zondag 18 april 2010

Afrikaanse Bloemen Kussen

Weet je nog? Ik haakte de Afrikaanse Bloemen:


Ik haakte ze aan elkaar:


Ik had een grote zeshoek, gemaakt van 19 kleine zeshoekjes.
Ik haakte deze rand:


Ik kocht mooie lapjes katoen:


Ik maakte zeshoek kussens........want ze zijn niet te koop....


.....met hier het resultaat:

(Click on picture to enlarge)

 Mooi he? Ik ben er heel trots op!
Ik wou zo graag, dat de zeshoek vorm in stand zou blijven. Ik ben zo blij, dat het is gelukt.
De achterkant is van  katoen met bloemen- en vlinderprint. Met hele mooie knoopjes.

Ik ♥♥♥ Afrikaanse Bloemen!

34 opmerkingen:

Fenny zei

Wauwwwwwwwwwww, ik vind de kussen echt super mooi!
Daarmage echt trots opzijn!!!!
Ik vind die afrikaanse bloemen ook super leuk.

Riek zei

Karin,
Wat geweldig mooi. Uit de kunst gewoon.
Groetjes Riek.

josiekitten zei

Your cushion is absolutely beautiful Karin! I love it! You've used just the perfect combination of colours too. What yarn did you use?

Marie zei

Superb, looks wonderful!

"Never Knew" zei

Wat mooi! :-)

Well done - it looks great! Of course you should feel "heel trots"! (very proud, yes?)

Mine is not a cushion yet - I can't find the right filling or the right back! You have given me some good ideas here - thanks! :-)

Maria zei

Absolutely beautiful work, colours the lot.
Now if you have any hexagon pads left over, send them to me please and I can fix my pillow up ☺

crealientje zei

Je kussen is echt super gaaf!!!
echt heel mooi gemaakt.
Super patroon, wie weet, lijkt wel erg leuk om te doen.

Ebi zei

Wow Karin! Errug leuk die ("mexicaanse") afrikaanse bloemen
en ik vind de zeshoek ook een bijzondere vorm voor kussentjes, dat zie je niet zo heel veel.

Vandaag er lekker tegenaan zitten en genieten van een mooie dag

Ebi

Bouwiena zei

Mooooi, wat een supergaaf kussen. De Afrikaanse bloemen en dat stofje erbij helemaal geweldig!

Roos zei

Daar mag je dan ook reuze trots op zijn, wat een mooi kussen zeg!!!
Dat je prachtig kon haken wist ik al, maar ook achter de naaimachine sta (zit) je je mannetje zie ik wel. Keurig gedaan hoor!

Mascha zei

Echt super mooi geworden.
Groetjes Mascha

Frau Sonnenschein zei

Sooooooo wat is dat graaf.
Ik find het super,super leuk.
Je hebt echt guidene handen.

groetjes Conny

Een de kleuren zijn erg leuk,perfekt voor de lende en zomer!

Stina zei

Echt schitterend hoor heel knap, leuke frisse kleurtjes, liefs Stina

Isolde zei

Mooi hoor !!

corry zei

Wat een prachtig kussen, daar kun je terecht trots op zijn!! Geweldig gedaan Karin!

The Garden Bell zei

So now, I really really need to make more of these Hexs. I love, love this pillow. But, I think I'm going to have to look long and hard for the stuffer part. But, what a fun journey that will be.

Stunning, simply, Stunning.

Happy Monday,
Kate

Mrs Twins zei

Such wonderful work Karin!
I've never seen hexagon fillers! Just love looking at these flowers, still haven't had the time to try and make one!
Love Suex

RosaMaría zei

that hion is so beautiful!!! and your blog is so pretty! greetings from México!

snoopydog zei

The cushion is gorgeous! Your work really is very beautiful....such pretty colour combinations and careful hooking. Fabulous! I always enjoy calling in. Ros

Rian zei

Prachtig, Karin! Petje af. Goed idee van de zeshoekbinnenkussens! De afrikaanse bloemen zijn enig om te maken. Nadat ik er een paar "in kleur" had gehaakt, ben ik in wit gaan werken. Kijk maar eens op mijn blog voor het resultaat... 't moest iets rustigs worden... Heel anders, maar ook wel mooi geworden, vind ik zelf.
Groetjes, je hebt een gezellige site!

Haakmuts zei

Wat een schitterend kussen is het geworden, je wordt toch helemaal vrolijk van deze mooi kleurtjes.
En de vorm van het kussen ook heel mooi en apart.

Groetjes van Claire

lisette zei

Helemaal geweldig! Echt tof!

Willeke zei

Wat een mooi kussen! Leuk blog heb je trouwens. Ik kom vaker kijken hoor.

Kimbles zei

Karin SUPERB cushion I love it! So lovely a hexagon cushion and I love the way you crocheted round the edging truly lovely you very clever lady!!!! **Kim**X

The Garden Bell zei

I'm going absolutely bonkers in love with this one. You do the most unbelieveable job with every skein of yarn you hook. The colors are magnificant... Love,Love,Love,
Kate -xoxoxox

Tineke zei

Karin, wat een ontzettend leuk idee. En wat heb je veel mensen aan het haken gezet met je afrikaansebloemenuitleg ;-) Ik ben er helemaal aan verslaafd. Het is zo leuk die dingen te maken. Dank je wel voor je inspiratie! Fijne avond en groetjes...

lia zei

Héél erg mooi en origineel!

Monique zei

Prachtig geworden zeg!!

Viknits zei

Hi Karin,
Just found your beautiful blog! I love your African flower cushion - it's wonderful! :)
Vikki

Anoniem zei

Hello Karin,
your blog is so wonderful. I really love to read it for months now. How did you fill up the corners in the Hexagon? Is there a trick? I've tried and tried, but it won't work. Would you please help me? My e-mail adress is
sonntagsjule@aol.com
Greetings
Elke from Austria

Anoniem zei

Hallo Karin,

Volg al een tijdje je blog voor al je leuke haakwerk. Ben sinds een aantal maanden ook weer verslingerd en nu begonnen aan de afrikaanse bloemen, erg leuk.
Kom er alleen nog niet helemaal uit hoe je ze aan mekaar haakt en die leuke "hoekjes" maakt. Kun je je misschien een tip geven??
Alvast heel erg bedankt en succes met je hobby's.

groeten van Marianne

e.top2@chello.nl

lenteroos zei

Wauw, die Afrikaanse bloemen zijn helemaal te gek. Die heb ik nooit ergens anders gezien. Ik ga je blog een beetje in de gaten houden om je duidelijke patronen ook te kunnen gebruiken. Best lastig om de patronen van Lucy te vertalen...

janita mantel zei

in 1 woord PRACHTIG

Petra Swart zei

Pragtige kussing, Karin!!

Het jy dalk die patroon om die rand om die heksagons te hekel? Ek is besig met 'n heksagon kombers en sou graag so 'n rand daarom wou hekel.

Baie dankie en groete uit Suid-Afrika!!