vrijdag 22 juli 2011

Salade van geroosterde paprika's.

Ik hou van gekleurd haakwerk.
En ik hou ook van mooie kleuren op mijn bord.


Ik kreeg een zak met 6 paprika's.
En dit heb ik ermee gedaan:


Verwarm de oven op 220° C.
Rooster de paprika's 20 minuten in de oven....


....tot de paprika's zacht zijn en het vel loslaat.


Laat de paprika's langzaam afkoelen.
Trek het vel er af.
Verwijder de stelen en zaadjes.
Snijd de paprika's in reepjes.


Voeg toe:
1 gesneden sjalot.
3 eetlepels witte wijnazijn.
50 ml olijfolie
Peper en zout
 100 gram verkruimelde Griekse feta kaas.


Bestrooi met gehakte peterselie.


Een feest op je bord!
Je smaakpapillen doen een dansje!


Photobucket

9 opmerkingen:

Willy zei

Hoi Karin, lees nu ook pas het berichtje over je vader. Even weer spannend allemaal.
Heerlijke salade.
Groetjes

*kelebekana*-* zei

harika...

Marleen zei

mmm, lekker zomers! Dit gerecht staat al een tijdje op mijn 'ooit-nog-te-maken'lijstje, nu ga ik het zeker weten maken! (Het schijnt dat als de je paprika's na de oven in een afgesloten plastic zak doet, je de schil er nog makkelijker af krijgt...). Eet smakelijk!

Merel zei

mmmmmmmm

Marjolein zei

Oei, dat ziet er zeker goed (en gezond) uit! Die wordt bewaard.

Mrs Twins zei

Yummy Karin!
Hope things are okay with you.
love suex

lotje zei

hoi Karin

je bent weer druk bezig zeg.
Dit zietr er wel heeeeeeeeeeel gezellig en lekker uit.

verder alles goed? , heb je mijn mail nog ontvangen? sterkte met alles en veel plezier met je haakwerk.

xxxlotje

Edinir- Croche zei

Olá
muito lindo o seu blog!

Anoniem zei

ook lekker als je er een paar tomaten mee roostert bij de paprika,s