapjes, die net iets groter zijn dan je telefoon.
Voor de voorkant haakte ik vasten, waarbij ik in de toer met 
nieuwe kleur om en om de vaste een toer lager pakte,
zodat je V-tjes krijgt.


De achterkant haakte ik ook met vasten, maar in 1 kleur:


Een borduurseltje erop:


De knoop heb ik van het oude hoesje gesloopt en meegenomen
naar dit nieuwe hoesje.
Ook de lus is gehaakt zoals de lus van het Piphoesje.


De lapjes zijn ook weer omhaakt met vasten
en daarna met een naald aan elkaar genaaid,
met zo'n omslingersteek.
(sorry, ik weet niet hoe die steek heet)


Ik heb gehaakt met diverse kleuren Catania en Phildar Coton 3
en haaknaald 3,5 mm.


Ik ben blij.
Blij met mijn nieuwe telefoon.
Blij met het nieuwe hoesje.

~X~
Photobucket