dinsdag 28 december 2010

Patroon Halswarmer


Deze is gehaakt met Drops Ice (wintercotton) 
en haaknaald 9 mm.
Of gebruik ander dik garen en haaknaald 9 of 10 mm.


Dit patroon is gevonden op Ravelry bij Naomi King.
Ik heb het vertaald in het Nederlands.

Haak 21 lossen.

1e toer: haak een stokje in de 3e losse vanaf de naald 
(= 1e stokje), haak verder in elke losse een stokje 
(= 20 stokjes), keer

2e toer: 2 lossen, 1 reliefstokje voor, 4 reliefstokjes achter, 4 reliefstokjes voor, 4 reliefstokjes achter, 4 reliefstokjes voor, 1 reliefstokje achter, 1 stokje in de top van de keerlossen, keer

3e toer: Herhaal toer 2

4e toer: 2 lossen, 1 reliefstokje achter, 4 reliefstokjes voor, 4 reliefstokjes achter, 4 reliefstokjes voor, 4 reliefstokjes achter, 1 reliefstokje voor, 1 stokje in de top van de keerlossen, keer

5e toer: Herhaal toer 4

Herhaal toer 2 t/m 5 tot je 13 blokjes hebt gehaakt. Dan is de nekwarmer ongeveer 70 cm lang.

Laatste toer: haak 1 losse, haak op elk stokje een vaste, hecht af.

Bevestig 3 knopen.


Veel succes met haken!

Photobucket

12 opmerkingen:

Mrs Twins zei

This is another great idea from you Karin. You are keeping nice and warm in this dreadful cold!
I hope you and your family are enjoying the Holidays.
Love Suex

lovestitch zei

So beautiful! Thanks for sharing the pattern, that's really great!

saramshobby zei

ziet er lekker warm uit :)

Mooi afgewerkt met die knopen ;)
doe zo voort.

mvg saramshobby.
www.saramshobby.blogspot.com

ps: kan het zijn dat het lichtjes sneeuwt op je blog ?

lindevrouw zei

Leuk je halswarmer! Staat je mooi!
Bedankt voor het delen van het patroon! super!grotjes Joke

lindevrouw zei

Deze halswarmer vind ik overigens mooier, dan die van Naomi op ravelry!

lotje zei

hoi Karin

wat een prachtige cadeautjes heb je weer gehaakt wat zullen de meiden er weer blij mee zijn .
Het telefoonhoesje vind ik helemaal te gek wat een vrolijke kleuren. de halswarmer staat je reuze het is dan ook een prachtige foto van je ik heb hem lekker van je gepikt een mooie foto van mijn beste vriendinnetje. Fijn dat je het met kerst leuk heb gehad. wens je nog veel haakplezier want volgens mij ben je het nog lang niet zat.

fijne week verder met liefs van mij Lotje

creathea zei

Ziet er weer errug leuk uit Karin. Nu nog even uitzoeken hoe ik een reliefstokje maak en dan maak ik er ook één voor mezelf!!

Groetjes, Thea

lindevrouw zei

een vraagje, hoe maak je nou het reliefstokje? is me nog niet helemaal duidelijk....groetjes Joke

saramshobby zei

ik volg je blog, via het volgknopje ;)

mvg saramshobby
www.saramshobby.blogspot.com

Prullemieke zei

Hele mooie halswarmer!
Ik ben fan.

Lalalizzie zei

Ha, ik heb net garen gekocht die ideaal zijn hiervoor. Bedankt voor het patroon & het beste voor 2011!

Anoniem zei

Leuk Karin! Hoeveel bollen Eskimo zitten in zo'n halswarmer? Ik heb er nl nog een paar liggen, en dit lijkt me een leuke bestemming. :)

groetjes,
Marianne / 'kabeltrui'