zaterdag 28 februari 2015

Omdat je nooit genoeg gehaakte dekens hebt

Omdat het zo lekker haakt.
Omdat je nooit genoeg gehaakte dekens hebt.
Omdat.... omdat.... omdat.....
Daarom dus!

Gewoon nog een keer een deken met de blanket stitch,
net als de Retro Deken, maar dan met brede banen.



Alweer gehaakt met Stylecraft Special DK.
En haaknaald 5,5 mm en 5 mm.

Let op: 
Jouw manier van haken kan vragen om een andere
maat haaknaald. Maak eerst een proeflapje om te zien
hoe bij jou de steek het mooiste wordt!



Ook hier weer het simpele maar o zo leuke randje aan de deken.


Ik heb de volgende kleuren gebruikt:


Van elke kleur 2 bollen!

En natuurlijk voor de rand nog een bolletje:


Per baan/kleur haakte ik 2 bollen weg,
oftewel 28 toeren.
Voor de rest is alles hetzelfde als bij de retro deken.
Ga voor de beschrijving naar:



#haaktzolekkerweg
#haakmeditatie
#zoudenmeermensenmoetendoen

Photobucket

26 opmerkingen:

Marjo zei

De deken is weer prachtig ...

Liefs
Marjo

Chris in de haak zei

Hoi Karin,

Ik vind deze nog mooier als de vorige.
En inderdaad haakt zo heerlijk weg,
Bedankt dat je het patroon gedeeld hebt.
Grtz,
Chris

Mariette zei

Gaaf! Ik ben in januari ook met zo'n deken begonnen toen ik je beschrijving las van de retro deken. Dus dank voor de inspiratie! Haakt inderdaad prettig weg deze steek.

Riannes Haaksels zei

Heel leuk! Ik moet ook hoog nodig weer een deken gaan haken :)

quilts van kippetje zei

De steek die je gebruikt ziet er mooi uit. Lekker stoer zo'n deken! Groetjes, Annemieke

Sylvia zei

Wat een mooie deken weer! Ik ben ook een deken aan het maken met jouw patroon. Bedankt voor de inspiratie en het zeer duidelijke patroon!

José Crochet zei

Je deken is geweldig mooi !
Hele aparte kleuren heb je gebruikt.
xx José

Breienmaar zei

Ook deze deken is weer geweldig mooi geworden! Ik mis alleen de hondjes op de deken ;)

Marleen zei

leuk geworden!

*Manja* zei

Super!^^

Sandra Verhulst zei

Je deken is prachtig.
Leuke kleuren.
Fijn weekend.
Groetjes Sandra

Thea zei

Ook deze deken is prachtig Karin, zojuist even en klein proeflapje gemaakt wat haakt dit heerlijk weg. Bedankt voor het patroontje.

Fijne zondag,
groetjes Thea

Amber zei

Mooie steek en niet moeilijk om te haken. De deken is prachtig.

Fijne zondag, Margaret

Frances zei

Karin, you chose wonderful colors for this project! Thank you for sharing the crochet pattern with us, too. I'll let you know if I ever do manage to set aside my knitting needles long enough to have a return to crocheting.

xo

www.tbezigebijtje.blogspot.com zei

Dit is een hele mooie deken geworden Karin! Mooi warme kleuren ook! Die gaat vast weer een prachtig plekje krijgen. Vind het knap hoor, hoe snel je haakt!

Groetjes en een fijne nieuwe week!
Miriam
't Bezige Bijtje

Pippa's Hus zei

Wat weer een prachtige deken!
XX Esther

E Strea Chikitu zei

Mooie kleurkeuze weer Karin!
En idd ik vind het altijd fijn om ergens een deken op de pen te hebben liggen. Tis net als met hardlopen; maakt je hoofd leeg en je kunt weer aarden.

Margot zei

Supermooi! Geweldige kleuren!

Mejuffrouw B zei

Prachtig Karin! Ik ben zelf ook net begonnen aan een retrodeken en ja, deze steek haakt heerlijk weg inderdaad :-) Bedankt voor de inspiratie!

Rita Janssen zei

Prachtdeken! En de kleurtjes: WAUW!
Grtjes, rita.

cristina zei

A beautiful blanket! and the stitch too! Congrats, Karin! I also believe that we never have enough blankets and wool ... we are addicted! Have a nice day!

Nicole zei

Prachtige deken en een heel leuk patroon!
Als ik klaar ben met de deken voor mijn jongste Piraat, ga ik er een beginnen voor mijn Prinses en ik denk dat ik dit patroon ga uitproberen.

Rein zei

Een prachtige deken!

Jesse zei

Wat een super mooie deken...en bedankt dat je het patroon met ons deelt...
groetjes,
Jesse

Roberta Mendes zei

Hello, I love your crochet, it is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet with free patterns and free crochet diagrams, visit me , hugs from Brazil.
Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

Els zei

Mooi!
Enig idee hoeveel uren je daarmee zoet bent geweest?