maandag 25 november 2013

Gordijn Golvend Geluk

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat!
Een gordijntje voor het raam van mijn eigen kamer.

Ik heb een patroon gevonden op internet en ik ben aan de slag gegaan.
Het is zo leuk geworden, dat ik in navolging op het mooie haakboek 
"Haken & Kleur, Een huis vol geluk"
mijn gordijn "Golvend Geluk" heb genoemd.
Ik word er echt zo blij van!
Het patroon van het gordijn komt dus niet uit dit prachtige boek,
de overeenkomst is "geluk"! 
Link naar het patroon:
KLIK HIER
 
Ik heb gehaakt met haaknaald 3,5 mm en allerlei kleuren Catania.
Alleen de lichte rand is gehaakt met Phil Coton 3 van Phildar (de kleur heet Ciel)

Het gordijn meet 130 cm x 58 cm.
Het weegt in totaal 520 gram.
Let wel: Als je het gordijn in 1 kleur haakt in deze maat, dan
heb je aan 550 gram Catania genoeg.
Haak je met meerdere kleuren, dan heb je meer nodig, maar hou je ook restjes over.



De lichte rand (nee, het is niet wit) haakte ik als volgt:
Een ronde met vasten, waarbij je in de hoekjes 3 vasten haakt.
De volgende ronde *1 stokje, 1 losse, 1 steek overslaan*
Wat tussen * en * staat herhaal je steeds, waarbij je op het hoekje 
(1 stokje 5 lossen 1 stokje) haakt.
De volgende ronde haak je op elke steek van de zijkanten en onderkant een vaste, aan de bovenkant
van het gordijn haak je ook nog lussen tussen de vasten.
Voor een lus haak je 15 lossen, 1 halve vaste in de 1e losse, en dan 4 vasten
op het gordijn, dan weer een lus enz enz.

Zorg dat je links en rechts op de hoek ongeveer hetzelfde uitkomt.
Wil je minder lussen? 
Kan ook, probeer uit wat mooi staat en hoe je uitkomt.

Hecht alle draadjes af, schuif je gordijn aan een roede
en hang het voor je raam.
En zie het geluk!

Photobucket

68 opmerkingen:

susana zei

Hartstikke leuk!
Veel plezier met je
'geluks'gordijn ;0)

Cards en Box bij Lady M zei

o wat mooi daar kan je lekker van genieten knap gemaakt en heel mooi groetjes maartje

Sandra zei

Wat ontzettend leuk Karin! Ik heb van een patroon dat hier veel op lijkt ooit een wandkleedje gehaakt, maar achteraf vond ik het niet leuk genoeg om op te hangen. Jouw idee om het als een gordijntje te gebruiken is SUPER! Zou ik ook wel willen, maar ik denk dat manlief het daar niet zo mee eens is. Alhoewel.... misschien in een wit-lichtgrijs-combi??? Hmmm. dit is het proberen waard :-)

Anja zei

Ohhh ik heb net vanmorgen naar dit patroon gekeken. Wat een prachtig gordijn !!!

Corine zei

Wat is het een vrolijk gordijn geworden zeg!

Leuk patroon ook met die golven!

Groet, Corine

De KnutselFrutselOma zei

WOW, die is echt supermooi zeg!
Superleuk patroon zo met die golven!

Miriam van Schijndel zei

Heel mooi gedaan Karin! Wat zal dat mooi zijn als de zon er vol doorheen schijnt!

Jenneke van Maurik zei

dit is natuurlijk supergaaf ♥♥♥ wat een geluk heb jij nu

liefs jenneke

ploduska zei

wow!!! it looks very interesting! don´t you have a picture from outside?

Marjo zei

Ohh wat is hij mooi...superleuk idee ....en hij golft van geluk...

Liefs
Marjo

Alessandra Poggiagliolmi zei

colourful and beautiful!!!!!
xxxxxx Ale

Creahoekje. Marian zei

Ik kan me voorstellen dat je hier gelukkig van wordt!
Wat een mooi patroon!!
Ga ik zeker nog eens ergens voor gebruiken!
Echt leuk geworden!
Groetjes,
Marian.

Handmade NL zei

Wat leuk!!!!!!

Conny zei

Geweldig, ook ik ben benieuwd naar de buitenkant ;-) Zal er vast heel gezellig uit zien!

jellinacreations zei

Wow Karin wat gaaf!
Ik wil ook zo graag zoiets voor mijn raam, maar dan in de woonkamer. Ik moet alleen mijn hubby overtuigen... Misschien als ik hem deze foto's laat zien dat hij er mee akkoord gaat? Ik ga het in ieder geval proberen :) Ik vind het een erg leuke steek die je koos, het houdt de inkijk tegen maar het blijft toch transparant.

an valenteyn zei

Schitterend zeg ! Wil direct ook beginnen :)

Groejtes
An

Margeaux haakt-graag zei

Gaaf.

Ik liet net deze foto aan mijn man zijn, hij wil het in het wit met grijs. Binnenkort eens garen gaan halen. :-)

Groetjes, Margo

Pippa's Hus zei

Jeetje wat prachtig! Ik haak ook wel eens wat maar dit?? Wie weet. Ik volg je al een poosje eerst 'stil' maar nu heb ik zelf een blog dus ook officieel. ;) Misschien vind je het ook leuk om mij te volgen? Groetjes Esther

Anja zei

Erg leuk, ben al zo lang aan het zoeken naar een hip gehaakt gordijn.Deze ga ik ook maken, maar dan in grijstinten met zilver op de slaapkamer. Heb in de jaren 80 heel wat gordijntjes gemaakt(uit die durable boekjes).

Erica ♥ zei

Daar zal jij van genieten in je kamer,
want wowwww ziet er geweldig uit,
echt heel mooi en apart, toppie !
Een fijne en gezellige nieuwe (knutsel) week ☺
Liefsss en grtjs van Erica ☼

Esther zei

Ooooo PRQCHTIG groetjes Esther

Lisa zei

Die Gardine ist wunderschön. Sowas muss ich auch mal machen.

Lisa

Maaike zei

Wow wat mooi! Wat een leuk idee om de golven op deze manier te gebruiken.

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Oh wat een geluk voor jou dat je zo mooi haken kunt. Ik vind het er super leuk uitzien! Chapeau!
Warme groetjes van Susan

Sandra zei

erg leuk ziet er goed uit
gr sandra

Wilma zei

Ik kan me voorstellen dat je hier gelukkig van wordt. Mooi!

Tina Roelants zei

Zo mooi gedaan! Waaw! Een plezier om naar te kijken. :)

Andina zei

Het is een leuk, vrolijk gordijntje geworden. Prachtig patroon!

Monique van den Berg zei

Ik vind hem echt prachtig geworden Karin.

MGB zei

Prachtig!

Jolad6 zei

super!

Yvonne P zei

Hoi Karin, dat ziet er mooi uit zeg. Maar wat een werkje was dit, denk ik. Mooie kleuren. Groetjes

Joke Lindevrouw zei

Weer een juweeltje Karin! Prachtig!! HEEL MOOI!!!

Anke van den Berg zei

Super mooi en leuk!!

christel l zei

het golvenpatroon staat al een tijdje op mijn te doen lijst, maar nu weet ik waarvoor.
heel, erg mooi!!!!!

Frances zei

Hello from NYC Karin,

I love this curtain that you have crocheted. As the light comes into the room, you will always have a rainbow!

I've also been thinking of crocheting a curtain (for a few years now...so nothing happens too quickly here. I've been thinking of going the traditional French style filet stitch style, but now...you've given me something totally different to think about.

I do invite you to my blog, and to the link to the etsy.com shop I've just opened. It's full of knitting, mainly fair isle style.

Best wishes,
xo

Tutti haakt en zo zei

wauw wat super mooi geworden!

Made by Annemiek zei

Wat leuk ik had 30 jaar geleden ook overal in huis gehaakte gordijntjes hangen maar dat waren witte. Maar deze is superleuk en mooi geniet er maar van

cristina zei

Dit gordijn is geweldig, Karin! Ik denk dat er een hoop werk achter dit alles! je bent ongelooflijk geweldig! en zijn werk is altijd mooi! nogmaals gefeliciteerd!

Nancy Nenz zei

Prachtig!! Kan me voorstellen dat je daar heel gelukkig van wordt! Als het zonnetje er door heen schijnt, heerlijk! Nu maar genieten na veel uurtjes haken, denk ik zo!
liefs, Nancy

Lizette van der Plas zei

Ooohhh, wat is dat een mooi gordijntje! Ik snap dat je daar gelukkig van wordt! :)

muller zei

Heel mooi gedaan! Ik heb ook nog wel een raam wat wel wat kleur kan gebruiken... Super!

Brigit Kok zei

PRACHTIG geluk(t)!!!!

Meijra zei

Prachtig Karin!

Mimus zei

Leuk! Ik ga dit onthouden voor als wij in de toekomst misschien een keer een kast moeten/willen afdekken.

E Strea Chikitu zei

nou zeg wat een SUPER GORDIJN!

Mamouna Romer zei

he, he, eindeijk een leuk patroon voor een gordijn in de huiskamer ! enorm leuk, bedankt dat je de link gegeven hebt... ik word er vrolijk van als ik het zie hangen bij je !
greetz mamouna

heidi zei

Prachtig, het patroon met de golven is ook om gelukkig van te worden...steeds als je er naar kijkt!

Onlie Mie zei

Mooi, mooier, mooist!

Floortje zei

Wat een ontzettend leuk en vrolijk gordijn! En het patroon is natuurlijk op nog veel meer 'geluks-projecten' toepasbaar! Wat zul jij er vrolijk bijzitten op je kamer...
Groetjes, Floortje

Crissi zei

Beautiful!
Crissi

Anna zei

Superbe, original, amazing...
As your blog !
Anna

Mors Hjertekurv zei

WOW It looks so great :D

Ineke Mulder-Loman zei

Wat een prachtig gordijn, heb je voor mij een indicatie hoeveel lossen je begint op bv 25 cm? Mijn raam heeft natuurlijk net een andere maat! Vriendelijke groeten, Ineke Mulder.

Anoniem zei

Hoi Karin,
Ziet er super uit.
Met hoeveel losse ben je begonnen?
Mvg Mirjam

Anoniem zei

Wat mooi! De kleuren, de steek, de regelmaat... geweldig!

Anoniem zei

Je hebt niet het hele patroon beschreven. Mis de golven. Klopt dat?

Karin zei

@Anoniem
Je moet wel op de link klikken, die ik noem.

Anoniem zei

Dank.

Little Train zei

Super bedankt voor het delen van het patroon! Ik wil graag een sjaal haken in dit patroon, maar kon nog steeds geen schema vinden als ik zocht op waves. Nu eens gezocht op golven en nu kwam ik bij jouw leuke gordijntje terecht! Joepie! :-D

Anoniem zei

hoi wat een verschrikkelijke leuke dingen maak jij en wat ontzettend lief dat je dit deelt.
ik ben sinds een jaar mezelf aan het leren haken en ben aardig ver gekomen, alleen snap ik het begin van dit gordijn niet
en ronde met vasten, waarbij je in de hoekjes 3 vasten haakt.
heb je misschien een foto hiervan?
lieve groet
sarah

richalice zei

Erg leuk, denk dat ik deze ook ga maken voor mijn raam, wel breder en in minder kleuren of 1 kleur.

Maria zei

Dat is de buitenrand...

Herma zei

Dank je voor je mooie patroon...bij mij hangt deze nu voor het raam in een kleur en ik ben er heel blij mee

Carola Edens zei

Zou je het patroon ook uit kunnen tekenen het lezen zeg mij niet zo veel

Karin de Laat zei

Heeft iemand dit patroontje nog wel, ik zou dit gordijn ook heel graag willeb maken.

Karin zei

@Karin de Laat
Stuur me even een berichtje via het contactformulier boven aan mijn blog!

Unknown zei

Als je naar de site van Mypicot gaat en daar zoek je op multicolor. Dan zie je het patroon. Met kleine letters is te lezen dat je een link kan volgen naar een pdf bestand. Kwestie van goed lezen dus. Succes iedereen