donderdag 26 juli 2012

Zomerbloemetje

Een heel klein bloemetje,
om iets te versieren....


Je haakt het zo:

Maak het draadje waarmee je begint iets langer, dan kan je dat gebruiken om het bloemetje vast te naaien.

Haak 4 lossen, sluit met een halve vaste tot een ring.

Haak 1 losse, haak 9 vasten in de ring, sluit met een halve vaste boven op de 1e vaste.

Haak 2 lossen, haak 3 stokjes in dezelfde steek, * haak een halve vaste in de volgende steek, haak 4 stokjes in de volgende steek *. Herhaal van * tot * tot je rond bent, sluit met een halve vaste in de 1e losse van deze toer.

Hecht af.
 ***

Ik heb gehaakt met Catania van Schachenmayr
en haaknaald 3 mm.


Ik heb het vastgenaaid op een hartje, maar het kan natuurlijk op allerlei haakwerk of kledingstukken
worden gemaakt.
 Gebruik je fantasie!


Photobucket

24 opmerkingen:

SnuggleBunnie zei

very pretty

TIO zei

Heel mooi en vrolijk!

Lief en Mooi zei

Die zijn leuk, eigenlijk precies het bloemetje dat ik zocht voor op een jampotje...dank je :-)

marry zei

Dat is leuk ik ben voor mijn kleindochters pop kleertjes aan het breien en haken leuk zo'n bloemetje als versiering erop. Dank je wel voor het patroontje

blancouleur zei

Dit bloemetje was mijn allereerste hakseltje een paar maanden geleden! Ik maakte er slingers mee en heb er nu enkele weg te geven op mijn blog :-)

Teresita zei

muy bonitos!

creatie's and stuff by jenneke zei

wat mooooooooi en so sweet

lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

*Manja* zei

Wundervoll...♥
LG,*Manja*

Klaartje Nel zei

altijd fijn om op een eenvoudige manier een superresultaat te boeken! Bedankt voor de uitleg. Ooit waag ik me er misschien nog eens aan.

cristina zei

I love! that original and beautiful! congratulations on your work!

Janny's Cards Creations zei

Wat een leuke blog. Ik wil weer eens gaan haken en bij jou zie ik heel veel patronen. Reden om mijn haaknaalden weer eens op te zoeken. Ik heb nog een aantal tijdschriften uit de halverwege jaren 70 met haakpatronen. Ik heb toen gordijnen gehaakt er kwam geen eind aan. Maar nu gaat het toch weer kriebele. Ik ben ook je volgster geworden. Groetjes Janny

Made by Annemiek zei

Wat een leuk simpel patroontje, ik zit op de camping en zie heel veel meisjes vlak voor me in de speeltuin spelen......die ga ik vandaag verrassen met zo'n mooie bloempje

creanja zei

zo schattig....
een heel leuk idee...
grtjs anja

nicolet zei

Ooh wat ziet dat er onwijs leuk uit zeg!! Ik heb net je sleutelhangerhartje twee keer gemaakt. Erg leuk en duidelijk patroontje!
Groetjes Nicolet

Leah zei

They are absolutely gorgeous!
Leah
x

Saskia Middel zei

wat leuk op die hartjes! Prachtige sleutelhangers zo :)

Groetjes, Saskia

janitam zei

WAT ONWIJS LEUK DIE HARTJES.

galera zei

me gustan mucho tus corazones,son fantasticos felicidades,besos

http://galeratrapitos.blogspot.com.es/

ozgrkdn zei

Hi Karin, My daughter's blog LookbookUnlimited is began broadcasting...I hope, you do support her:)))Have a nice day:))

vee zei

oh dat is tof! en zo'n mooie foto
sprak me echt aan

Szydełkowe czary-mary zei

Śliczne serduszka

crocheted at home zei

So cute:))

PHAE zei

Waw prachtig. ga ik zeker eens proberen.
Ik volg je nu.
Jij mij ook ?
http://phaephotography.blogspot.be/

PHAE xx

Jos zei

Dank voor je beschrijving, ik ben nu bloementjes aan het maken voor op haarspeldjes die ik mee ga geven voor een weeshuis in Indonesie!

http://creabh.blogspot.nl/2014/05/bloemetjes-buiten-zetten-cadeuatjes-6.html