woensdag 16 juni 2010

Aardbeien

Uiteraard ben ik nog steeds bezig met de zomerdeken. Ik wil dat ie groot wordt. 180 cm x 200 cm. Dus..... ik weet niet of ik de deken deze zomer klaar krijg. Maakt niet uit. Dan wordt het een herfstdeken.

Voor de afwisseling heb ik een vierkant gehaakt voor Sibol.


Sibol is een initiatief van Sue. Zij verzamelt gehaakte en gebreide vierkantjes. De vierkantjes reizen de hele wereld over naar Sue in Groot Britannie. Sue maakt er prachtige dekens van voor het goede doel.  Het thema voor juli is "Strawberries and Cream". Ik heb mij laten inspireren door deze oogstrelende lekkernijen:


Ik vind dat het gelukt is.
Wil je ook meedoen aan dit fantastische initiatief? Kijk op SIBOL

Voor een lieve vriendin heb ik een omschrijving gemaakt van een "Granny Square".


Wil je ook weten hoe je dit haakwerk maakt? Laat het me weten! Dan plaats ik binnenkort de omschrijving.

Tot slot nog even een update van mijn deken:


Ik heb 50 cm x 180 cm gehaakt. Nog heel veel te gaan........


27 opmerkingen:

Ruth Marie zei

oh my goodness your blanket is gorgeous! I really love the colour combinations - it's really jolly looking.

All those lovely photos have both inspired me for my SIBOL squares and made me hungry!!!

Like your new blog look too - it's pretty

Ruth
xxxx

Poes P zei

De granny square voor SIBOL ziet er ook uit om op te eten! Sjiek!

Anoniem zei

Wat is die granny square mooi!!!! Echt geweldig, wat een leuk patroontje.
Je deken ga ik als volgend project starten, je hebt zo'n fijne beschrijving gemaakt, dus dat wordt
een makkie, haha.

Groetjes Maartjebalyg

Kimbles zei

Karin I am drooling at the lovely pictures of strawberries! As I said on Flickr, your work is absolutely beautiful - I love the SIBOL square and I love the blanket too, both fantastic. xx

Jen zei

Your blanket is looking great! I love the SIBOL square for the strawberries and cream challenge, I bet Sue will be delighted when she sees it.

Het gehaakte sprookjesland. zei

Hoi Karin,
Ik volg je altijd een beetje en bewonder dan wat je allemaal haakt. Je productie is zo hoog!!!
Met kleine kindjes hou ik niet zoveel tijd over. Al vinden ze het erg gezellig als ik naast ze op de bank zit te haken.

Het strawberry & cream vierkantje vind ik fantastisch...en wat een leuk onderwerp om mee aan de slag te gaan! Ik kan me verheugen in het beeld van de oude dame (of heer) die deze prachtige deken zal krijgen. Wat een bijzonder geschenk.

Groetjes en haakse,

Nelleke

Roos zei

OOH Karin wat een prachtig zoete granny... echt heel erg mooi, je zou er bijna in happen hahaha. Wat een doorzettings vermogen heb jij om zo'n grote deken te haken, erg knap van je hoor.
Ik heb mijn kussen klaar, ben benieuwd wat je ervan vind, groetjes Roos

Monique zei

Karin,

Wat wordt je deken mooi! en je granny square vind ik ook helemaal geweldig.

Leuk hoor om elke keer weer nieuwe foto's/projectjes te zien.

Groetjes,
Monique

lucie zei

Oooooohhhh wat leuk! Wel een super idee om je zo te laten inspireren. ik zal toch eens anders tegen plaatjes aan gaan kijken. en die groene kwastjes, echt super.

groetjes Lucie

The Garden Bell zei

Love you new blanket. Can't believe you are getting those Strawberries off so fast. Just got my b/w done and in the mail to Sue.

Kate

Francien zei

Hallo Karin ...ik ben Francien en ben al een tijdje aan het snuffelen hier dat het haast onbeleefd wordt om alleen maar te kijken hier en geen reactie achter te laten..ik vind dat je prachtige creaties maakt, zo kleurig en vrolijk...en je gelijk bedanken voor de prima uitleg die je geeft hoe wat te maken...heb de granny met de roos uitgeprobeerd en het lukt aardig...en je zomerdeken wordt een knaller...prachtig wordt ie!!je kleurencombinatie is schitterend...je bent een inspiratie hoor...dit vierkantje is prachtig weer en Sue zal er heel blij mee zijn,...ben blij dat ik je blog "gevonden"heb....groetjes Francien.
groetjes Francien

snoopydog zei

Your squares and blanket are beautiful! Ros

Anoniem zei

Toll!! Das Quadrat für Sibol und auch Deine neue Decke.
Die Farben sind mal wieder eine Wucht.
Liebe Grüße
Elke

crealientje zei

wat een mooi blok zeg, voor sibol. om te watertanden

Mrs Twins zei

OOh thanks Karin!
Great Square for SIBOL.
Love the colours for Strawberries and Cream.
Your blanket looks good too.
I have been out all day,
Love Suex

Maria zei

The square is luscious and very strawberry and creamy.

Love the Larksfoot blanket and as I need another blanket I was thinking about using this pattern. So can you tell me - how many chains did you start with and more importantly, does the pattern use a lot of yarn or how many rows are you getting out of a 50g ball. I am assuming its 8ply/DK, if not what ply are you using so I can guestimate?
Thanks Karin

boomer zei

Hoi Karin
Wat word je deken mooi
en de grannie super leuke kleuren
Fijne dag groetjes anita

loenatik zei

wow mam! het is allemaal weer erg mooi. :-) Zondag kom ik de deken irl bewonderen.

BTW, voor heeeeeeele (HEEL HEEL) mooie plaatje moet je naar http://www.gettyimages.com/ gaan. Ik zal je mijn inlognaam en wachtwoord mailen.

Handmade in Gibraltar zei

I am so looking forward to this theme. lovely mosaic x

Annemarie's Breiblog zei

Hoi Karin, ik heb een berichtje op mijn blog geplaatst waarin iedereen die het leuk vindt een link kan plaatsen naar iets wat hij of zij zelf gemaakt heeft. Misschien vind je het leuk om ook mee te doen? Het is heel erg eenvoudig, het wijst zich vanzelf.

Groetjes,
Annemarie

lotje zei

Hoi Karin

Het houd bij jou niet op hé het haken.
Ben je hetnog niet zat?
Ik vind het vierkant met de bloem er in prachtig.
Je moet alleen niet zo veel van die lekkernijen plaatsen op je site want het water loopt me in de mond en ik kan er niet bij.
heel fijn weekend met alles wat je gaat ondernemen. misschien haken, misschien voetbal kijken whatever als je maar lekker bezig blijft.
geniet er van met liefs van mij.
Lotje xx

Audrey zei

Hoi, ik ben nog maar een beginneling wat haken betreft dus ik wil heel graag het patroontje van je granny square-x- Audrey

Anoniem zei

Ik sluit me aan bij Audrey. Heb me ook pas net aan granny squares gewaagd maar jouw hoeken zijn anders dan de mijne. Ik ben benieuwd!

Haakmuts zei

Mmmmm, voordat ik naar beneden was gescrold deed je vierkantje me al denken aan ijs, slagroom en aardbeien,dus je opzet is geslaagd..


Je deken is schitterend maar er gaat denk ik ontzettend veel wol in want hij is heel dicht gehaakt. Maar lekker warm en vreselijk mooi.

Goed weekend

Groetjes van Claire

Isolde zei

Mooi SIBOL-blok!!
Heb er net vorige week ook 9 op de post gedaan naar Sue!

Enne de deken, gewoon gestaag doorgaan.
Ik ben inmiddels de tel kwijt waar ik allemaal mee bezig ben, maar niets heeft haast, dus dat maakt niet uit.

Haak ze !!!

lindevrouw zei

Hallo KARIN,
Wat wordt je deken mooi! Het schiet al aardig op! een fantatische steek en met al die kleurtjes wordt hij prachtig!
Succes met de afhechting van al die kleurtjes, dat is meestal het meeste werk.groetjes

maxima zei

tolle farben und eine tolle arbeit gruß martina