woensdag 28 oktober 2009

Bolletjessjaal - Bobbly scarf

....en dan heb je geen wol meer voor de deken en zit je te wachten op een nieuwe bestelling, die onderweg is....

Ok, dan wil ik het even hebben over de bolletjessjaal die als een soort achtergrond diende in mijn vorige verhaaltje. Als je echt even een snel tussendoor werkje wilt doen, dan is deze wel heel snel hoor.


Je neemt:
- 100 gram garen, zoals op de foto hier boven
- 1 haaknaald
- half uur van je tijd

Dan ga je er mee aan de slag:


Haak 1 losse, * sla 3 bolletjes over, haak 2 lossen *, herhaal wat tussen de ** staat tot je garen er mee op houdt.
(because of the weird google-translation here it is in English: 
chain 1, *skip 3 balls, chain 2*, repeat between ** untill the end of the yarn)


Dan heb je een enorm lange sliert. Ik vouw hem altijd een paar keer en knoop hem om mijn nek zoals hieronder:


Leuk hè,  in no-time heb je een heerlijke zachte sjaal!


Vandaag zal je die sjaal nog niet nodig hebben, want het is een prachtige, zonnige, warme herfstdag. Maar je weet maar nooit, de wind en kou liggen om de hoek.....
Geniet van deze mooie dag!

7 opmerkingen:

Mrs Twins zei

Yes, its a lovely day here today in the UK as well! Now I've just seen this wool in Hobby Craft. They had such wonderful colours. I never noticed how much it was. But they were quite big balls. EAsy to work with?
I like little projects to fit in,often I run out too! Never quite work it out properly.
Have a good day Karin!Hugs Sue.

Karin zei

Hi Sue!
It is easy to work with, as long as you will make the scarf the way I described. I found this yarn on our local market, with different examples of knitted and crocheted scarfs. The salesman explained me how to chrochet. Easy , isn't it?

Because the sun shines today, I can see al the dirt on my windows. I leave my laptop one hour or so to clean them immediately!

-x- Karin

Kimbles zei

Oh Karin what a lovely scarf and it sounds simple to do - I will try to look for some wool like that and have a go - thank you for sharing - have a lovely day x

Mariejan zei

Hoi Karin,

Nou in middels heb ik de sjaal ook gemaakt hoor. Het staat op mijn blog. Dank je wel voor het idee!

http://ikchaos.blogspot.com/2010/09/snelle-sjaal.html

Natasja zei

Leuk idee zo. Ik heb er wel al een paar gebreid. Maar had nog 2 knotten liggen waar ik niet het gewone rechttoe rechtaan breien mee wilde doen. Ik ga het zeker proberen.

De temperatuur vraagt er nu echt om. BRRRRRRRR

Mickey zei

Ik heb ook van die wol een sjaal gebreid. Alleen ben ik nog simpel bezig, maar nu hij eenmaal af is draag ik hem met heel veel plezier.

Anoniem zei

Erg leuk!! Het is mij ook gelukt, alleen denk ik dat ik teveel bolletjes had overgeslagen want mijn sjaal is niet zo lang :)

Groeten Sanne