woensdag 1 april 2015

Mochila tas

Ik ben er even zoet mee geweest, 
maar oooooohhhhhhh wat is het een mooierd geworden!
Mijn Mochila (tas).
Een hele hippe trend in haakland!



Gehaakt met Phil Coton 3 van Phildar
en haaknaald 3 mm.




Het randje is mijn favoriete 
 van Attic24.



De band is in de lengte gehaakt,
zo rekt hij niet uit.



Het haken van zo'n tas is leuk, maar ook tijdrovend.
Je hebt meerdere bolletjes garen, waarmee je tegelijk werkt.
Je haakt vasten in de achterste lus om 3 meeloopdraden heen, 
die je dus niet mag zien door je steken heen.
Goed opletten en je patroon volgen en op de juiste
momenten op de juiste manier een kleurwissel doen.
Ja, het is een dingetje hoor, je moet veel tegelijk
in de gaten houden en doen.
Alle begin is moeilijk, ik heb ook eerst een paar keer 
de bodem (het moeilijkste deel van de tas!) uitgehaald, 
voor het goed ging. 
Nou ja.... goed..... ik was tevreden en liet het zoals het was. 

Helaas kan ik geen patroon geven hiervoor.
Ik raad je aan om naar één van deze of beide Facebookgroepen te gaan
voor insiratie, hulp en uitleg: 


En niet te vergeten: Kijk ook rond op Pinterest bij:
Je kijkt er je ogen uit.

***

Mijn aandachtspunten voor een volgende tas:

- Haak met haaknaald 2,5 mm, dan wordt het nog wat strakker, zodat je nog
minder ziet van de meeloopdraden.

- Maak een koord met behulp van de Kumihimo schijf

- Leer ook een band te weven met behulp van een Inkle Loom
en/of
Maak een band door middel van Ply Split Braiding



Genoeg te doen dus!

En jij? 
Maak je ook zo'n hippe tas voor de komende zomer?

Photobucket