maandag 21 juni 2010

Simultaan deken

Ja, ik ben nog steeds aan de haak. Mijn deken wordt langzaam groter en kleurrijker.
Ik heb hem even in de zon gehangen om hier te showen:


Oooooohhh, wat word ik blij van al die kleuren!
Ik heb een mand vol met veel katoen. Voor iedere streep heb ik ongeveer 35 gram katoen nodig. Dan blijft 15 gram over.  Kijk, ik heb nu ook een hele stapel restjes:


In mijn vorige bericht zag je dit:


Gemaakt van een restje. Gewoon een leuk vierkantje.  Dit was een voorbeeld. Dit vierkantje bracht me op een idee: Ik heb besloten om van de restjes ook een deken te maken. Heel simpel. Elke granny square in één kleur. Meteen aan elkaar gehaakt. Inmiddels heb ik dit gemaakt:


Ik ben er blij mee. Ik kan nu afwisselen.
Ik vind het zo leuk om dit haakwerk te maken!
Had ik al gezegd hoe blij ik hiervan word?

31 opmerkingen:

Femke zei

Het wordt mooi! En wat een productie zeg, wauw!

groetjes Femke

Marilyn zei

these are truly lovely Karin. such a good idea to make a second blanket from the leftover yarn....two for one!!!!!

Anoniem zei

Hallo Karin
ben ik de eerste die je nu mailt? wat een goed idee om vande restjes een nieuwe deken te maken
zet hem op nu met twee dekens
groetjes

lucie zei

O mooooiii!!!!!! zo lekker zonnig!

wat voor een katoen gebruik je? ik denk dat mijn volgende project ook maar zo'n deken moet worden.
maar ook die restendeken vind ik erg mooi.

groetjes Lucie

lisette zei

Volgens mij had je nog niet gezegd dat je er blij van wordt.. hihi Supermooi! En kan me ook voorstellen dat je blij wordt van de afwisseling.

The Garden Bell zei

Just look at all the fun you have been up too. Love the first one. Great pattern, please share.

Kate xoxoxo

Miriam zei

Oh, maar hier word ik ook heel blij van hoor. Wat een mooie dekens!

Groetjes
Miriam

Roos zei

In èèn woord Geweldig ! Meid wat haak je snel en wat een goed idee om ook een mooie deken te maken van de restjes katoen. Prachtig hoor!

Mariette zei

Prachtig! Heerlijk al die kleuren bij elkaar, kan me goed voorstellen dat je daar blij van wordt!

Groetjes, Mariëtte

Hazel zei

Both are just gorgeous. x

Monique zei

Wat ga jij als een speer zeg. Ziet er fantastisch uit.
En wat een goed idee om op die manier de restjes op te maken. Moet het garen wel van één zelfde dikte zijn of niet?

Groetjes, Monique

Haakmuts zei

Karin slaap jij nog wel, kan bijna niet want je gaat zo snel, daar is Overtoom een kleine jongen bij.
Maar klasse hoor, ik word ook blij van al die kleurtjes en van het zonnetje helemaal.

Groetjes van Claire

Ruth Marie zei

Karin your blanket is looking wonderful! And what a great idea for using up the scraps of wool to make another blanket as you go - you'll have two beautiful blankets before you know it! xxx

snoopydog zei

Beautiful blankets Karin! What a great idea to use up the leftovers. Look forward to seeing the finished blankets. Such pretty colours! Ros

astridvanbeers zei

Je hebt me aangestoken! Ik heb een ketting van 2m1 en ben begonnen. Soms een foutje omdat ik tussen de bedrijven door voetbal kijk Het gaat als een speer bij jou! Eind van de week zal ik een fot plaatsen op mijn weblog!

josiekitten zei

Lovely! And what a good idea to use up the leftovers too!

severien zei

Supermooi, echt waar! Prachtig wat je met die restjes doet!

Jen zei

They are both lovely Karin!

Mrs Twins zei

Very nice Karin, Love the colours.
Love Suex

Maria zei

What a clever idea, making the 2 at the same time and tidying up the scraps as you go
I am going to start the Larksfoot now
Thank you so much for all the fiddly details. It was a HUGE help in my decision

boomer zei

Hoi Karin
Wat een prachtig deken en vrolijke kleuren
Waar haal je de tijd vandaan ?

Fijne dag
groetjes anita

Francien zei

Nou Karin...niet alleen jij wordt er blij van...alleen al naar de foto`s kijken is prachtig en maakt me vrolijk en de haaknaald ligt hier te roepen hoor...bedankt voor je patroontjes hier op je blog..zo duidelijk beschreven ...ik heb er veel aan...heb gelijk inspiratie opgedaan...wat een goed idee die vierkantjes aan elkaar van de restjes...nou ja...allebei de dekens worden supermooi!!
groetjes Francien.

Isolde zei

Heerlijk he, die kleurtjes!

Ik mag van mezelf vanmiddag ook weer een voorraadje Paris bestellen. Voor de babette deken (over kleur gesproken, is wat dat betreft een aanrader hoor!!) dit keer. En voor de restjes heb ik ook we de nodige plannetjes, ha ha, je hebt het al wel gelezen.

Haak ze!!

Lique zei

Heel gaaf!

Ebi zei

Hee Karin,
Nee,je kan niet genoeg zeggen hoe blij je wordt van mooie projecten!

Clever om een tweede deken te maken van de restjes, wat een"wooly goodness" heb jij dan straks..heerlijk! Lekker voor de wat killere avonden op het terras

Haakse!
Ebi

Frualbertsson zei

hello Karin, You are so very clever , making two blankets of these beautiful yarns!
They will become heirloms for generations. I just wish I could have the patience to do a blanket to.

Have a lovely day,

Susanne

Jenny zei

Hoi Karin,

Prachtig die deken, ik werd er vorige week helemaal verliefd op!
had een heleboel knotjes catania liggen in verschillende kleuren en ik ben er vrijdag mee begonnen.
Mijn deken hoopt eens 120cm bij 200cm te meten, ik haak met haaknaald nr 2,5.
Inderdaad als je de deken ziet groeien kun je alleen maar blij worden van al die kleurtjes!
Vind het echt super dat je het patroon met ons deelt.
Daarvan worden véél mensen blij en wat is er nou mooier...
Naast de deken ben ik ook bezig met een deken van granny´s, daar heb ik een vraag over: Zet jij de granny's met een halve vast aan elkaar en met de helft van de steek?

Groetje Jenny

LiaGovers zei

Hee, dat is leuk bedacht! Zelfs met de restjes een leuke deken van vierkanten. Mooi!

Kimbles zei

Truly lovely work Karin! An extra blanket from the scraps how enterprising. Very lovely colours too! x

floortjes home zei

hallo karin superleuk
ben je dag en nacht aan de haak?
floortje

The Garden Bell zei

Brillant idea. Added a SIBOL posting, so all can do. Ooops, I did mine again to add a background and flag. They are so much fun all togheter.

Kate - T.G.B.