maandag 7 oktober 2013

Fenna Flow Sjawl

Ik heb de smaak helemaal te pakken met het leuke Fenna garen.
Met een andere kleurencombinatie dan mijn Crescent Shawl (zie vorige blogpost)
 heb ik mijn Fenna Flow Sjaal gehaakt.
Het patroon is een beetje van mezelf en een beetje van een ander.


Haak de basissjaal volgens
DIT patroon, dat ik vond op Ravelry
(je kunt je er gratis registreren en nog heel veel meer patronen vinden)


Om deze basissjaal haakte ik een rand vasten.


Op deze vasten haakte ik als volgt:
Stokje, 1 losse, 1 steek overslaan, stokje, losse, 1 steek overslaan enz.,
en om netjes de hoeken om te gaan: 1 stokje, 1 losse, 1 stokje in zelfde steek (2x)
Je sluit de toer met een halve vaste op het stokje.


Voor de volgende toer :
sla de losse over en haak in volgend stokje 5 stokjes, sla de volgende losse over en
haak op het volgende stokje een halve vaste. Je hebt een schulpje gehaakt.
Herhaal dit tot je rond bent. Sluit met een halve vaste op het begin van het eerste schulpje.


De laatste toer:
1 losse, haak in het 1e stokje een vaste, in het 2e stokje een vaste,
5 lossen, haak in de 1e losse (van de net gehaakte 5 lossen) een halve vaste (picot), haak een
halve vaste in 3e stokje, 5 lossen, haak in 1e losse een halve vaste (picot)
haak in 4e stokje een vaste en in 5e stokje een vaste
sla halve vaste over. Herhaal dit tot je rond bent.
Sluit met een halve vaste.
Hecht af.

***

Ik heb gehaakt met Fenna van Wibra (100% acryl) en haaknaald 6 mm.
De sjaal weegt 270 gram.
Is 200 cm lang.
Het breedste deel is 36 cm.
Helaas, dit garen is (bijna) uitverkocht bij Wibra.
Je zal op zoek moeten gaan naar alternatieven.


Photobucket