maandag 18 oktober 2010

Cascade Sjaal

Gehaakt voor mijn jongste dochter (20).


Het garen is Scheepjes Mundo.
67% acryl
14% wol
10% polyester
9% alpaca
Deze bol weegt 350 gram en meet 840 meter.
Aanbevolen haaknaald 7 mm.
Ik heb gehaakt met haaknaald 8 mm.

Het garen is heel zacht en zeer licht in gewicht.
Perfect voor een mooie sjaal.
Ik heb het patroon gevonden via Ravelry bij

Ik heb er meteen een Nederlandse vertaling van gemaakt:

Haak een ketting van 170 lossen.

1e toer: haak een vaste in de 2e losse vanaf de naald. Haak vasten tot het eind. Haak 3 lossen. Keer.

2e toer: Haak een stokje in de basis van de keerlossen. 
(1 stokje in volgende vaste, 2 stokjes in volgende vaste) Herhaal tussen ( ) tot het eind. Haak 4 lossen. Keer.

3e toer: Haak een dubbel stokje in de basis van de keerlossen. (1 dubbel stokje in volgend stokje, 2 dubbele stokjes in volgend stokje). Herhaal tussen ( ) tot het eind. Haak 5 lossen. Keer.

4e toer: Haak een driedubbel stokje in de basis van de keerlossen. (1 driedubbel stokje in volgend dubbel stokje, 2 driedubbele stokjes in volgend dubbel stokje). Herhaal tussen ( ) tot het eind. Haak 1 losse. Keer.
(Karin zegt: Als je driedubbele stokjes in deze toer niet prettig vindt haken of ze niet mooi vindt, zoals ik, doe dan gewoon dubbele stokjes).

5e toer: Haak een vaste in de basis van de keerlosse. Haak 2 vasten in elke steek tot het eind. Hecht af en werk draadjes weg.

~~~~~~~~~~

Zo, nu op zoek naar een patroon van een bijpassende muts.........
.......en ander garen..... voor mijn oudste dochter......


Photobucket

27 opmerkingen:

Judith zei

Ziet er supermooi uit karin, dank je voor de vertaling.

Liefs judith

Kimbles zei

This looks lovely Karin, I am sure your daughter will love it! x

lindevrouw zei

Dat is weer een mooie, lekkere warme sjaal voor de winter! Je Nederlandse beschrijving is top! Moet inderdaad veel meer beschrijvingen komen in het nederlands.....het is allemaal maar in het engels. Ik zit me soms ook suf te vertalen....hihi

Corina zei

Mooie sjaal, prachtige kleur ook. En fijn dat je het patroon deelt.

Fenny zei

Wat een mooie sjaal, ziet er lekker warm uit! En bedankt voor het delen van dit patroon, ik heb er zeker belangstelling voor, ook voor een sjaal voor mijn dochter van 7, ik denk dat ik dan alleen kleiner moet gaan zitten. Wat denk jij?

Gingini zei

Geweldig! Wat een heerlijke shawl! Heel erg bedankt voor de Nederlandse beschrijving. Dat gaat toch een stuk eenvoudiger.. ;)

Fenny zei

Bedankt voor je snelle reactie op mijn blog!

Francien zei

Bedankt weer voor het patroon Karin...dit is weer zo`n supersjaal..lekker zacht en leuk vallend.... niet zo`n stijf ding....prachtig!! en wat een kleurtjes...je dochter zal er heel blij mee zijn...
groetjes Francien.

Catherine zei

Laat de kou maar komen. Met zo'n prachtige sjaal kun je er tegen.

Anja zei

Wat een prachtige sjaal heel apart,een gigantische bol garen :))

snoopydog zei

It looks great! Ros

Margreet zei

Wat een prachtige warme sjaal!

Maria zei

Wonderful Karin, looks so soft and yummy. I wonder how you can part with it - lucky, lucky daughter

Frances zei

Karin, you twirly ruffled scarf is so pretty. I have amongst my many wooly projects, a similar scarf, begun late last winter.

Mine is done a mix of yarns, wool, wispy mohair, tweedy wool, and is in black, white and shades of grey. Thank you for inspiring me to finish it! It might turn out to be a Christmas present for someone.


Your site is such fun to visit!

"Never Knew" zei

Karin, this is a great pattern, thanks for sharing the link with us all.
Caz :)

dutch sisters zei

Mooie sjaal Karin! Ik ben met zo'n zelfde bol wol aan het breien. Met naalden 9 dus dat schiet ook aardig op!

Mrs Twins zei

A very nice piece of work Karin!
Hugs suex

Terrie zei

Gorgeous! I love the colour xx

missfolies zei

Wat mooi! Deze probeer ik zeker uit, voor mezelf :)

garegine zei

Hoi Karin,

Super leuk die sjaal! en wat fijn dat je het patroon gelijk vertaald hebt! Succes met je volgende project!

lisette zei

Kijk dan zeg je wel...
Laat de herfst maar komen!!!

The Garden Bell zei

Lovely... I know she will love it.

Crafty Witch zei

Dat ziet er lekker knus uit? Is ie kriebelig?

Hartstikkeleuk zei

Karin, wat een leuke sjaal heb je voor je dochter gehaakt. Daar zal ze superblij mee zijn. Dank voor de vertaling en een heel fijn weekend!

lotje zei

Hallo Karin

Wat zal jade er blij mee zijn. Hij is heel mooi en heel aaibaar, laat de winter nu maar komen.

liefs Lotje

Willy zei

Wat mooi Karin, zowel patroon als garen.
Fijn dat je het patroon meteen omgezet hebt in het Nederlands.
Ik heb nog nooit met zo'n dikke haaknaald gewerkt. In het weekend wel met breinaalden nr.7 gebreid, dat was nogal zwaar werk. Gelukkig was het geen groot project.
Groetjes

MissTeekk zei

Hi Karin, ik heb die sjaal gemaakt, gewéldig makkelijk en die scheepjeswol is echt zacht. Ik heb nog wel een massa over van die bol, enig idee wat je er nog mee kan haken?
worstelmetwol.blogspot.be