zaterdag 16 juli 2011

Verleidelijk Toetje

In plaats van haakwerk heb ik vandaag
een heerlijk recept voor een toetje.
Echt een toetje waar je je vingers bij opeet.
Ook een toetje, dat je niet te vaak moet eten,
want het is een enorme verleidelijke caloriebom!

Om te beginnen:
Het is niet mijn recept.
Het komt van: Licor43

Het is:

Bitterkoekjesijs met Licor43


Je maakt het zo:

200 gram bitterkoekjes, verkruimeld
200 ml slagroom
80 gram suiker (kan minder, 50 gram is genoeg)
200 gram creme fraiche
2 eetlepels Licor 43 (4 eetlepels mag ook!)
100 gram chocola, kleingehakt

Klop de slagroom met de suiker tot yoghurtdikte.
Schep de creme fraiche, likeur, bitterkoekjes en chocola erdoor.
Schep het mengsel in een cakevorm of in kleine vormpjes.
Laat 4 uur in de vriezer stijf worden.

Bereidingstijd: 20 minuten + 4 uur invriezen (langer kan ook)


Het is heel snel gemaakt.
En had ik al gezegd hoe super lekker dit is?! 


Snijd het met een mes in plakken en geniet van deze heerlijkheid!

Kijk vooral voor nog veel meer 
verrukkelijke recepten op




Photobucket

20 opmerkingen:

Thea zei

Oei, dat ziet er wel erg lekker uit! Ik wens je veel sterkte en beterschap voor je vader.

Groetjes Thea

Fran zei

Oef dat ziet er lekker uit.
Zal mijn ijsmachine weer eens tevoorschein moeten halen geloof ik.
hmmmmmm

Theetante San zei

Heel veel sterkte met je vader! Je hebt wel een heerlijk recept voor ons! Jamjam ... enne ... 4 lepels, mogen dat ook 6 ...of 8 lepels zijn? hihi.

Sterkte!
San

lindevrouw zei

Oeps! dat recept ziet er lekker uit!
Heel veel sterkte met je vader!

The Garden Bell zei

Great to see you back around. But, I know you are alive as I still see you in FB... Hope you are having a great summer.

Edith zei

Veel sterkte Karin! Ik weet uit ervaring hoe zo'n operatie ook impact heeft op de familie. Spannende tijd, ik hoop dat alles ten goede keert!

Maaike zei

Beterschap voor je vader Karin en sterkte voor jullie allemaal!

Enne, dat ijs... hmmm dat ziet er echt Heeel lekker uit! Verwen jezelf maar lekker.

liefs van Maaike

Marjo zei

heel veel sterkte en beterschap met je vader

marjo

Eva zei

Dat recept ziet er bekend uit... Ik wil het eigenlijk ook weer gaan maken. mjam mjam!

Monique zei

Karin, wat vervelend om te horen, ik hoop dat je vader snel hersteld.

Het ijs ziet er heerlijk uit maar ik laat dat maar over aan anderen :)

Sterkte,
Monique

Lotje zei

Hallo Karin

Het is maar goed dat je dat oetje niet voor mij gemaakt hebt, want ik weet hoe licor 43 smaakt en ik zou nu momenteel het halve toetje wel op willen eten.
We hebben al weken niks zoets gehad dus nu bij het zien van jou toetje loopt het water me in de mond.

Ziet er goed uit Karin als je deze kant opkomt breng je er maar eens een mee hihi.
sterkte met je vader Karin.

xx lotje

Mejuffrouw Mie zei

Dit ziet er ook onwijs JAMMIE uit! Sterkte met je papa.

Gerd@ zei

Heel veel beterschap met je vader en dat toetje tja volgens mij is dat veeeeeeeels te lekker ik ben
een zoetbek dus kom maar op ....

Fijne zondag ....Gr. Gerd@

Suzanne zei

Sterkte met je vader! Naar dat hij al weer in het ziekenhuis ligt.

Dat toetje is te mooi om waar te zijn. Heb nog een enorme fles 43 staan, dus ik dit zeker proberen! Nu alleen nog een beetje zon hier in nederland -_-'. geniet van het staartje van het weekend!

Groetjes,

suzanne

Lalalizzie zei

Veel beterschap voor je vader!

Frances zei

Karin, I send my best wishes to you and to your father.

Hoping that this week will bring you all beautiful summer days.

xo

Mrs Twins zei

This looks delicious Karin,
Wishing your father a speedy recovery!
Hugs Suex

lenteroos zei

Heel veel sterkte met je vader...

Lianne zei

Sterkte en beterschap met en voor je vader. Het recept ziet er heerlijk uit, bedankt voor de tip!

Jonneke zei

Veel sterkte met je vader! Ik hoop dat hij snel mag herstellen!
Groetjes, Jonneke