maandag 25 november 2013

Gordijn Golvend Geluk

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat!
Een gordijntje voor het raam van mijn eigen kamer.

Ik heb een patroon gevonden op internet en ik ben aan de slag gegaan.
Het is zo leuk geworden, dat ik in navolging op het mooie haakboek 
"Haken & Kleur, Een huis vol geluk"
mijn gordijn "Golvend Geluk" heb genoemd.
Ik word er echt zo blij van!
Het patroon van het gordijn komt dus niet uit dit prachtige boek,
de overeenkomst is "geluk"! 
Link naar het patroon:
KLIK HIER
 
Ik heb gehaakt met haaknaald 3,5 mm en allerlei kleuren Catania.
Alleen de lichte rand is gehaakt met Phil Coton 3 van Phildar (de kleur heet Ciel)

Het gordijn meet 130 cm x 58 cm.
Het weegt in totaal 520 gram.
Let wel: Als je het gordijn in 1 kleur haakt in deze maat, dan
heb je aan 550 gram Catania genoeg.
Haak je met meerdere kleuren, dan heb je meer nodig, maar hou je ook restjes over.



De lichte rand (nee, het is niet wit) haakte ik als volgt:
Een ronde met vasten, waarbij je in de hoekjes 3 vasten haakt.
De volgende ronde *1 stokje, 1 losse, 1 steek overslaan*
Wat tussen * en * staat herhaal je steeds, waarbij je op het hoekje 
(1 stokje 5 lossen 1 stokje) haakt.
De volgende ronde haak je op elke steek van de zijkanten en onderkant een vaste, aan de bovenkant
van het gordijn haak je ook nog lussen tussen de vasten.
Voor een lus haak je 15 lossen, 1 halve vaste in de 1e losse, en dan 4 vasten
op het gordijn, dan weer een lus enz enz.

Zorg dat je links en rechts op de hoek ongeveer hetzelfde uitkomt.
Wil je minder lussen? 
Kan ook, probeer uit wat mooi staat en hoe je uitkomt.

Hecht alle draadjes af, schuif je gordijn aan een roede
en hang het voor je raam.
En zie het geluk!

Photobucket