zaterdag 7 november 2009

Aan de bak: Cake.

Of beter gezegd: Banketbakkerscake.

We hebben nodig:
200 gram suiker,
200 gram boter,
5 eieren,
200 gram bloem,
1 zakje vanillesuiker,
1 snufje zout

Vet een cakeblik (27 cm) in en bestrooi het met bloem

Doe suiker, zout en de eieren in een kom en klop met de mixer 10 minuten tot het een lichtgele, luchtige massa is geworden

Zeef de bloem erboven, strooi de vanillesuiker er op...

...en schep het allemaal heel luchtig door elkaar met een spatel. Let op! Niet roeren en niet meer mixen, maar voorzichtig omscheppen, het moet luchtig blijven.

Ondertussen heb je de boter laten smelten op een zacht vuur.
Giet het erbij en schep net zo lang voorzichtig om tot het helemaal opgenomen is in de massa.

Giet het beslag in het cakeblik.

Zet het in een voorverwarmde oven. Temperatuur 150º Celsius.
Laat de cake 75 minuten bakken tot hij gaar en goudbruin is.

Tadaaaaaaaaa!!

Zet de vorm op een rooster en laat een kwartier afkoelen.

Keer de cake op een schaal en laat hem verder koud worden.


Dan kan het mes er in......

....en kan je genieten van een heerlijke zachte en zoete traktatie bij de thee....

Heb je goed geproefd???
Er is nog genoeg, morgen weer een plak!

7 opmerkingen:

Mrs Twins zei

Hi Karin!
Just stopping by. Do you think you could cut me a piece of your cake please? I'm so hungry! It looks absolutely delicious, and if there are any crumbs on your plate please dont forget those little birdies flying high!!!!!!!!! They will be pretty hungry flying all those miles over to you........
I'm off to bed now, just popped in to check my mail and read the updates. I saw Karin had been baking, interesting I thought!!!!!!
Hugs and Love
Sue x

Eva zei

hmmm....misschien kom ik morgen op de koffie ;-)

The Garden Bell zei

Yummy.. I bring the tea. What time is Mrs. Twins getting there?...he-he...

Look wonderful, will have to give this a try.

Tineke zei

Oh Karin, het water loopt me in de mond bij het zien van jouw superheerlijke cake. Het is maar goed dat ik niet door mijn beeldscherm heen een plakje kan pakken. Het ziet er té lekker uit. Dank voor je recept. Ik ga het zeker een keer proberen.

Heleen zei

Hmmm lekker!

Kim zei

Hi Karin Your cake looks delicious i wish I was around the corner and could pop in for coffee!! It reminds me of cake we have had in the Netherlands when we have stayed at Center Parcs at De Kempervennen near Valkenswaard. In Valkenswaard they have a coffee shop with cake like yours - delicious

Ellen Aartman zei

Hoi Karin, nou ik heb het precies zo gedaan zoals jij beschrijft, en de cake ziet er precies zo uit als op de foto. Dus ik ben de koning te rijk, en we gaan hem morgen trakteren aan de visite, hartelijk dank en tot ziens, Ellen