zondag 5 december 2010

Baby it's cold outside

Dus een warme Cascade Sjaal gehaakt!


Met een bijpassende hoofdband:


Heerlijk warm in de koude winter!


Perfect bij mijn nieuwe jas.

Gehaakt met Katia Inca.
Sjaal met haaknaald 9 mm.
Hoofdband met haaknaald 7 mm.
Patroon Cascade sjaal vind je HIER.
Patroon Hoofdband:

Haak 9 lossen,
1e toer: haak een vaste in de 2e losse van de naald en haak vasten in elke losse tot einde (=8 steken), keer.
2e toer: 1 losse, *1 dubbelstokje in vaste, vaste in volgende vaste* herhaal van * tot * tot einde, keer.
3e toer: 1 losse, haak vasten in elke steek (=8 steken), keer
Herhaal toer 2 en 3 tot de gewenste omvang.
Kant af en naai de smalle uiteinden aan elkaar.
Werk de onder- en bovenkant af met een kreeftsteek.

En zing mee!




Pattern in US abbreviations (please don't use the google-translator):

Chain 9
Row 1: sc in 2nd chain from hook, sc until end (=8stitches), turn
Row 2: Chain 1, *1 tr in sc, sc in next sc * repeat from * to * until the end (=8stitches), turn
Row 3: Chain 1, sc in every stitch (=8stitches), turn
Repeat row 2 and 3 until the size you need.
Finish off and sew the narrow ends together.
Finish the long edges with backwards crochet.

Photobucket

21 opmerkingen:

Fan sels zei

Je sjaal is prachtig, ik heb er ook een gehaakt, zal hem ook nog even op m'n blog zetten. Jij hebt wel hele mooie wol gebruikt, ik resten uit de erfenis van de sokkenwol van mijn schoonmoeder en moeder. Ik ga ook nog eens een echte mooie haken.
Groetjes, Truus

Linda zei

Het is heel mooi geworden. De kleuren zijn ook erg warm, maar ik denk als je het draagt ook.

Groetjes,
Linda

Kaatje zei

~Ik heb ook zo´n sjaal gehaakt en zit nu erg te prutsen met een muts. Die ga ik meteen uithalen en het wordt dus een hoofdband. Hier heb ik nog wel genoeg wol voor. Voor de muts moest ik bijhalen en dat hadden ze iedere keer niet meer. Bedankt weer voor de inspriratie!!

Clara zei

Such a beautiful set, thanks for the pattern and it looks perfect with you new coat!

Elizabeth Cat zei

What a lovely set you have there! Will you be making some matching gloves or wrist warmers?

Claire zei

Hij is prachtig geworden!! Vast ook heerlijk warm!

new dawn zei

prachtige sjaal en mooie kleuren en vast lekker nu.
En dank voor het patroon.
groetjes

Mrs Twins zei

OOh Karin! Pretty Lady,
superb!
You look nice and cosy!
Hugs Suex

jellina-creations zei

Wow Karin, deze kleur staat je erg goed! Goed setje, laat die kou nog maar even blijven :)

lindevrouw zei

Karin, dit is een hele mooi gekleurde outfit! Staat je goed! groetjes Joke

"Never Knew" zei

They look great! What is that yarn made from? It looks lovely and warm!
Caz :)

Monique zei

Wat een leuk setje. Staat je goed!
Bedankt voor het patroon van de hoofdband. Ik was al op zoek naar een patroon omdat ik zelf niet graag mutsen draag, maar bij dit weer kan je bijna niet zonder.

pattas zei

Love the yarn you have used.. it looks great too :))

Anja zei

Wauw Karin wat staat hij je mooi, het lijkt wel een mooi plaatje uit een modetijdschrift :))

Willy zei

Mooi hoor en wat staan die kleuren je goed.
Groetjes

Francien zei

Hartstikke mooie set Karin en het staat je prachtig...bedankt weer voor de patroontjes...
groetjes Francien.

dutch sisters zei

Erg mooi en precies wat je met dit koude weer nodig hebt!

Mrs Twins zei

Thanks for your kind comments on Mondays post Karin.
I will be doing a special post soon acknowledging all the comments, thank you
lOve Suex

Anoniem zei

Hoi Karin
Leuk zo'n gezellig muziekje op je site (lekker op de achtergrond om je site te bekijken ha ha)

superset heb je gehaakt
groejes j.s

The Garden Bell zei

No...you are the next top model. Love this colorful scarf. Be sure to pop in on Friday...he-he...

saramshobby zei

leuk dat je alles tot perfect uitlegt hoe je het gemaakt hebt enz...

Doe je dat altijd ?

dat is wel intersant vind ik en speciaal aan jou, doe zo voort.

mvg saramshobby.