donderdag 26 augustus 2010

Made in Germany

Morgen gaan we weer naar huis. En dan neem je souvenirs mee. Toch? Voor mij altijd een probleem: Ik kan nooit iets leuks vinden. Dan maak je het zelf: Gehaakte pannenlappen!


Herken je de spiraal? De andere ken je nog niet. Het is mijn eigen ontwerp. En ik ben er trots op.
Kijk! Ik heb nog een set gemaakt. Met andere kleuren:


Made in Germany!
Nog beter: 
Handmade in Germany!

De pannenlappen meten 22 cm in doorsnede.
Gehaakt met haaknaald 4,5 mm en 100% katoen. Merk: Paris van Drops/Garnstudio.
Het patroon van de spiraal vind je HIER.

Aanvulling: Inmiddels heb ik het patroon van de spiraal pannenlap in het Nederlands:
Pannenlap Twist


Photobucket

36 opmerkingen:

Carolien zei

Ze zien er echt super uit! Ik haakte gisteren een onderzetter met stokjes maar die golft een beetje. Ook zelf bedacht, maar nog niet perfect dus.

José zei

Fijne kleurtjes weer! :-)

KooKoo zei

I love them and the colours! Beautiful!

Corina zei

Wat een leuke pannenlappen! Vooral de kleuren van de tweede set vind ik super!

Monique zei

Oh wat geweldig dat eigen ontwerp. Je mag terecht trots op jezelf zijn.
Leuk dat je het patroon met ons gaat delen. Wat verwen je ons weer!

Miriam zei

Oh, ze zijn werkelijk schitterend geworden. Zonde om te gebruiken!

Groetjes
Miriam

Anja zei

Ze zijn prachtig Karin,

groetjes Anja

rowena zei

Ze zien er erg mooi uit.
Geniet wel van je vakantie.

Frualbertsson zei

Really Beautiful!!!

Clara zei

Karin, you are a clever crocheter!

Marjo zei

Moooooi!!!

" me " zei

ik vond de spiraal al leuk maar die andere is nog mooier !

lindevrouw zei

Geweldig die pannelappen! Prachtig!
DAT ZIET ER GOED UIT! Ga ik toch ook eens proberen, bedankt voor het delen van het patroon!

Maria zei

Yeah, can't wait for your pattern. I will be lurking till I see it - thanks
Love both sides of the potholders, but don't feel like keeping control of more than one yarn at a time

LiaGovers zei

Erg mooi zijn ze geworden!
:-) 'Handmade in Germany' : natuurlijk! :-)

susie zei

Hé Karin , jouw pannenlappen zijn echt de max !
Prachtig ontwerp en mooi gehaakt !

groetjes Susie

Saskia zei

Hihi... ik word er helemaal vrolijk van! Prachtig en creatief werk!!

Saskia :)

Bietje zei

Het patroon van de spiraal heb ik zelf vorige week ook al gemaakt. Een dezer dagen verschijnt die op mijn blog. Het begin is wat rommelig, maar daarna haakt het lekker weg. Het schiet ook flink op, je heb zó een pannenlap af.
Ik ben benieuwd naar jouw ontwerp, dan kan ik mijn eigen setje maken.

Crafty Witch zei

Wat een leuke lappies! En niet ouwerwets en suf, geweldig weer!

MiA zei

I LOVE THEM! Posting them up on Yarny for all to see :))

Annemarie's Breiblog zei

Wow wat mooi Karin!!

Kimbles zei

Karin, what lovely potholders and especially the one you designed - will wait for the pattern. Beautiful work. x

Mrs Twins zei

Very nice Karin.
Hugs Suex

floortje zei

heel erg leuk, mooie kleuren
groetjes floortje

Lique zei

Wat ontzettend tof zeg!

Anoniem zei

Great! Fantastic!
Wonderful combination.
Elke

Margreet zei

Wat een prachtige kleuren, mooi patroon ook! Helemaal van NU :-)

froukje zei

erg mooi!

Jenny zei

Wow! Ze zijn gaaf geworden :) Je eigen creatie vind ik erg mooi - ben benieuwd naar het patroon!! Oh, en nog bedankt voor de katoen-tip :) Ik gebruik nu altijd Schachenmayr Bravo, maar ga deze zeker ook eens proberen!

lisette zei

SUPER!!

Amiko zei

Halo, I made the spiral one, I tried if I can make it, and I was success! I made it small, but it beautiful. I will put it on my blog, later. Bedank, Karin

Angela zei

Hallo Karin,

Wat zien ze er leuk uit, ik haak zelf nog niet zo lang, dit lijkt me dus ook een hele uitdaging.

Groetjes Angela

janita mantel zei

Ik woon in Dubai en jou haakfirus heeft mij ,zelfs op deze afstand, besmet. Wat een mooie en gezelligblok heb je. groetjes janita ps. ook ik kom uit de buurt van Amsterdam

Anoniem zei

Ik heb de spiraalpannelap gehaakt,en ben erg benieuwd of je het patroon van de andere pannelap inmiddels geplaatst heb op je blog,ik kan het niet vinden

Karin zei

@ Anoniem
Sorry, het patroon is er niet. Wie weet, gaat het er ooit komen, maar ik kan het niet beloven.

carlos zei

Het lijkt erop dat de randen je deed is verschillend van de rand in het patroon ... Kun je me vertellen hoe je de randen alsjeblieft gemaakt?