zondag 29 september 2013

Halve Maan sjaal - Crescent Shawl

Net zoals velen, ben ik ook gezwicht voor
het zeer betaalbare Fenna garen, gekocht bij Wibra.
Het is 100% acryl. 
Het kleurenverloop maakt me heel blij!
Ik heb gehaakt volgens dit patroon:
Crescent Shawl

Aanvulling:
Op Ravelry vind je diverse pdf's met het patroon!

Het is van origine een Japans patroon, dat met een schema
heel goed te volgen is. Goed opletten en veel tellen.
Beetje lastig, maar dan heb je wel wat!


Voor deze halve maan sjaal (of is het een omslagdoek?)
heb ik 325 gram Fenna garen nodig gehad.
Op de wikkel wordt haaknaald 4 - 4,5 aanbevolen.
Ik ben eigenwijs en heb gehaakt met haaknaald 6 mm,
zodat de sjaal lekker soepel is geworden.

Een fijne niet kriebelende sjaal!


Ik ben er heel blij mee!



Photobucket

53 opmerkingen:

Brigitte vS zei

Hij is ook ontzettend mooi geworden!

Monique van den Berg zei

Hij is prachtig geworden Karin.
Ik wou deze sjaal ook maken maar ik heb het patroon/tekening al zo vaak bekeken ik snap er gewoon niks van. Jammer dat er geen uitgeschreven versie is. Door de ronde vorm valt ie veel mooier dan een driehoek sjaal.

Groetjes, Monique

Stel zei

Dit is MOOI! Ek het nou al twee gemaak, en albei weggegee, maar WIL nog vir my so bonte maak.
Goed gedoen!

Sandra zei

Schitterend Karin! Daar zul je veel plezier van hebben.

Tineke Bolleboom zei

hij is erg mooi geworden, ik haak ook altijd met een grotere naald dan aangegeven, het effect is geweldig!

Sandra zei

Hij is erg leuk geworden....

Jeannette zei

prachtige sjaal Karin, heel mooi met al die kleuren, groetjes Jeannette

Hannah Baum zei

Mooie kleuren overgangen inderdaad, echt fijn als je zoiets kunt maken

Hélène zei

Hai Karin! Hij is mooi, wat een prachtige kleuren, die zul je veel gaan dragen de komende periode denk ik.
Groetjes, Helene

de Haakbaak zei

Hij is inderdaad erg mooi geworden! En hij staat je ook erg goed trouwens.

Saskia van de Ven - Vink zei

Prachtig!!!

cristina zei

Lovely!

PeTrA zei

Wauw hij is mooi! Ik heb nog bollen fenna over dus wie weet :-)

HaakBrei-n zei

Moooi!

marie bartels zei

Whaw! Wat een mooi patroon en garen. De sjaal staat je goed!

tisv@nJikkes zei

Wat een prachtige sjaal!!

Galera zei

Muy bonito y original,me gsutan mucho los colores,besos

meiske zei

Mooie shawl, mooi kleurverloop ook. Ik zal ook eens gaan kijken bij de W.ibra. Vaak mooi garen voor weinig geld.

Sandra zei

erg mooi en kleurrijk
gr sandra

ANNA zei

Prachtig Karin!
Deze shawl valt inderdaad beter dan een driekhoek-model. In het voorjaar heb ik ook een omslagdoek gemaakt met een ronde pas, zodat deze ook mooier valt dan een driekhoek.
Kreatieve groeten van Anna.

Marga Boot zei

Hij valt heel mooi, maar, net wat Monique schrijft, ik kom ook niet uit het patroon. Moet je nu in het midden beginnen en dan aan elkaar naaien of begin je van punt tot punt. Kan jij misschien een beetje uitleg geven aub????

Noeska zei

Mooi zeg!

Gerd@ zei

Ben gek op sjaals en deze vind ik super maar ik heb het patroon even bekeken oei lijkt me vrij ingewikkeld hoor ... ik heb hem opgeslagen maar of ik het ga snappen weet ik niet ...

Groetsssssssssssss Gerd@

Joke Lindevrouw zei

Superrr Mooi Karin!

Anne-Marie zei

Aaaahhh heet het garen echt Fenna?! Ik heb een heel lief kleutermeisje dat Fenna heet, dus ik sta morgen voor de deur van de Wibra :-)

Wat een prachtig patroon ook! Helaas snap ik echt niets van haakschema's. Als ooit iemand zich geroepen voelt om het patroon uit te schrijven ben ik de eerste die deze mooie sjaal gaat haken.

Yvonne P zei

Hoi Karin hij is SUPER GAAF. Echt weer zo iets van die wil ik ook ;/))

Frances zei

Karin, your shawl is so full of beautiful colors and so well crocheted, and looks so great on you...I will forgive you actually using acrylic yarn.

(I wrote that with humor and affection for your marvelous talents...but I will still stay far away from acrylic fibers. I did once crochet a complex granny square blanket back in the 1970's that was full of beautiful color, and used acrylic yarn, I was not always so adverse to that fibre.)

xo

Fabiana Strehlow zei

Que lindo, Karin!
Adorei as cores!!!

Roberta Bortoluzzi zei

Oi amiga, adorei todas as novidades do teu blog, também trago novidades no meu blog para ti contar, confira e depois deixe um comentário para eu poder saber o que achastes,beijokas.
http://www.titacarre.com
http://agulhaetricot.com
http://elo7.com.br/titacarre

Alike zei

Vind hem erg mooi geworden.

Alessandra zei

sop colourful!!!!!
xxxxx Ale

Annekids zei

Wat is die m-o-o-i! En het kleurverloop is helemaal goed, veel plezier met je sjaal/omslagdoek!
Groetjes en een fijne dag,
Anneke

Mamma A. zei

Wow,I love thoe colours!!

Ria Smits zei

wow wat een beauty, mag je met recht trots op zijn, ik ga het ook proberen.Groetjes Ria

Wilma zei

Wat een prachtige sjaal!

Anoniem zei

wauw wat mooi en die kleuren, maar van het patroon daar snap ik ook niets van, lijkt me erg ingewikkeld ,knap van jou dat jij hem hebt kunnen haken

groetjes j.s

etamine zei

très beau!
j'aime beaucoup!

Fabienne Trine zei

Il est splendide! J'adore les couleurs.

Fiff zei

Very nice!

Unknown zei

Hoi Karin,

Mooie sjaal! Ook ik vind het patron moeilijk te lezen. Wil je hier nog een post aan wijden? Hoe zet je de twee stukken aan elkaar? Naaien/haken?

Groet, Jeltsje

Rita Janssen zei

Prachtige sjaal, maar het is dan ook prachtige wol, heel fleurig en een heel knap patroontje!
Grtjes, rita.

Ateljee de Kraal zei

Super, ben er helemaal weg van,
groetjes

Zomaareenmoeder zei

Prachtig!
Het zou heel fijn zijn als je wat uitleg zou willen geven;)

Groetjes,
Lineke

Gerd@ zei

Hoi hoi Karin ...

Ik heb het patroon bestudeerd en denk dat ik het snap ... je begint met een sliert lossen die langs je hals gaan en dan meerder je elke toer bij zodat je die punten krijgt je kan kiezen uit 2 randen die je er later aan haakt ...
Heb ik het goed ?

Mvrgr. Gerd@

Angeline zei

Hij is prachtig Karin en staat je super!

groetjes
Angeline

Teresita zei

Muy bonito! Muy bonito!!!!

Herma zei

Ik heb afgelopen week-end jouw blog bekeken en ben heel enthousiast hierover. Heb gelijk een patroontje "gepikt"van hexagonnen en ben nu heel gedreven bezig met een plaid. Heb je gelijk aan m'n bloglijst toegevoegd. Ik ben nog maar 2 weken bezig met bloggen en zou het leuk vinden als ik er weer een volger bij heb.
groetjes Herma

Anoniem zei

Ha Karin
Heel erg bedankt voor de tip/link van het patroon,ik heb em ook gemaakt van Fenna (bruin/paars), het is echt een gaaf patroon zonder punt hè?
groetjes, Daniëlle

lies zei

hoi Karin
superrrrrrrrrrrrrrr alleen snap ik er niks van zoals nog meer liefhebbers
zou jij ons niet blij kunnen maken????

gr lies

Anne-Marie zei


Er was een hele social media actie voor nodig, maar uiteindelijk heb ik nog een aantal bollen Fenna kunnen bemachtigen.
Het uitgeschreven patroon had ik inmiddels via Ravelry gevonden (ik zie dat je dat ook hebt toegevoegd aan jouw blog)!
6 toeren gedaan, nog een 'paar' te gaan :-)
Als hij klaar is zal ik je eervol vermelden in mijn blog, met dank voor de inspiratie!

Groetjes, Anne-Marie
http://ansgeflans.wordpress.com

Anoniem zei

Het is even puzzelen maar ik heb hem gemaakt , erg leuk
Mijn wolkeuze was Bianca van de Wibra
Ik ga er nog een haken van een mohair garen , nu ik het patroon snap durf ik het wel aan;)

Christel zei

Ik heb er twee gehaakt, zonder rand, eentje voor mezelf en eentje voor mijn zusje. In totaal vier bollen gebruikt. Van het weekend droeg ik mijn shawl toen ik bij mijn zusje in de winkel op bezoek was. Ik kreeg veel leuke reacties. Twee dames heb ik jouw blog doorgemaild :) Dank je wel voor alle moeite die je altijd doet met je prachtige patronen en foto's. Jouw blog is altijd weer een bron van inspiratie. Fijn 2014 alvast.

Jolanda De Waardt zei

Voor allen die het patroon nie snappen...het heeft mij ook moeite gekost...stuur maar een mail dan help ik graag...supersjaal.