woensdag 30 maart 2011

Weinig zon...

... maar wel droog weer, dus we gingen er weer op uit!












Natuurlijk heb ik weer gehaakt.
En kijk, hier is het begin van een sok:





Volgens de methode uit het boek, begin je bij de teen van de sok en eindig je bij de boord.
 Dat maakt de boord elastisch, dus makkelijk aan te trekken.
Sokken die andersom gehaakt zijn geven problemen, doordat de boord aan de bovenkant te strak is.
Ik hoop dat deze sokken goed passen.
Ze worden gehaakt met Regia 4-fäding Color en haaknaald 3,5 mm.

Photobucket

10 opmerkingen:

lucie zei

grappig bij sokken breien is het net andersom, maar gelukkig zijn er veel afkantmethodes.
Zie ik daar een rand van granny's aan de sok? een van mijn eerste paar gebreide sokken had ook een gehaakte boord met granny's, wat grappig.

dutch sisters zei

Wat een mooie wandeling, wij hebben gister het zonnetje nog wel veel gezien maar de dag eindigde met regen.
Die sokken worden mooi, lekker zonnig!

handmade by chantal/ handmade gifts and toys zei

Leuk! Sokken haken!
Wil dat ook zo graag! Maar heb nog geen goed patroon gevonden! Wel om te breien maar dat kan ik niet...
Heeft u er misschien er een patroon van?
U zou me er zo blij mee maken!

Vg chantal

Sarah zei

zeer mooie sokken Karin :)

Mijn haakwerken beginnen soms ook te lukken, zie mijn afgewerkt werken ;)

Hopelijk hebben we dit weekend mooi weer, he

Mvg Sarah

Willy zei

Leuke sokken en dat schiet lekker op.
Mijn plaid is af en nu zat ik gisteravond even met lege handen, niet dat ik niets meer te doen heb, maar moet even overschakelen, het was zo'n vertrouwd werkje geworden.
Leuke wandelingen hebben jullie gemaakt, veel mooie natuur op Texel. Hopelijk kunnen jullie er vanmiddag nog op uit, het klaart op.
Geniet er nog even van, groetjes

mija zei

Hey, karin, ik ben je afrikaanse bloempjes aan't haken. Ik heb je toevallig ontdekt. Wat een mooie wandeling, ik krijg ook zin. Hier regent het vandaag en veel wind.
Ik kom je af en toe eens bezoeken.
doei
mija

Monique zei

Hoi Karin,
Hier heeft het de hele morgen geregend en nu is het wel droog maar er staat behoorlijk veel wind.

Leuk garen heb je gekozen. Ik heb getracht sokken/slofjes voor mijn man te haken maar dat is niet echt gelukt. Die sokken die je aanhebt zijn ook heel leuk.

Geniet nog maar lekker en ik weet niet of je zaterdag nog op Texel bent maar dan wordt het een hele mooie dag.

Mrs Twins zei

Ive enjoyed looking at your photos Karin! Beautiful! x

HOEPZIKA ! zei

Leuk, sokken haken! Ziet er goed uit!

lisette zei

SJonge sjonge wat ben jij toch altijd snelle jelle. Mij word wel eens gevraagd of ik slaap maar doe jij dat ook wel af en toe?? Zoveel moois telkens weer..