vrijdag 12 februari 2010

Blocking board

Natuurlijk ben ik nog steeds bezig met haken. De stapel vierkantjes voor de babydeken groeit en groeit.

 

Tijdens al dat heerlijke haakwerk heb ik veel nagedacht over het blocken van de vierkantjes. Op mijn strijkplank is het mogelijk, maar dan kan je niet strijken.
Blockingboards (geen idee hoe je dit in het Nederlands noemt) zijn volgens mij in Nederland niet te koop, helaas. Dus dan moet je creatief worden.

Voor mijn oplossing heb je nodig:
1. Een witte plank, 80 cm x 40 cm
2. Een strijkplank overtrek 130 cm x 48 cm (katoenenstof op een dun laagje schuimrubber)
3. Een schaar
4. Een nietpistool
5. Een handig iemand, die met nr. 4 kan werken(ik vind het een griezelig apparaat, dus heb ik  manlief gevraagd even te helpen)

Ik heb het ronde deel van het strijkplank overtrek afgeknipt, zodat een rechthoek overbleef.
Je legt het met de goede kant naar beneden. Plank er op. Met een nietpistool maak je de stof vast aan de plank. Goed strak trekken.
Keer om en je hebt een fijn blockingboard.


Ik heb de vierkantjes er op gespeld. Het papieren sjabloon geeft de juiste maat aan. Daarna heb ik ze nat gespoten en nu liggen ze te drogen. Morgen zijn ze weer droog en vooral mooi strak en vierkant. En dan maar herhalen, tot alle vierkantjes vierkant zijn!

Voor Nederlanders: Strijkplankovertrek heb ik gekocht bij de Hema.

Ik wens iedereen een fijn weekend!