zaterdag 10 januari 2015

Omslagdoek Weekender

Een heerlijke warme omslagdoek!

Gehaakt met
Stylecraft Weekender Super Chunky
en
Haaknaald 10


Dit haakt heel makkelijk en snel!
Het gratis patroon is van
net als het heerlijke acryl garen
Ik had 9 bollen nodig.

***

Buiten het patroon om heb ik voor de afwerking
langs de bovenrand nog een toer gehaakt met steeds
1 losse en 1 vaste. Dat maakt het net wat meer af.

***

Voor de franjes heb ik in in elke steek langs de schuine
kanten 2 draadjes van 30 cm gebruikt
(in het patroon wordt met 1 draadje gewerkt).
Dus let op, dat je genoeg garen overhoudt na het
haken om je franjes mee te maken.
Ik had er iets meer dan anderhalve bol voor nodig.
Mocht ik franjes verliezen, heb ik nog iets over om te vervangen.

Tel het aantal openingen langs de schuine kanten.
Elke opening heeft 2 x 30 = 60 cm draad nodig.
Op elke bol Weekender (100 gram) zit 100 meter.
Laat er een rekensommetje op los hoeveel gram garen je
nog nodig hebt om uit te komen.
Meten, tellen en wegen dus.



Deze fijne omslagdoek is
 heerlijk
 groot
zacht 
warm
soepel
comfortabel.

***

Blijf aan de haak!

~X~
Photobucket

20 opmerkingen:

*Manja* zei

Wundervoll!!!
LG, Manja

Sandra6719 zei

Joh wat een onwijs gave omslagdoek en wat een heerlijke kleur!!

Pippa's Hus zei

Mooi! Ziet er super uit, en een prachtige kleur! XX Esther

Kathleen Janssens zei

Oh dat ziet er zo een lekker warme omslagdoek uit!!
Supermooi!!
Grtjs Kathleen

Judith zei

Prachtig! De kleur staat je super! De sluiting is mooi, top geheel!

Jolanda zei

Heel mooi geworden! Bedankt voor de link naar het patroon.
Groeten, Jolanda

Sandra zei

Prachtig! En super leuke foto's!

Mariette zei

Mooi gedaan en de kleur past heel goed bij je!

Thea zei

Prachtig Karin!

anemoona zei

Gaaf! Ik heb hem meteen gepint

Ellen Van Dyck zei

Mooi! Mijn zus is er ook volop mee bezig en als ik de jouwe zie, begint het ook te kriebelen...

Gehaakt met Liefde zei

Oh, wat prachtig zeg!!

Made by Annemiek zei

Hij is zo mooi

Marianne Dekkers zei

Wat een heerlijke en prachtige omslagdoek! 'k Heb met dit fijne garen een poos geleden een zigzag-deken gehaakt, haakte zó lekker. Deze kleur staat je ook heel erg mooi! Marianne xx

Alike zei

Mooie kleur! Staat je erg mooi. Ik heb hem zelf ook gemaakt en hij is zo heerlijk om te dragen....

Dinah zei

Heerijke omslagdoek en staat je ook goed die kleur.

Lieve groet,dinah

Hilde haakt zei

Toevallig zeg, ik heb vorige week ook deze omslagdoek gemaakt, met Stylecraft Weekender (binnenkort op mijn blog). Inderdaad heerlijk groot en zacht!
Groetjes, Hilde

Marga (MarPie) zei

Schitterend is ze.
Wie weet dat ik toch ooit....

Groetjes,
Marga♥

Gladys Perfeito zei

Muito lindo!

jose zei

Prachtige doek! Ook een mooie kleur. Waar heb je mooie sluitspeld vandaan?