dinsdag 6 november 2012

Save the Children

Gelukkig, het gaat steeds beter met mijn schouder.
Heel voorzichtig ben ik al weer kleine stukjes aan het haken.
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes!

***

Ik wil meteen jullie aandacht vragen voor het volgende!
Twee jaar geleden deed ik mee aan  een actie van "Save The Children".
Er werden heel veel mutsjes gebreid (en door mij gehaakt!)
voor pasgeboren baby's in India.


Nu is er weer zo'n actie gestart voor kinderen in Centraal-Azie!
Ga eens kijken bij:

click >>> SAVE THE CHILDREN 

En lees vooral de

 click>>> VEELGESTELDE VRAGEN 
goed, zodat ik al die vragen zelf niet hoef te beantwoorden.

Mag ik jullie vragen om mee te doen?
De mutsjes kunnen tot eind februari 2013 worden opgestuurd, dus je hebt echt tijd genoeg.

Ik heb nog een patroon op mijn blog van een gehaakt mutsje voor pasgeborenen:

click>>> PATROON 

Wil je het mutsje wat groter maken, dan kan je nog 1 of 2 (of 3?) toeren meerderen na toer 8.

Dank je wel!

Photobucket

17 opmerkingen:

TIO zei

Oh, nee, weer iets aan wat ik moet deelnemen.... Niet dat iemand mij verplicht hoor... ik wil dat gewoon zelf, ik vind dat ik dat gewoon moet doen :-)
Gelukkig loopt ze nog een tijdje, eind februari 2013 en heb ik nog tijd genoeg, want ben nu met zoveel andere dingen bezig dat ik pas volgend jaar ga kunnen beginnen denk ik :-)
Maar ik doe zeker mee, alleen vind ik het jammer dat ze in België nooit zoeen acties doen, want vanuit belgië een pakket naar nederland sturen met toch een redelijk gewicht loopt al snel op in prijs... maar goed... :-)
Ik maak er binnenkort ook zeker reclame voor op mijn blog!

Inez Falleyn zei

Ik vind het ook jammer dat je dit in België niet vindt. Misschien moeten we zelf iets lanceren TIO?
Ik kom wel regelmatig in NL, dus misschien kunnen we iets afspreken voor het ter plaatse krijgen van de mutsjes?
Inez

yvonne zei

Goed plan ik zal m'n best doen. En ben blij dat het wat beter met je gaat.

Arianne Schenkelaars zei

Hoi Karin,
Fijn dat het weer wat beter gaat! Leuk dat ik je blogberichtjes weer kan gaan lezen. Natuurlijk doe ik mee. Deze zomer haakte ik 2 dekentjes voor Nepal, zo leuk. En eerder haakte ik voor het poekieproject. Misschien is dat iets voor de mevrouw die hierboven reageerde, het is namelijk een belgisch project.

groet, en veel haakplezier, Arianne

Diaantjes Haaksels zei

Ik ga er naar kijken en kan dan best wat mutjes haken.... mogen alle kleuren of is hier nog een bepaalde voorwaarde voor??

TIO zei

@Arianne schenkelaars: ik haakte ook dekentjes voor Nepal, en het poekie project krijgt binnenkort een 2e lading knuffeltjes van mij :-)

@Inez Falleyn: ik heb al een mailtje aan de organisatie gestuurd met de vraag of er in België een verzamelpunt is. Ik ben zelf van provincie antwerpen, 110km (1u30) ongeveer van waar de mutsjes moeten geraken. Ik ga het even bekijken en bedenken en anders moeten we gewoon zelf een verzamelpunt laten weten aan de organisatie en de mutsjes brengen, zit ik niets mee in om te doen...
Ik wacht nog even het antwoord van de organisatie af of er al een punt is, en we zien dan verder he. je kan mij ook altijd mailen als iemand andere ideeën heeft, bosteels.wendy@telenet.be

Jolanda zei

Fijn dat je aandacht hebt voor deze mooie actie! Ik doe ook mee en heb ook een patroon op mijn blog staan.
Groetjes Jolanda
Creatiefbezig.blogspot.nl

Diaantjes Haaksels zei

Hoi, daar ben ik weer. Was vanmiddag vergeten te melden dat ik blij ben dat het weer wat beter met je gaat enne... m'n eerste mutsje is in wording..

Diaantjes Haaksels zei

Ja sorry daar ben ik alweer, Heb een mutsje af... Als hij ruim op een babyborn pop past is het mutsje dan goed??

ineke zei

niet vergeten dat er minimaal 25 % wol in eht garen moet zitten!!!
ik ga eerst eens kijken of ik wel zulk garen heb..
maar in principe doe ik mee met minimaal 1 mutsje..

daantjeswereld zei

Goede aktie, vorige keer ook meegedaan met dank aan je patroon.

kristel zei

Leuk idee! Ik heb het alvast gedeeld op mijn facebookpagina.

Mijn Tijdverdrijf. zei

Wat goed van je dat je je daarvoor inzet. Het is een kleine moeite en in Nederland hebben we het zo goed.
Ik doe mee.

Groetjes, Agnes.

Pascale zei

Ik weet er alles van, van schouderklachten. Maar als je maar genoeg last hebt, doe je braaf elke dag je oefeningen hoor. Ben nu ook met Pilates begonnen. Ook fysio gehad én 2 x geopereerd. Het gaat veel beter; maar blijft oppassen met overbelasting.
Maar...een mutsje haken zit er echt nog wel in hoor ! Lekker snel projectje !

Sandra zei

karin..geweldig!! ik doe mee via Facebook groep! x san

Rosaly zei

Wat fijn te horen dat het beter gaat met je schouder! Kun je eindelijk weer aan de gang.
Na het lezen van je bericht, ben ik meteen de kast in gedoken voor garen en ga dus ook snel aan de slag.

Anniegurumi zei

Ik hoop nog ergens tijd te vinden voor dit super goede doel!!