vrijdag 9 juli 2010

Hitte

Vandaag hebben we een snikhete dag.


Zo'n dag, die niet voorbij lijkt te gaan. 
Ik ben vanmorgen vroeg opgestaan: 5.25. uur.
Ik heb alle ramen en deuren opengedaan voor frisse lucht. Heb de schone was gestreken. Nog meer huishoudelijk werk gedaan, een douche genomen. Alle deuren en ramen weer gesloten.
Half negen. Klaar. Koffie gemaakt en zitten. Onder de plafond ventilator.

video

Ja, die is mijn beste vriend vandaag.
Ik blijf hier zitten met mijn haakwerk.


Rustig blijven, water drinken en genieten van de mooie kleuren van mijn dekens in wording.
Gaat wel lukken.

Morgen weer zo'n zelfde snikhete dag....

25 opmerkingen:

maxima zei

schöne arbeit , tolle farben . gruß martina

willy zei

Vooral niet op de fiets het dorp in midden op de dag, dat heb ik dus zojuist gedaan. Ik zit hier nu even bij te komen en dan fris ik me op en zoek toch buiten onder de boom een schaduwrijkplekje om te borduren.
Mooie kleurtjes heb je onderhanden, groetjes.

Knutselbeertje zei

Mooi haakwerk.Ik wou dat ik ook iets kan doen, maar door de warmte en mijn medicatie ben ik zo suf en loopt het water langs mijn hoofd en rug. Van mij mag het een beetje minder drukkend warm zijn.Ik heb ook nog eens mijn gewicht tegen.

prettig weekend,
knutselbeertje

Wilbert Schouten zei

Wat een geweldige kleuren! Prachtig!

Maartje zei

Oh, wat een hite he! Ik lig gewoon samen met de kinderen in het zwembadje!!!!

Mooi worden je dekens. Ik kan mezelf er nu niet toe zetten om te haken, last van mijn vingers van het vocht....

Succes!!!

Groetjes Maartje

Rian zei

Wat wordt het moooooii! Ik snap alleen niet hoe je nu haken kunt. Ik plak er aan vast zodra ik het in mijn handen krijg. Ik heb quiltwerk opgezocht, en dat gaat zowaar aardig. Vanavond ga ik lekker een eind fietsen, dan is het (hoop ik) wat afgekoeld..
Groetjes,
Rian

Merchy zei

I has been very hot in Spain too, this whole week. Today it is a bit more cool and relaxing..
Nice blanket, I hope this helps you to let time walk on...
Best wishes
Merchy

Francien zei

Nou dit is een beetje te gek met de warmte hè Karin...zoals jij het gedaan hebt is de enige manier om het huishouden te doen...ik werk ook nog in de zorg sochtends en dat is nu best zwaar...daarom smiddags lekker uitrusten en met een handwerkje voor de ventilator...of nu na het bloggen proberen wat te friemelen...er komt een lekker windje binnen waaien...Je dekens worden prachtig...ze zijn allebei zo mooi met die kleurtjes...en heel mooi gelijkmatig gehaakt....prachtig....
fijn weekend...groetjes Francien.

Haakmuts zei

Prachtig worden je dekens.

Heel slim van jou om zo vroeg op te staan want dat is het enige tijdstip waarop je je nog nuttig kan maken wat huishouding beterft.

Goed weekend

Kimbles zei

Hi Karin, it is very hot here too. All housework is done early - like you I like to get up very early. Other jobs are done late like sitting at the computer!! All the very best to Holland for the World Cup Final!! x

Mrs Twins zei

It's very hot under Blankets as I well know! They are looking really good.
You have been quiet and I have been wondering what you have been making and now I know!
Enjoy your weekend,
Love Suex

boomer zei

Goedemorgen karin
Ben ook altijd heel vroeg op dan is het zo fijn buiten
Je dekens worden prachtig een genot om naar te kijken
Fijn weekend
Groetjes anita

Tineke zei

Vandaag ook weer heet, dat is waar. Maar dat komt ook een beetje door jou Karin :-) Je laat zulke hartverwarmend leuke haakwerken zien !!! Je salade was heerlijk trouwens, dank voor je recept!

Lique zei

't Is prachtig wat je maakt!

Maria zei

I hope you survived the heat there
Your larksfoot is looking lovely as are the squares. So simple, but I think they are very effective

lindevrouw zei

Wordt erg mooi! Leuk al die kleurtjes!

Sue zei

I'm just dropping by to wish the Netherlands good luck in the World Cup Final this evening. My family is supporting Holland because you are nearer to the UK than Spain :o) We are enjoying the gorgeous weather too.

lisette zei

Heerlijk vannacht die buien! Beetje verfrissing.. Wat een kleurenexplosie in het haakwerk. Geweldig.

Rein zei

Prachtig haakwerk, mooie kleuren!

Ebi zei

Ik geniet ook van de "ventilatorkoelte", al betekend het vaak wel dat ik mijn lenzen uit moet doen en de bril op maar haken gaat inderdaad prima met het kunst briesje.....

Prachtige dekens komen er weer onder jouw handen vandaan zeg!
Voor je het weet kan je er lekker onder kruipen op een 'koele'avond.....(of je zet de ventilator gewoon op honderd en gaat er met je dekens onder liggen!!)

Fijne dag!
Ebi

Bethel of Bethania zei

Karin I do hope you had a good w/e... maybe a tad cooler than Fri... Makes crocheting a bit hard when you are so hot but what you are making is looking wonderful... one stitch at a time... you will get there... Hopefully it will make the time go a lot quicker for you...
to think I'm here on the other side of the world... feeling cold, making fingerless gloves etc... but the winter will be gone soon & I will be dying with the heat for much longer than yourself but that's the way the world turns - so they say... Have a good week...

Mandy zei

Your blankets look terrific! Love lots of colours!

knitnut zei

I love your blankets. Could you tell me what the pattern is for the stripe one? What a great use of left over yarn.

Karin zei

@knitnut:
It's the larksfootstitch. I found the pattern here:
http://crochet-mania.blogspot.com/2009/04/larksfoot-crochet-pattern-stitch-baby.html

Madeleine zei

Looks lovely! ^^