donderdag 29 maart 2012

Blije Tissue Doos!

Een saaie tissuedoos ziet er zo veel leuker uit!


Ik haakte vijf rechthoeken, volgens de afmetingen van
de tissuedoos.
Na het haken heb je dit dus: Alles krult om...


Daarom heb ik ze geblockt:
Op maat vastgespeld, nat gespoten en laten drogen.


Kijk, zo heb je vijf platte onderdelen:


....die ik aan elkaar heb genaaid...


Zie hier de details:


Voor de opening haak je i.p.v. vasten een x-aantal lossen
en evenzo veel steken verder haak je verder met vasten



...ik heb veel kleuren gebruikt en vooral met vasten gehaakt...



...en heb me uitgeleefd met verschillende steken...
Bobbels, reliefstokjes en vasten, die je lager insteekt...


....ik heb o.a. kruissteken geborduurd en knopen opgenaaid...


Ik heb gehaakt met haaknaald 3,5 mm
en Catania van Schachenmayr, een prachtige katoen
in heel veel mooie kleuren te koop.

***

Ik kan niet aangeven met hoeveel lossen je begint of het aantal toeren dat nodig is.
Dat hangt af van de maat van de tissuedoos.
Probeer het zelf uit te vinden, ga aan de slag met allerlei kleuren en steken.
Uiteindelijk zijn het rechthoekige lapjes,
die samen een leuke hoes vormen voor een saaie kartonnen doos.


Wij kunnen voortaan heel blij snotteren ;-)

***


Like my brief instructions in Dutch.... here they are in English:

Crochet 5 rectangles according to the dimensions of the box. 
Leave an opening in the rectangle for the upper part. 
Recommendation: make compact stitches, like single crochet (in US abbreviations), 
so the colours of the box don't show through.
Use all kind of colours and stitches, decorate it with embroidery and buttons. 
Block the 5 pieces (pin in shape, spray wet and let them dry). 
Sew them together and there you have the hanky box cover.



Photobucket