zondag 15 mei 2011

Piepklein en leuk

Haarclipjes met gehaakte vlinders





De vlinders zijn ook leuk op een postkaart of aan een sleutelhanger.
 HIER vind je het originele patroon in verschillende maten.

Ik geef de Nederlandse vertaling van het kleinste vlindertje:

Haak 4 lossen, sluit de ring met een halve vaste in de eerste losse.

* 4 lossen, 3 dubbele stokjes in de ring, 3 lossen, halve vaste in de ring* 
Herhaal  van * tot * nog een keer.
 (Dit zijn de bovenste vleugeltjes).

*3 lossen , 3 stokjes in de ring, 3 lossen, halve vaste in de ring* 
Herhaal van * tot * nog een keer.
 (Dit zijn de onderste vleugeltjes).

Hecht af.  
Maak (met een andere kleur garen) een lijf en antennes zoals op de afbeelding.

Photobucket

19 opmerkingen:

Lalalizzie zei

Heel leuk! Ga ik eens proberen maken voor mijn dochtertje.
Groetjes,
Joke

marleen zei

superschattig zeg! ook ik ga ze maken voor mijn dochter van 3, dank voor je patroontje!

Door Jolanda zei

Superschattig!

Fijne dag, Jolanda

Gerd@ zei

Ik heb er gelijk een gemaakt in geel met een roze lijfje erg schattig ... dank je wel voor
je patroon .. fijne zondag ...

Gr. Gerd@

Redostrike zei

Die zijn echt schattig geworden :)

Leuke kleurtjes.

Happy in red zei

Erg schattig!
Esther.

Pleuntje zei

Wat een lieve vlindertjes.
Ik zie ze al helemaal in het haar van mijn nichtjes.
Eens even kijken of mij dat ook lukt.
groet Petra

MiA zei

Really cute!

Roos zei

Ze zijn leuk karin, altijd fijn om een paar van deze vlindertjes op voorraad te hebben.
Ja jammer he dat er een hoop reacties zijn verdwenen tijdens de blog storing.
Maar we gaan gewoon lekker door met reacties geven, wij storen ons niet aan zo'n storing toch Karin haha, groetjes Roos

lindevrouw zei

Wat een snoezige vlindertjes!

TIO zei

Heel vrolijk!!! Mooi!!!

1968deWinkel zei

Ook erg leuk om deze vlinders met scrapbooking te gebruiken... bedankt voor t patroon. gr Paula

Andina zei

Leuk, die vlindertjes. Ik heb er gelijk twee gemaakt voor dochterlief. Ze vond ze super en ze wou ze gelijk in haar haar hebben. Dank je wel voor het patroontje!

groetjes,
Andina

Anoniem zei

Hoi Karin,

Ik heb je blog onder favorieten gezet, want ik raak enorm gemotiveerd om weer leuke dingen te haken als ik jouw kleurrijke creaties zie!
Zelf ben ik bezig met minihondjes haken. De magneten met hondenkop erop probeer ik te verkopen via marktplaats. Enorm leuk om te doen!

Bedankt voor de inspiratie! groetjes van Jirska

Mrs Twins zei

I'm back! It wasn't Blogger it was my lap top. Cleared the History Karin, and it works okay now. Thaks for your help today.
These are beautiful hair clips, a nice idea!
Hugs Suex

ElisabethAndrée zei

Schattig!!!

Annemarie zei

Hoi Karin! Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met je? Zoals je vast al gezien hebt heb ik gelinkt naar jouw patroon van de vlindertjes. Ik moet er inderdaad heul veel haken, en met jouw kwaal in het achterhoofd doe ik lekker rustig aan. Hopelijk ben je snel weer de oude!
Groetjes,
Annemarie

Gabriel et Jikke zei

Ik heb al veel van deze vlinderjes gehaakt. Dank voor het vertalen van het patroon! Er zijn al een aantal kleine meisjes blij met leuke knipjes en een collega heeft ze in de klas in haar paastak gehangen.

Karin zei

Dit zijn nou van die leuke dingen! Ik ben blij met je berichtje!