maandag 7 oktober 2013

Fenna Flow Sjawl

Ik heb de smaak helemaal te pakken met het leuke Fenna garen.
Met een andere kleurencombinatie dan mijn Crescent Shawl (zie vorige blogpost)
 heb ik mijn Fenna Flow Sjaal gehaakt.
Het patroon is een beetje van mezelf en een beetje van een ander.


Haak de basissjaal volgens
DIT patroon, dat ik vond op Ravelry
(je kunt je er gratis registreren en nog heel veel meer patronen vinden)


Om deze basissjaal haakte ik een rand vasten.


Op deze vasten haakte ik als volgt:
Stokje, 1 losse, 1 steek overslaan, stokje, losse, 1 steek overslaan enz.,
en om netjes de hoeken om te gaan: 1 stokje, 1 losse, 1 stokje in zelfde steek (2x)
Je sluit de toer met een halve vaste op het stokje.


Voor de volgende toer :
sla de losse over en haak in volgend stokje 5 stokjes, sla de volgende losse over en
haak op het volgende stokje een halve vaste. Je hebt een schulpje gehaakt.
Herhaal dit tot je rond bent. Sluit met een halve vaste op het begin van het eerste schulpje.


De laatste toer:
1 losse, haak in het 1e stokje een vaste, in het 2e stokje een vaste,
5 lossen, haak in de 1e losse (van de net gehaakte 5 lossen) een halve vaste (picot), haak een
halve vaste in 3e stokje, 5 lossen, haak in 1e losse een halve vaste (picot)
haak in 4e stokje een vaste en in 5e stokje een vaste
sla halve vaste over. Herhaal dit tot je rond bent.
Sluit met een halve vaste.
Hecht af.

***

Ik heb gehaakt met Fenna van Wibra (100% acryl) en haaknaald 6 mm.
De sjaal weegt 270 gram.
Is 200 cm lang.
Het breedste deel is 36 cm.
Helaas, dit garen is (bijna) uitverkocht bij Wibra.
Je zal op zoek moeten gaan naar alternatieven.


Photobucket

24 opmerkingen:

Charly zei

Liebe Karin,
so beautiful, wunderschön ist der Baktus geworden! So tolle Farben und vor allem der Rand gefällt mir sehr...
Lieber Gruß, Charly

Carla Killens zei

Wauw, die rand maakt hem helemaal af!
Dank je wel om te delen, deze komt op mijn (ellenlange) "to haak" lijst!
Liefs!

Fenna zei

Je hebt er een mooie gehaakte sjaal van gemaakt. Gr Fenna

Anita zei

deze is ook erg mooi, maar ben helemaal weg van die andere van jou Karin .....

groetjes Anita

Erica ♥ zei

Wat een mooi garen, en wat een leuke
sjaal heb je ermee gemaakt, toppie ☺

Fijne nieuwe (knutsel) week ☺
Liefs en grtjsss Erica ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

Dinah zei

Ik zie ze op vele blogs voorbij komen de fenna sjaals de ene nog mooier dan de andere. Die van jou is ook erg mooi. En prachtig randje ook.

Lieve groet,dinah

Gerd@ zei

OOohhh dit is ook een mooie kleur combinatie van het prachtige Fenna garen ... jammer dat het uitverkocht raakt ... je sjaal is prachtig ...

Groetssssssss Gerd@

Tineke Bolleboom zei

Prachtig hoor, de rand is ook erg leuk!

Marion zei

O Karin wat is jouiw sjaal mooi geworden. Ik heb gelukkig nog een voorraad Fenna in huis. Het komt echt niet meer.

Groetjes van Marion

Galera zei

Muy bonito y muy bien trababajado,felicidades

Amber zei

Prachtige sjaal. Hier komt het garen goed uit. Echt mooi.

Plezierige dag, Margaret

De KnutselFrutselOma zei

Hij is echt supermooi Karin!

Monique van den Berg zei

Weer zo een mooie sjaal. Ja, dat garen doet het hem. Prachtig die kleuren.

Groetjes, Monique

Angeline zei

Hoi Karin....je hebt wederom een prachtige sjaal van je haaknaald getoverd met de Fenna!Wauw!

Stel zei

Oooho! Ek het so sjaal gesien by 'n Craft Show laasweek...met 'n riffel aand die onderkant, gebrei, maar ek wil dit hekel! En hier gee jy die skakel! #karma

Dis baie mooi, hoor!

Margot1belge zei

BOnjour Karin,
Like allways what you crochet is so pretty; Très joli!
J'aime beaucoup les couleurs de l'arc en ciel crochetée entre elles , I love the rainbaow colors crochet together.
The scarf model is nice.
Bravo!
Merci for shaeing with us,
FleurBelge

Yvonne P zei

Hoi Karin, grrrr ik speciaal naar de Wibra....maar jammer het is er niet meer. Maar die van jou is echt weer prachtig hoor. :-)) Groetjes Yvonne P

Rita Janssen zei

Je sjaal met Fennagaren is prachtig en helemaal geweldig met die mooie rand eromheen!
Knap gevonden!
Grtjes, rita.

Plenty of Presents zei

Heerlijke patronen en heerlijke kleuren. Helaas heb ik de Fenna rage gemist. Misschien als ik nog eens langs loop? Heerlijk dat je gewoon kan doorhaken met geweldige kleurverloop en weinig draadjes afhechten zo...Toppers (ook de vorige)fijne zondag nog. groetjes Paula

Heldasland zei

Hi Karin, what a lovely edging thank you for using my pattern, your edging frames it perfectly. The yarn looks fabulous

Marjo zei

Ook deze is een bjoetieeeee ....prachtig verloop hè,maar de rand vind ik het heel erg speiaal maken

Liefs
Marjo

Yarn-Madness zei

Absolutely stunning - the colors are gorgeous! :)

Roberta Bortoluzzi zei

Oi amiga, adorei todas as novidades do teu blog, também trago novidades no meu blog para ti contar, confira e depois deixe um comentário para eu poder saber o que achastes,abraços do Brasil.
http://www.titacarre.com
http://elo7.com.br/titacarre

jenneke zei

nav mijn eiegen gehaakte baktus heb ik jou ook gelinked :-) https://plus.google.com/+JennekevanMaurik/posts

vr gr jenneke