maandag 23 april 2012

Zelfgemaakte scrub voor handen en voeten met een leuk dekseltje.


Ik vond zo'n leuke zelfmaak scrub bij 
 ik heb er meteen pot van gemaakt en heb het dekseltje versierd met een vrolijk haakwerkje.

Je hebt nodig: 
1 grote glazen pot met schroefdeksel (bijv. grote augurkenpot)
2 1/2 cup suiker
1 cup olijfolie extra vergine
4 eetlepels citroensap (of essentiële olie met een geur naar eigen smaak)

(Ik heb als cup 250 ml aangehouden)

Mix alles goed door elkaar en doe het in de glazen pot.
Voor gebruik even omroeren.

Je kunt je (vieze) handen er heerlijk mee scrubben.
Voor je voeten is het ook heerlijk, pas dan wel op dat je niet uitglijd!


Omdat de glazen pot nog wel wat versiering kon gebruiken,
heb ik er natuurlijk (wat anders?) een klein haakwerkje voor gemaakt.


Met haaknaald 3 mm en 4 kleuren Catania ben ik begonnen, 
zoals bij  Pannenlap Twist 
en heb gehaakt t/m de vierde ronde.
Daarna eindigde ik elke kleur als volgt:
 2 stokjes in 1 stokje, 1 stokje in elk van de volgende 3 steken, 1 half stokje in elk van de volgende 3 steken, 8 vasten. Hecht af.


Met een nieuwe kleur hecht je aan en haakt op elk stokje 1 stokje. Sluit met een halve vaste. 

3 lossen, sla 1 steek over en haak een stokje,
1 losse, * sla een steek over, 1 stokje, 1 losse *
 Herhaal van * tot * tot je rond bent, sluit met een halve vaste in de 2e beginlosse.

*Haak 5 stokjes in de het volgende stokje, haak een halve vaste in het volgende stokje* 
(je hebt een boogje gehaakt)
 Herhaal van * tot * tot je rond bent, sluit met een halve vaste en hecht af.

Rijg een lintje door de openingen.


Misschien een ideetje voor moederdag?


Photobucket

19 opmerkingen:

*Manja* zei

Das sieht toll aus!^^
Liebe Grüße,*Manja*

Puur en Blij zei

Ziet er eg leuk uit en de scrub lijjkt me heerlijk. Ik ga die uitproberen! Bedankt voor de tip!

Ellen40 zei

Wat ontzettend leuk, ga het zeker een keer proberen. Ook leuk om cadeau te geven. Je brengt me op leuke ideetjes.
Groetjes Ellen40

Tante Titi zei

Wat leuk zeg! Die ga ik onthouden voor moederdag! Groetjes titi

Noor zei

wat een leuk idee, deze spiraal staat op mijn todo lijstje, dank je! groetjes, Noor

little red home zei

Hoi Karin, een schot in de roos! Wat ziet dat er meteen gezellig uit met zo'n leuk gehaakt deksel hoesje. Enne, die citroen die kan ik hier bijna ruiken....
Fijne week, groetjes, Anne-Marie

MamaMaai zei

Dat is ook echt leuk als kadotje! Heel vrolijk!

Floortje zei

Dat is vast heerlijk! Leuk geheel zo.

marienaailes zei

Tis weer een toppertje!!

Jolanda zei

dit is echt heel leuk..zowel de scrub(ben gek opscrubjes) als het dekseltje

Laura zei

Oh wat heerlijk! Ziet er heel leuk uit en lekker ook die scrub!

Anneloes zei

Wat een leuk idee!!! potje ziet er zo ook lief uit!!!
Wat ik mij alleen afvraag is of de suiker niet oplost? als je het gaat bewaren?

xxx

Karin zei

Nee. De suiker lost niet op in olie.

Karin zei

Nee. De suiker lost niet op in olie.

Anneloes zei

oohhww ok :)

Jirska zei

Heel leuk idee!!

buscandocomienzos zei

No sé si me gusta más el exfoliante o la espiral de la tapa... Estupenda idea :)
xxx

Anneloes zei

Yes!
Ik heb hem net ook gemaakt! hij is heerlijk!!
hysterische olie uit egypt erdoor!! ruikt heerlijk en huidje lekker soepel :)
heb er alleen wat levensmiddelenkleurstof door gedaan want ik ben meer van het roze als het geel :)

kortom super goed idee!

LDH zei

Hello Karin! I just love the spiral crochet top you have made for this jar. It looks a little complicated but I will try and follow your pattern.

Sweet blog you have here :) I have enjoyed visiting.

Kindly, Lorraine