woensdag 1 april 2015

Mochila tas

Ik ben er even zoet mee geweest, 
maar oooooohhhhhhh wat is het een mooierd geworden!
Mijn Mochila (tas).
Een hele hippe trend in haakland!



Gehaakt met Phil Coton 3 van Phildar
en haaknaald 3 mm.




Het randje is mijn favoriete 
 van Attic24.



De band is in de lengte gehaakt,
zo rekt hij niet uit.



Het haken van zo'n tas is leuk, maar ook tijdrovend.
Je hebt meerdere bolletjes garen, waarmee je tegelijk werkt.
Je haakt vasten in de achterste lus om 3 meeloopdraden heen, 
die je dus niet mag zien door je steken heen.
Goed opletten en je patroon volgen en op de juiste
momenten op de juiste manier een kleurwissel doen.
Ja, het is een dingetje hoor, je moet veel tegelijk
in de gaten houden en doen.
Alle begin is moeilijk, ik heb ook eerst een paar keer 
de bodem (het moeilijkste deel van de tas!) uitgehaald, 
voor het goed ging. 
Nou ja.... goed..... ik was tevreden en liet het zoals het was. 

Helaas kan ik geen patroon geven hiervoor.
Ik raad je aan om naar één van deze of beide Facebookgroepen te gaan
voor insiratie, hulp en uitleg: 


En niet te vergeten: Kijk ook rond op Pinterest bij:
Je kijkt er je ogen uit.

***

Mijn aandachtspunten voor een volgende tas:

- Haak met haaknaald 2,5 mm, dan wordt het nog wat strakker, zodat je nog
minder ziet van de meeloopdraden.

- Maak een koord met behulp van de Kumihimo schijf

- Leer ook een band te weven met behulp van een Inkle Loom
en/of
Maak een band door middel van Ply Split Braiding



Genoeg te doen dus!

En jij? 
Maak je ook zo'n hippe tas voor de komende zomer?

Photobucket

27 opmerkingen:

*Manja* zei

Super!
Liebe Grüße, Manja

Lisa zei

Wunderschön.

Lisa

Joke de Jong zei

Moooooooi!

Supersoesje zei

Wauw wat is je tas mooi geworden! Een heel gaaf patroon heb je er in verwerkt! Het staat ook nog op mijn lijstje om te maken, maar het lijkt me wel erg lastig.

Jolanda zei

Heel mooi geworden!
Ik heb er ook al een gemaakt en de verleiding is wel erg groot om het nog een keer te doen. Het geeft zo'n prachtig resultaat!

Sandra zei

Echt ontzettend gaaaaf!

Galera zei

Muy bonita y original ,felicidades

Debbs Haker zei

Heel mooi!!

Rita zei

Schitterend. Maar als beginnend haakster is het nog wat te hoog gegrepen voor mij om aan zo n tas te beginnen. Hele mooie kleuren combi heb je ook gebruikt. Groetjes Rita.

Audrey zei

Gaaf! Ik wil ook!

Breienmaar zei

Erg mooi! Nee ik ga niet zo n tas haken, ben nu bezig met een shawl die een inbrei patroon heeft en dus net als jij met draadjes en wisselen van kleuren bezig ben. Duurt wel even voor dat die af is.

Linda Sesink zei

Mooi geworden! Ik ben begonnen met de ovale versie. Steeds goed tellen, uithalen. Maar komt goed

Martina zei

a dream♥♥♥

dane zei

tout simplement magnifique!! jolies couleurs bravo félicitations a bientôt biz

Theresia zei

Oh, wat een schatje, Karin! Jammer dat haken mij niet meer zo goed afgaat, anders zat ik nu met bolletjes op mijn schoot.
Groetjes, Trees

Mir zei

Wat een geweldig leuke tas, mooie kleuren ook. Ik moet me er toch ook eens in gaan verdiepen want zo'n tas vinden de kleindochters ook vast leuk, voor ballet/turn/zwemspullen.
groet, Mirjam

Pippa's Hus zei

Prachtig! Maar ik waag me er maar niet aan.
XX Esther

YvonneP zei

Hoi Karin, ik zat er al met smart op te wachten,ik zag nl. dat je op pinterest aan het verzamelen was. :-) Je tas is PRACHTIG geworden hoor. Groetjes Yvonne P

Tamara Zauberpalme zei

Wow this is awesome.

mija zei

Dat is heel mooi. Ik zoek tijd om ook eentje te haken.
groetjes

blauwruitje zei

Hij is echt gaaf geworden! Dank voor je tips. Groetjes Sandra

Haakmuts zei

Karin wat een superrrrrr mooie tas heb je gemaakt, dikke complimenten hoor. Heel knap.

Artedetei zei

Absolutely adorable!!! I am in love with it!!!
Kisses from Spain!!!

Alike zei

Hij is mooi geworden Karin. Ik zie het zelf (nog) niet zitten om aan te beginnen maar ik vind ze wel heel erg mooi!

Annet zei

Je hebt me geïnspireerd. Ik heb meteen gegoogeld en mijn dochters en schoondochter gevraagd welke tassen ze het mooist vinden. De eerste is nu op de helft. Aangemeld bij de diverse facebookgroepen zie ik steeds meer moois langs komen. En met het mooie weer is het heerlijk buiten haken. Dankjewel, groeten, Annet

Muisje zei

Geweldig!

Anna Franciscus zei

Wouw ik vind het een pracht.