zondag 23 oktober 2011

Een lelijk kussen.

Een kussen, oud en lelijk geworden,
ooit gekocht bij Ikea, was hoognodig toe aan een opknapbeurt.
Met restjes katoen (Paris van Drops) en haaknaald 5 mm heb ik vierkantjes gehaakt.
Ik heb ze, met blauw, zichtbaar aan elkaar gehaakt.


De achterkant is een grote granny square. 
Met een rand van vasten,
waarin ik 7 knoopsgaten heb gemaakt:


De rand (mijn favoriete!) is de
Bobble-Shell Edging van Attic24/Lucy:


Oja, zo was het kussen voor de metamorfose:


...en een bak vol restjes katoen....


En voila! Zo is een lelijk kussen iets minder lelijk geworden!



Het patroon van het vierkantje vind je in het boek:
"Crocheted Throws & Wraps" - Melody Griffiths

Photobucket

37 opmerkingen:

Marjo zei

Ze is prachtig geworden !

Marjo

MissEbz zei

Ja! Super leuk geworden :-) Hele mooie rand, ben het volledig met je eens. Goede keus ook om ze zichtbaar aan elkaar te maken.
Veel plezier ervan!

Blessings, Esther

Annemarie zei

Wat mooi zeg! Mooie kleurencombinatie!

crocheted at home zei

Very beautiful pillow. Colors are great.

Anoniem zei

Precioso. Combinación de colores muy otoñal :)
Antara Celetna. Buscando Comienzos

maarnietvangrijs zei

Prachtig geworden!! Slim met die knopen!

martine zei

Niet iets minder lelijk geworden maar heel mooi.

WOLfje zei

Mooi idd!

Moos zei

Je zegt En voila! Zo is een lelijk kussen iets minder lelijk geworden! ....... NOU MOOS hier vind er niets lelijks aan hoor meid! Hij is SUPER geworden :-)

Peggy zei

Iets minder lelijk....het is prachtig geworden!

Minimoek zei

Lekker hoe zo'n kussen dan weer opknapt als ik dat zie krijg ik ook weer zin in granny's haken,gr.Linda

Annette zei

Lovely colors and fun wheel pattern. Love.♡

Happy in red zei

Ik wilde maar zeggen: helemaal geen lelijk kussen! Supermetamorfose en een goed gebruik voor restjes (kijkt met schuin oog naar eigen 'restjes tas').
Groetjes, Esther.

Amarins zei

Geweldig, wat heb je dit mooi opgepimpt!
Groetjes, Amarins

1968deWinkel zei

Prachtig en dst met restjes, ik heb die kussen ook, maar bij mij is hij nog heel en mooi, anders weet ik wat moet doen... fijne avond. groetjes Paula

De Sierkip zei

Iets minder lelijk... hij is prachtig geworden!

Mevr. Snoeshaan zei

Mooie kleuren!
Heel geslaagde metamorfose!

Rosalía zei

oh! really pretty!

*Sam zei

Dat is inderdaad een hele metamorfose!

Gerd@ zei

Heel mooi geworden hoor je kussen .... en wat een mooie squares ga ik zeker ook een keer proberen ... groetssss Gerd@

Susana Gomez zei

sinceramnete muy hermoso me encanta tu blog un besito

Anoniem zei

Oud kussen + bak met restjes = mooi kussen. Kijk, dat is nog eens leuk opruimen! Grtz. Laura

dutch sisters zei

Supermooi geworden!

Grietje zei

Prachtig! Vind de kleuren echt geweldig.

Mariken zei

Dat is mooi geworden. Mooie rand ook.

Paulijn zei

Hoi Karin
Ik vind het een mooi kussen, de kleurcombinatie vind ik super
Paula

Just-Do zei

Met recht een metamorfose! Het is heel mooi geworden.

Frances zei

Karin, I also like recycling cushions, and very much admire the colorway you found with your cotton yarns. The combination of colors really seem unusual for granny squares, yet perfect for this autumn season.

Bravo!

beberouge zei

What an awesome sqaure pattern I love the pillow transformation so much more pretty now. xx

Wenneke zei

Echt leuk, zeg!

made by Mriek zei

Onwijs leuk!!
Liefs,
Mriek

Mrs Twins zei

beautiful work Karin!
Love Suex

lindevrouw zei

Je hebt er weer een mooi kussen van gemaakt! Een granny kussen is altijd leuk!

Anna Martijne zei

Wat een mooie opknapbeurt van je kussen.
Veel plezier ervan.

Evy zei

Heel erg mooi geworden. Vooral de kleurencombinatie is erg goed!

Madeleine zei

This is absolutely gorgeous! :D Amazing colors, great work!

DISFRUTANDO CON EL CROCHET zei

ohhh!!!quedó precioso!!!