maandag 16 september 2013

Sloffen

 Het is er weer tijd voor.....
Warme Sloffen! 


Ik ben begonnen volgens dit patroon van Garnstudio.
Volgens dat patroon haak je met verschillende kleuren Nepal.
Ik ben eigenwijs en heb Big Fabel Gebruikt. Dat verloopt zelf al van kleur
en je hoeft dan niet steeds af- en aan te hechten.
Ik heb ze ook wat smaller en iets korter gemaakt dan in het patroon staat
aangegeven voor mijn maat. De ervaring heeft me namelijk geleerd,
dat gehaakte sloffen snel te groot en te wijd worden.
Ook de hiel heb ik wat ronder gemaakt, dan in het patroon staat.
Uiteindelijk is de rechtopstaande pijp afgewerkt met de 

Al met al een hele andere slof geworden, dan de bedoeling was.
Ze zitten heerlijk. Ik ben er blij mee.


Ik had de smaak zo te pakken, dat ik ook rode sloffen heb gehaakt:

Deze gaan als een cadeautje naar een heel lief iemand.

***

Oké....
Ik heb dus gehaakt met
- Haaknaald 4 mm
- 200 gram Big Fabel
en een deel van
DIT PATROON

Van mijn eigenwijze werkwijze heb ik verder geen beschrijving,
ik raad je aan om het patroon te volgen.

Photobucket

28 opmerkingen:

familiesadessaram zei

zeer prachtig

Ravelien zei

Dat lijken me heerlijke sloffen!Bedankt voor de link naar het patroon, wie weet ga ik ze ook nog eens haken. Groetjes

Charly zei

Wunderschön sind die Puschen geworden!
Lieber Gruß, Charly

ineke zei

heerlijk warm zelfgemaakte sloffen.. ik heb er met succes zo'n 30 uitgedeeld verleden jaar!
en ja.. ik begin met elk patroon maar pas alles aan aan mijn eigen eigewijze wensen!! of het nu sloffen of kleding of knuffels zijn!

Creahoekje. Marian zei

Leuk!! Oh... soms denk ik wel eens dat ik niet meer op blogland moet kijken. Ik zie veel te veel leuke dingen voorbijkomen...
Zelfgemaakte sloffen.... en dan met dit weer.... en de winter voor de deur...
Je kon geen beter tijdstip bedenken om dit te presenteren....
Groetjes,
Marian.

Sanne zei

Die zien er heerlijk warm uit!

Antoinette zei

Ohwwwww HEERLIJK :D

jolanda russner zei

ga morgen ook een kijken of ik ze kan maken..zag ze net al bij je op instagram. lekker krijg nu met dit weer al weer koude voetjes.

Yvonne P zei

Heerlijk warm voor onze voeten.Ik ga ze proberen te maken hoor.

emly zei

Hi, Karin
I'm Emly from Jakarta
love your sloffen..and
I'm going to make it!!!

sadly I can't speak Deutch but my mother and my brother are always talking in Deutch while I can't understand...they're just doing that only to show up and make me jealousy...hehe..but I do love and proud they're talking everything in your languege..

I love crochet, too
I 've made bag and purse for my friend..

ohh Karin I hope I'm not disturbing you with my long comment here..

We both love to crochet and always get passionate with crochet, right Karin??..

Best Regards,
Emly

Jenneke van Maurik zei

♥ wowwwww gaaf zeg
liefs jenneke

Loraine de Brouwer zei

Zien er erg leuk en lekker warm uit!

Liefs,
www.twinklezcreations.blogspot.be

Sandra zei

superleuk en lekker warm aan de voeten.
Gr sandra

Galera zei

Muy bonitos y originales ,gracias por el patron,besos

Made by Annemiek zei

Heerlijk warm ja, daar is het inderdaad weer tijd voor. wie weet maak ik ze ook nog eens deze winter

Jeannette zei

erg leuk gemaakt Karin, het wordt inderdaad weer tijd voor heerlijk warme sloffen, groetjes Jeannette

EL RINCON DE CHELO zei

Que bonitos quedan!!!

Cards en Box bij Lady M zei

wat een leuke sloffen groetjes maartje

Margot1belge zei

So lovelly and intelligent: because these socks are confortable and beautifull;..in the shops quality socks are expensive, so I would rather make mine with some woool i have received , with my crochet Etimo Tulip_
Merci for sharing, so lovelly;
FleurBelge

marion zei

wat een gaaf idee, nu kijken of ik ze kan omzetten naar manlief zijn schoenenmaat....ik heb nog big fabel voor sokken voor hem liggen

Rita Janssen zei

Ze zien er lekker warm uit! Ondanks dat je je eigen patroon volgde en je eigen wol koos zijn ze toch heel knap geworden! Jij bent dan ook een ervaren haakster :) wat niet van mij kan gezegd worden.
Grtjes, rita.

Natas Nest zei

Super nice, especially the red ones!! ♥

Elly zei

Hallo Karin,
Hoe bedoel je dat je de hiel wat ronder maakt? Ik heb even niet voor ogen hoe je dat doet, en waarom...

Groetjes, Elly

Erica ♥ zei

Die zien er zo leuk uit en ook
lekker warm, mooi gemaakt ☺

Grtjs Erica ☼

Liliane zei

Die lijken me heerlijk warm!

Anoniem zei

Oh wowww maar is dat niet heel erg glad hihihihihihi?

Willy zei

Beide paren zien er heerlijk warm en erg mooi uit. Fijn dat je het patroon zo hebt kunnen aanpassen zodat de perfecte pasvorm ontstaat.
Fijn weekend,

Elzabet zei

Oooh...zo leuk en precies op tijd. Ik loop altijd op sokken. ...even mn omslagdoek afmaken en dan hier mee beginnen..
Bedankt..