zondag 21 juni 2015

Mochila Hello Hippie

En daar is er weer een!

Mochila 

HELLO HIPPIE
ook wel mijn "Indianentas"



Ik heb gehaakt met
Haaknaald 2,5 en Phildar Phil Coton 3

Voor tas, koord, kwasten en ply-split-braidingband met franjes:

Turquoise 3 *
Soleil (geel) 2 * 
Ebene (chocoladebruin) 3 * 
Jade (licht turquoise) 2 *
Griotte (rood) 3 *
Gold (goud) 2 *

De kleuren zijn geïnspireerd door o.a. deze plaatjes: 



Optioneel: 
lapje stof voor voering
rits voor zakje in voering
naaigaren

**********

De band:

     

De band is gemaakt met de Ply Split Braiding techniek.
Daarvoor heb ik zelf de koorden gedraaid met behulp van de boormachine.
Met een gripvid splits je de koorden en weeft ze door elkaar.
Kijk maar 's naar dit filmpje op Youtube.
Wil je meer weten en leren over deze techniek,
dan raad ik je aan om je aan te melden bij:
Facebookgroep Ply Split Braiding

Nog een andere mogelijkheid voor een hele mooie band:
Weven met de Inkle Loom
Je raat het vast al, daar is ook een groep voor:
Facebookgroep Dutch Inkle Weavers

 * Natuurlijk kan je de band ook haken.
In dat geval heb je van elke kleur Phil Coton 3 een bol minder nodig.
In het maken van de koorden voor Ply Split Braiding gaat behoorlijk wat garen zitten
 en met haken is dat veel minder.


**********

De bodem:
patroon is er niet, ik heb het al hakende bedacht


De rand:
hier liet ik een deel van de bodem terugkomen



Koord met kwasten:
het koord is gemaakt met de boormachine

  

Franjes aan de band:


 


De voering met een extra zakje met rits:


Het patroon voor de zijkant van de tas,
gemaakt met behulp van EasybeadPatterns:



HELLO HIPPIE!!!


Ik ben verliefd op mijn Indianentas,
die volgens een hele lieve vriendin
heel enthousiast tot
PocahonTas
werd uitgeroepen!


Voor meer informatie, uitleg, hulp en inspiratie voor het haken
van een Mochila en de "Mochilatechniek", ga naar:

Facebookgroep Mochila Haken NL
en/of
Facebookgroep Mochila Patronen

**********

Blijf aan de haak!


Photobucket