woensdag 3 november 2010

Ja, ik doe mee!

Ik heb wol:

Drops Baby Merino - 100% extra fine wool superwash
Voor een babymutsje, want:


Brei een  mutsje.
 Brei een mutsje.
Brei een mutsje.

Help, ik hou niet van breien!



Karin, dan maak je een gehaakt mutsje!
Wat een goed idee.....

HIER is een patroon voor haakwerk,
HIER nog meer informatie over gehaakte mutsjes
en HIER een patroon voor breiwerk.
Hup, aan de slag!
Want....


In India wonen 375 miljoen kinderen. Helaas is India niet de beste plek om geboren te worden. Ieder jaar sterven er twee miljoen kinderen en pasgeboren baby´s, vaak in de wintermaanden als gevolg van onderkoeling. Daar wil Save the Children wat aan doen. En u kunt helpen: brei een mutsje voor India.

DOE MEE!

Welke kleur zal ik gebruiken?

In India dragen mensen graag felle kleuren. Wit en ecru worden geassocieerd met de rouw en zijn dus niet geschikt. Ook zwart wordt in India niet veel gebruikt.  Dus graag felle kleuren wol gebruiken.

Welk materiaal kan ik gebruiken voor het breien van een mutsje?

Voor de kinderen in India is het belangrijk om materiaal te gebruiken waar wol in zit, synthetische materialen zijn niet geschikt voor het breien van een mutsje, doordat het materiaal vlambaar is en in huis veelal op vuurtjes wordt gekookt.

Lees meer F.A.Q. op de volgende sites:


Photobucket

18 opmerkingen:

lottebees zei

Ik ga ook hier de kratten wol induiken om hier aan mee te doen.
Ik brei heel graag mutsen en na er zelf nu 4 in gebruik te hebben was het voor mezelf wel klaar. En dit is een geweldig doel.

Mrs Twins zei

I'm sure you will make a wonderful job Karin!
I'll be looking out for the photo.
Love Suex

lucie zei

Goed idee om ze te haken! daar zullen ze ook blij mee zijn. ik hou het voorlopig maar op breien...

groetjes Lucie

Monique zei

Wat een goed initiatief en wat een mooie kleuren wol.

Merel zei

Thanks voor de goede tip, ik heb meteen een berichtje op mijn blog geplaatst want ik doe mee! Super goed doel, en dat breid ( of haakt ) toch wel heel fijn.
groetjes merel

Linda zei

Wat een goed doel! Je hebt me enthousiast gemaakt. Ik ga ook aan de slag. Ik begin met een mutsje breien. Het patroon staat bij Save the Children op de site. We hebben tot 27 februari 2011 de tijd.

Groetjes,
Linda

Roos zei

Hoi Karin, eerst wil ik je complimenteren met de omslagdoek die je gehaakt hebt, want die had ik nog niet gezien. Meid wat een werk moet dat geweest zijn, maar wat een geweldig resultaat!
En precies op tijd klaar voor de koude wintermaanden. Jij zult het niet koud krijgen!

En dan je oproep om baby mutsjes voor India te maken. Fijn dat je zo begaan bent met deze kindertjes. Ik zou overal wel aan mee willen doen, maar moet echt wat gas terug nemen, want ik kom mezelf de laatste tijd iets te vaak tegen...... maar dat neemt niet weg dat ik het een prachtig streven van je vindt om zoveel mogelijk mensen aan het breien/haken te krijgen voor de babietjes van India, Veel succes, groetjes Roos

Anna Martijne zei

Wat goed van je dat je meedoet aan deze actie.
Ik ga er zelf niet aan meedoen, ik moet even een pas op de plaats doen, wil alweer veel te veel en dan loopt mijn hoofd straks helemaal om.
Ik heb het patroontje voor het gebreide babymutsje wel uitgeprint, komt goed van pas omdat ik eind december met een kraampakket wil beginnen en daar kan best een gebreid babymutsje bij.
Wat heb je trouwens mooie kleurtjes gekozen voor de mutsjes.

Groeten,
Anna Martijne

Terrie zei

What a great cause - I'm sure it'll look great Karin!

Hartstikkeleuk zei

Wat leuk joh! Ik heb toevallig??? gisteravond zo'n mutsje zitten breien. In lila. En het is een schatje geworden. Een werkje van niks, op een avondje heb je het klaar. Ik ga er zeker nog een paar voor ze maken :-))) Veel haakplezier hoor!!

Merel zei

Ik heb het erbij gezet hoor karin, goede tip.. ennuh nu aan de haak en brei

Natasja zei

Hoi Karin,

wat een goed doel zeg. Ik ga ook zeker een mutsje of meer dan 1 maken. Je hebt me echt aangestoken door je deken. Je weet wel ik heb toen met je gemaild over informatie over de zomerdeken.
Het is niet alleen bij de deken gebleven.
Kijk maar af en toe eens op mijn blog. Ja ook dat virus heb ik te pakken.

Groetjes Natasja

The Garden Bell zei

thank goodness for the translator. I thought you were pregant for a split second.....he-he... what a great cause.

Inkepinke zei

Ik doe mee! Wat een goed idee zeg! Heb net al even in mijn wolmand gensuffeld, maar heb alleen maar bollen met te veel synthetische materialen erin. Morgen dus gelijk naar de winkel!
En dit goede doel komt ook op mijn blog!
Groetjes Marjolein

Marjolein zei

Ik heb de afbeeldingen van 'Brei voor India' even van je blog gepikt voor mijn eigen blog. Geen probleem lijkt mij aangezien het voor het goede doel is. Ook heb ik een linkje in mijn blog gezet naar jouw blog voor het haakpatroon van een mutsje.
Groetjes Marjolein

Anoniem zei

jaaaa, dank je wel voor het haakpatroon! Ik heb ook een hekel aan breien maar haak graag (ik snap niet dat niet iedereen haakt, het is veel leuker:-)). Ben net in de trein van Maastricht naar Amsterdam zelf maar begonnen en gelukkig lijkt mijn patroon op dat van jou... Succes met de mutsjes! Groeten, Saskia

Anoniem zei

Leuke aktie, he. Ben zelf ook al heel druk aan het mutsjes breien hiervoor, maar het patroontje van het gehaakte mutsje ga ik ook zeker eens proberen,alleen even uitvogelen wat half double crochets zijn,halve stokjes of zijn het vasten??? Succes allemaal Linda

Karin zei

@ Linda:
Ik heb een nederlands patroon gemaakt. Kijk hier:

http://karinaandehaak.blogspot.com/2010/11/patroon-gehaakt-babymutsje.html