donderdag 6 december 2012

De herintroductie van het gehaakte gordijntje

Wat waren ze populair in de jaren 70:
de gehaakte witte gordijntjes. 
Ik vind dat het er weer tijd voor wordt, 
maar dan met kleur, uiteraard met kleur!

Gisteren heb ik mijn keuken er mee opgevrolijkt
en vanmorgen werd ik zo blij toen de opkomende zon
er zo mooi doorheen piepte...





Het patroon van het vierkantje is van Garnstudio en vind je

In het patroon staat ook beschreven hoe je ze aan elkaar kunt haken.
Ik heb zelf een andere manier gekozen.
De rand om mijn gordijn bestaat uit een paar toeren vasten.
De bovenkant voorzie je van lussen.
Je haakt 3 of 4 vasten, dan haak je 20 lossen (of meer of minder, wat je zelf mooi vindt)
 en haakt weer 3 of 4 vasten, enzovoort.

Ik heb gehaakt met haaknaald 3,5 mm en Catania SMC van Schachenmayr.

~X~

Photobucket