zondag 18 september 2011

Armband/Ketting "Spiky"

Ik heb een variant bedacht op mijn vorige armband/ketting.
Deze heet "Spiky".

Gehaakt met Catania Color en haaknaald 3,5 mm.


Je maakt het zo:

* Haak 12 lossen (of meer of minder, wat je wilt)
Haak in de 2e losse vanaf de naald een halve vaste
Haak in de volgende losse een vaste
Haak in de volgende losse een half stokje
Haak in de volgende losse een stokje *

Herhaal van * tot * tot
 je je ketting/armband lang genoeg vindt.
Naai de uiteinden aan elkaar en hecht de draadjes af.

***

In American crochet terms:

* Chain 12 (or more, or less, it's your choice)
Slipstitch in 2nd chain from hook,
Single Crochet in next stitch,
Half Double Crochet in next stitch,
Double Crochet in next stitch *

Repeat from * to * untill the desired length.
Sew the ends together and fasten off yarn.


Veel plezier met haken!


Photobucket

20 opmerkingen:

Cinderell@'s wereld zei

Schattig...stoer!!!

Mevrouw Williams zei

Stoere armband erg leuk!

Minimoek zei

Hoi Karin,hij is leuk ga hem zeker een keertje maken, bedankt voor het patroontje.Gr.Linda

Vlijtige Lies zei

Ook weer leuk,de vorige versie was ook een feestje om te maken,moest het gelijk doen toen ik het patroontje zag.Ga m van de week bloggen,maar deze komt er ook,zo leuk om tussen door te doen,dank je voor de inspiratie!

Nadiake zei

Hoe kom je er toch telkens weer op, ik wou dat ik zo'n inspiratie had!
echt leuk is deze armband!

Een bezig bijtje zei

Gaaf geworden, erg stoer. Zet het op mijn to do lijstje. Weet zeker dat mijn dochter het geweldig gaat vinden als verrassing strakjes onder de kerstboom.

Pleuntje zei

Erg leuk bedacht. Mooie kleuren ook, beetje stoer. groet Petra

Marian zei

Ziet er heel leuk uit. (Alleen is haken voor mij al heel lang geleden!)

Theetante San zei

Wat een leuke stoere armband!
Geweldig!
Dank je voor je uitleg!

Groetjes
San

miriam zei

Geweldig was een leuke variant op de vorige.

groetjes ♥ miriam

Willy zei

Ik vind Spiky leuk!
Fijne week, groetjes

beberouge zei

It looks like a little bunting (I have buntings on the mind lol) Great bracelet. xx

Roberta Granada zei

Hi friend I love your blog always has beautiful things here, beijokas ...
http://agulhaetricot.blogspot.com
http://agulhaetricot.com
tb http://titacarre.elo7.com.br visit my store and let your opinion about my products.

dutch sisters zei

Wat een stoer idee! Ik vond die andere uit een vorige post ook al zo mooi! Groeten, Corry

creationwest zei

een soort minivlaggetjes!

Jonneke zei

Leuk, deze spiky. Ik ga hem zeker maken! Bedankt voor je patroontje.
Groetjes, Jonneke

*Sam zei

Weeral een prachtig ontwerp! Ik moet er ook eens aan beginnen...

Nog veel haakplezier!

Anja
http://sterretje-sam.blogspot.com

Sarah zei

o, dit is speciaal. prachtig gedaan

Jirska zei

Wat leuk zeg!
Ik vind het garen ook erg mooi, dat geeft het speciale effect!
Top!

groetjes van Jirs

Lee Ann zei

I love your pattern for the Spiky Armband. Thank you very much! :) :)
_______
Lee Ann

My new blog: Crochetgottaloveit
*********
My website: Crochet...Gotta Love It!