zaterdag 16 januari 2010

Dekentje


Hier is dan mijn nieuwe werk in uitvoering: Een babydekentje voor de zomer, dus niet te dik.
Ik heb er prachtige katoen voor gevonden. Het is Catania van Schachenmayr Nomotta. Ik gebruik haaknaald 3,5. Het is een hele prettige katoen om mee te werken. De kleuren zijn in het echt nog veel mooier, dan ik hier kan laten zien.
Ik heb inmiddels 8 vierkantjes gemaakt, nog 40 te gaan! Het patroon ken ik al uit mijn hoofd, dus dat werkt prettig.
Jullie weten waar ik voorlopig mee bezig ben!

Dan wil ik nog even mijn mooie rode tulpen laten zien:

Gisteren kwam onze oudste dochter onverwacht even langs en ze had deze tulpen meegenomen. Lief he?

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!

Posted by Picasa

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Wow! The colour in this post, gives any one an uplift! Tulips just what we all need to add some brightness in to our lives! The mosaic, the squares are fantastic. YOu're working hard again Karin! The blanket will be gorgeous!
Hugs and Love Suex

Tineke zei

Karin, de katoen waar jij mee haakt, werkt inderdaad heerlijk. Ik vind je dekentje schattig worden en het lijkt me super er aan te werken. Mooie tulpen! Ik voel het voorjaar al weer een beetje komen ;-) Lief van je dochter...! Fijn weekend.

The Garden Bell zei

Love seeing tulips at this time of year. Can't wait to see the baby summer blankie.

Ineke zei

Wat leuk een babydekentje haken!!! Ik was vanmiddag nog bij de bruna op zoek naar een leuk haakboek of tijdschrift, maar kon niks leuks vinden. Heb jij nog tips voor mij?
Ik wil eigenlijk een klein kleedje proberen te haken voor op tafel. Of een klein lopertje.
Succes met het haken. En ben benieuwd naar het resultaat!
Fijn weekend,
Ineke

Lilly zei

Wat een leuke kleurtjes heb je daar uitgezocht.

wens je een gezellige haaktijd, Lilly

Roos zei

Leuke vrolijke kleurtjes en dan die mooie tulpen erbij.....je zou denken dat de lente al begonnen is !

Maria zei

The pattern and the colours in the baby blanket are so very lovely.
And the tulips - wow - one of my favourite flowers and in a gorgeous red. Don't get to see them a lot around here :-(

Ebi zei

Wat een prachtige kleuren! Leuk om te maken he zo'n baby dekentje?
Ik ben aan de laatste "regenboogrij"( 9 kleuren) toe bij het dekentje voor het kleine neefje/nichtje, dacht laatst al bijna klaar te zijn maar ik wil het toch nog iets groter maken zodat het wat langer mee gaat....
Ik heb een mega drukke week en weekend gehad en heb niet veel kunnen fröbelen maar dat komt deze week wel weer goed!
Jouw blogje geeft in ieder geval weer volop energie!
Groetjes en een fijne week!
Evelyn