zondag 21 april 2013

Sleutelhanger Curly

Een nieuwe fiets dus.
En voor het sleuteltje heb ik een vrolijke sleutelhanger gemaakt.


Het patroontje:

Haak 25 lossen (mag ook meer of minder, wat je wilt!)
Haak in de 2e losse vanaf de naald 2 vasten, haak in elke losse 2 vasten tot het eind.
Haak 1 losse, keer, haak in elke vaste 2 vasten tot het eind.
Haak 6 lossen, haak 1 halve vaste in de laatste vaste
 (= klein lusje, wil je een langer lusje, dan haak je meer lossen)
Hecht af.

Haak er een aantal en schuif ze met het lusje aan de sleutelring.
 Dat is alles.

Ik heb gehaakt met haaknaald 3 en Catania,  je kunt er restjes voor gebruiken.
Uiteraard kan je ook met andere garens aan de slag gaan.



Photobucket

16 opmerkingen:

Maaike zei

Leuk idee voor wolrestjes!

Yvonne zei

Hoi Karin ziet er vrolijk uit.Je weet ook van alles te maken ,met vrolijke kleurtjes he. X x x

Lizinka zei

Hallo Karin

Wat een super leuk idee.
Ik ga er gelijk wat haken.
Ik heb namelijk 4 sleutel bossen zonder iets leuks eraan.

groetjes van Lizinka

Saskia van de Ven - Vink zei

Super leuk zeg! Ik 'krijg' binnenkort ook een nieuwe fiets, dus kan aan de slag ;)
Veel veilige fietskilometers gewenst!

Marjo zei

Superleuk ideetje, ga ik zeker en vast proberen

Liefs
Marjo

Zaanse Zolder zei

Dit is grappig. Ik heb vorig jaar een sjaal gemaakt met die wokkels aan het uiteinde, ziet er ook zo leuk uit. Maar een sleutelhanger is natuurlijk ook super en lekker vrolijk.

Elfi zei

Prachtig, mijn fiets heeft ook nog geen sleutelhanger. Je brengt me op een idee!

ineke zei

ja leuk die krullen!!
die maakte ik vroeger al als een soor extensions voor mijn dochters!!!!

Willy zei

Leuk is ie! De combinatie van kleurtjes vind ik ook heel mooi.

Frances zei

Karin, I like this colorful key chain design. As always. your crocheting is perfect.

Many congratulations to you on having your work included in the crochet technique book. Bravo! Just imagine all the folks who will now be picking up yarn and crochet hooks and being inspired by your designs!

xo

Lill'Miss Spider zei

Vrolijke sleutelhanger!

Marjo zei

Hey Karin,

Ik zag op FB dat je een give away had, ga ff kijken en zoeken,maar ik vind niets ??

Liefs
Marjo

Donja Hoevers zei

Leuk! Ik heb er een paar gehaakt met kraaltjes, in de laatste tour na elke derde steek een kraaltje verwerkt.

Ons zei

Hele leuke sleutelhangers! Ik heb er al 2 af! Ik heb ze wel iets aangepast wat voor mij handiger werkt!
Leuk blog heb je en kom ik vaker kijken of je weer iets leuks erop gezet hebt. Ga zo door.

Gr Pamela

Aly Vos-Wieringa zei

We hadden hetzelfde idee over de sleutelhangers. Ben er ook al mee bezig geweest en nog. Het patroon is iets anders, maar het idee is gelijk.
En het lijkt toch gezellig?

Blok Of Life zei

Heb me vaak afgevraagd hoe ze gemaakt werden. Nu snap ik het! hah Dank je wel voor de geweldige uitleg!