vrijdag 12 september 2014

Welkom Thuis Stylecraft Deken

10 maanden lang zijn mijn jongste dochter en haar vriend op reis geweest.
Met grote rugzakken zijn ze door diverse landen in Zuid Oost Azie getrokken.
Ze hebben er heel veel gezien en beleefd.
Gelukkig had ik veel contact met hen via Whatsapp en Skype.
Gisteren hebben we ze weer in de armen kunnen sluiten op Schiphol. Eindelijk!

Je begrijpt, ik heb niet stilgezeten en heb in de tussentijd
een heerlijke zachte Welkom Thuis deken in herfstkleuren gehaakt, zodat ze
het in ons koude kikkerlandje wel warm krijgen en houden.



Het is een fijne deken geworden van 135 cm x 205 cm.



Herken je het?
Ik haakte al eerder een babydekentje volgens dit patroon.


Gekleurde banen, met in het midden van elke baan de knoopsteek.


Patroon:

Zet 201 lossen op met haaknaald 5,5

Haak met haaknaald 5 verder

Haak 1 stokje in de 3e losse, haak de hele toer stokjes, keer.
Haak 2 lossen  (=1e stokje) haak verder stokjes, keer.
1 losse, haak 1 vaste in zelfde steek, haak in elk stokje een vaste tot einde, keer.
1 losse, haak 1 vaste in zelfde steek, *haak in volgende steek 1 dubbelstokje, haak in volgende steek 1 vaste* Herhaal van * tot * tot einde. Je moet dus eindigen met een vaste. Keer.
1 losse, haak 1 vaste in dezelfde steek, haak in elke steek een vaste tot het einde, keer.
2 Lossen, haak op volgende steek 1 stokje, haak op elke steek een stokje tot einde. Keer.
2 lossen, haak op volgende steek 1 stokje, haak op elke steek een stokje tot einde. Hecht af.

**Niet keren.
Hecht de tussenkleur aan, daar, waar je de laatste toer begon. 
Haak een toer vasten. Hecht af.
Niet keren.
Hecht een nieuwe kleur, boven op de eerste steek van de laatste toer vasten.
Haak een toer stokjes. Keer.
Haak 2 lossen (=1e stokje) haak een toer stokjes. Keer.
1 losse, haak 1 vaste in zelfde steek, haak in elk stokje een vaste tot einde, keer.
1 losse, haak 1 vaste in zelfde steek, *haak in volgende steek 1 dubbelstokje, haak in volgende steek 1 vaste* Herhaal van * tot * tot einde. Je moet dus eindigen met een vaste. Keer.
1 losse, haak 1 vaste in dezelfde steek, haak in elke steek een vaste tot het einde, keer.
2 lossen, haak op volgende steek 1 stokje, haak op elke steek een stokje tot einde. Keer.
2 lossen, haak op volgende steek 1 stokje, haak op elke steek een stokje tot einde. Hecht af. **

Herhaal van ** tot ** tot de gewenste grootte.

Ik heb zelf 32 banen gehaakt.


Hecht alle draadjes af aan de achterkant.

Voor de rand haak je verder met haaknaald 4,5.

Rondom haak je 1 toer vasten, in de hoeken 3 vasten in 1 steek (turquoise).

2 toeren halve stokjes, in de hoek (1 half stokje, 2 lossen, 1 half stokje) (mocha).

2 toeren halve stokjes, in de hoek (1 half stokje, 2 lossen, 1 half stokje)(turquoise).

1 toer vasten, in de hoek 3 vasten (mocha).

1 toer met  een vaste 1 toer lager ingestoken, 1 losse, 1 steek overslaan, 1 vaste 1 toer lager ingestoken (turquoise).

1 toer met de popcorns, dat gaat als volgt:
* haak om de losse 4 stokjes, haal de haaknaald uit de lus, steek boven in het 1e stokje, pak de lus weer op en trek lus erdoor, 1 losse *. Herhaal tussen * en * waarbij je in de hoeken als volgt haakt:
 1 popcorn, 1 losse, 1 popcorn, 1 losse (ik bedoel dus 2 popcorns in 1 steek met een losse ertussen) (turquoise).

1 toer met 2 vasten om elke losse. In de hoeken 3 vasten om 1 losse. (turquoise).

Hecht af en werk alle draadjes aan de achterkant weg.





Ik heb gehaakt met:
DK Special van Stylecraft - 100% acryl

2 Copper
2 Teal
2 Gold
2 Walnut
2 Green
2 Aspen
3 Mocha
4 Turquoise

Haaknaald 5,5 en haaknaald 5 en haaknaald 4,5 mm.



De deken is helemaal goedgekeurd....



Helaas, dit mocht maar heel even.
De deken is inmiddels verhuisd naar de backpackers,
die weer hun gewone, Nederlandse leventje op gaan pakken.


Photobucket

24 opmerkingen:

Amber zei

Je bent vast heel blij dat ze weer veilig terug zijn. Deze deken geeft ze echt een warm welkom. Hij is prachtig. Dank je voor het patroon.

Fijn weekend, Margaret

marianne zei

Wow, wat mooi! Ik heb destijds je babydeken nagemaakt, die vond ik ook al zo mooi. Wel vond ik het lastig om de deken op de juiste breedte te houden. Ik minderde blijkbaar af en toe ongemerkt, waarschijnlijk doordat je een aantal rijen het werk niet keert. Heb jij daar geen last van?

Fijn dat je dochter weer veilig thuis is. Hopelijk kunnen ze nog lang terugkijken op een mooie reis!

Gwen zei

Wauw, dat is een mooie deken geworden! Ik vind de foto met de hondjes echt fantastisch, jammer dat ze hem niet mochten houden ;)

YvonneP zei

Wat een heerlijke (schoon) moeder ben je toch,denk ik dan. Je kinderen een heerlijk warm onthaal te geven, met nog eens zo'n warme deken. Ik heb niet zo lang geleden ook wolletjes besteld om van dit patroon ook een deken te haken. Jij blij kinderen blij wat wil een moederhart nog meer.Hij is echt heel mooi hoor. Groetjes YvonneP

Vera de Gries zei

Wat een prachtige deken Karin! Fijn dat je dochter en haar weer vriend weer thuis zijn. Die tien maanden zijn voor hun vast omgevlogen!

Geniet van het feit dat ze er lekker weer zijn!

Groetjes, Vera

Jacq zei

Wat een mooie welkom thuis deken. Wat zal jij blij zijn dat ze weer veilig thuis zijn! Ik pin je deken, want hij gaat op mijn todo wishlist ......

Studio 92 designs zei

Wat een prachtige deken heb je weer gehaakt, Karin. Mooie kleuren en leuk patroon. Ik was voor m'n oudste aan een deken begonnen en zou het liefst alles uithalen en deze deken gaan haken. Hmm...ik ga maar eens overleggen of ze het met me eens is. ;-)

Frances zei

Karin, you've created such a beautiful welcome home gift for your traveling loved ones. The colors you chose are perfect for this interesting pattern.

Of course, as always your crocheting is perfect!

I also love taking another look at the wonderful colors in those cosy slippers in the prior post.

You're inspiring us to get ready for the cooler days and nights. xo

Alessandra Poggiagliolmi zei

wonderful blanket, Karin !!!!!
xxxxxx Ale

jenneke zei

enorm wat een leukerd zeg... ik heb je gelijk gelinked op haakpatronen FB site van me ♥ https://www.facebook.com/jennekevm?ref=hl

gr jenneke

Haakmuts zei

Mooie deken in schitterende kleuren.
Fijn dat je dochter weer thuis is.

Little Train zei

Heerlijk dat je dochter en haar vriend weer thuis zijn! Wat een super welkom thuis heb je hen gegeven! De deken is prachtig!

HaakZaken zei

Wat fijn dat ze er weer zijn. En wat een ontzettend mooie deken. En de hondjes, zijn zo schattig!

Henrike de Graaf zei

Prachtige deken!!

vicarno's mama zei

Wat een prachtige deken, heerlijk kado voor de thuiskomers!!!! Groetjes,

Creative Design zei

Karin, love the colors and the border detail. Thanks for sharing.

Sheila
http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/09/holiday-knitting-and-crocheting-part-1.html

Pippa's Hus zei

Wat fijn dat je kind weer terug is. ik heb ook zo'n reislustige dochter. Maar de thuiskomst vind ik het fijnst. ;-)
De deken is prachtig, wat zullen ze daar blij mee zijn. XX Esther

Zaanse Zolder zei

oh wat prachtig zeg ! Ik ben met een (hele andere) deken bezig waar een aantal van deze mooie Stylecraft kleuren ook inzitten.

E Strea Chikitu zei

wat zullen ze daar blij mee zijn!
De kleuren zijn ook helemaal goed! Mooi.

Elfi zei

10 maanden, dat is een lange tijd, ik vond drie maanden al lang, toen mijn dochter naar het buitenland was. Maar je hebt een prachtige deken gemaakt

Hip met Kleur zei

Wat een prachtige deken, het kan niet anders dat de nieuwe eigenaren daar heel blij mee zijn! Een heel warm thuiskomst zo!

www.tbezigebijtje.blogspot.com zei

Ooooh... wat vind ik dit mooi!! Dat is nog eens een warm welkom.. zo lief dat je dit voor ze hebt gemaakt!! Wat een werk is dit.. Hier was ze vast heel erg blij mee!

De kleuren zijn ook prachtig, doen me inderdaad wat denken aan de herfst.

Groetjes!
Miriam
't Bezige Bijtje

Joke Lindevrouw zei

Weer een pracht deken Karin! De kleuren vind ik erg mooi! Bedankt voor je uitvoerige beschrijving! Wie weet waag ik me er ook nog eens aan! groetjes Joke

Jos zei

Met recht een warm welkom!