maandag 5 december 2011

Gevulde hartjes voor Kerst.


Je hebt misschien al een hartje gehaakt, 
zoals ik HIER beschreef.

Deze hartjes zijn hetzelfde, maar gevuld. 
Je haakt 2 hartjes, versiert ze aan de goede kant met een
borduursel, strikje, knoopjes, 
of iets anders wat je leuk vindt.
Leg de hartjes met de verkeerde kanten op elkaar.
Begin bij het puntje, 
haak de hartjes met vasten aan elkaar.
Tussen de 2 bogen haak je 30 lossen voor het lusje, dan 
haak je weer verder met vasten.
 Als je het hartje voor 3/4 aan elkaar hebt gehaakt, 
vul je het met wat vulmateriaal en je haakt
de laatste opening dicht.
 Sluit met een halve vaste op het puntje.
Hang met behulp van het draadje een belletje, 
kraal of hangertje aan het puntje en werk de draadjes weg.

 


Voila! Een leuke kerstversiering!


Photobucket

19 opmerkingen:

Monica zei

Very, very nice Karin!
Do you know if i can find pattern in English?? Thank you!
Monica

Pink Princess zei

Ze zijn LEUK! Ben sowieso al dol op ♥♥jes dus.......

Groetjes

Marieke zei

Wat een leuk idee! Ik ben al een tijdje hartjes aan het haken nav jouw uitleg, dit ga ik ook eens proberen :)

Pleuntje zei

Wat een leuke haaksels. De hartjes vind ik schattig.
Brei je ook wel eens ? Ik heb nog een leuk boek in de aanbieding, zie mijn blog. x Petra

Gerd@ zei

Schattig die hartjes ik heb ze ook al eens gemaakt maar dan enkel dit is ook een heel leuk idee .......

Fijne dag .... groetsss Gerd@

little red home zei

Hoi Karin, leuk idee! Bedankt voor het delen.
Groetjes, Anne-Marie

Paulijn zei

Karin
Ik vind je hartjes echt prachtig, ik ga ze zeker namaken! Dank je wel.

Het Voske zei

Helemaal leuk! Zet ze op mijn To-Do lijstje. Dank je.

Lief en Mooi zei

Leuk! Ik had al een platte volgens jouw patroon gemaakt en deze zijn ook mooi.
groetjes, Talitha

Gea zei

leuk !!!

Moos zei

Die zijn ook mooi!!!!!!
Leuk hoor!

marienaailes zei

Wat leuk weer! is weer is wat anders dan gebreide kerstballen. Ga ik zeker doen, bedankt voor de tip.

lindevrouw zei

Heel leuk je hartjes! Gezellig!

MUIZENVROUWTJE. zei

blijft leuk die hartjes!!

The Garden Bell zei

Fabulous. Love, Love, Love the hanger.

Small Things zei

Hermosos!!! Adoro los colgantes! Cariños!

☼Carolina Artesanías☼ zei

nice!!

❀◕‿◕❀

1968deWinkel zei

Heel leuk karin, nu hangt mijn halve huis vol met hartjes, maar deze kan er nog wel bij... dus als ik tijd heb ga ik ze zeker maken! fijne dag groetjes Paula

yvette zei

gaaf!