maandag 24 februari 2014

Kleedje voor Boeddha

En dan zie je ook weer de gehaakte kleedjes verschijnen.
Helemaal terug van weggeweest.

Kleedje...
Doily...
Mandala...

Hoe je het ook noemt, het is een feestje om te haken!


Dit kleedje heb ik gehaakt voor mijn Boeddha:


Wat zit ie zo lekker hè?


Ik heb gehaakt met haaknaald 3,5 en restjes Catania en Phildar Coton 3.

Haak volgens het patroon krukje t/m toer 16.

Ga daarna verder als volgt:

Hecht een nieuwe kleur aan.
Haak achtereenvolgens: * een vaste, een vaste, een half stokje, een stokje, (een dubbel stokje, 1 losse, een dubbel stokje) in 1 steek, een stokje, een half stokje*. Herhaal van * tot * tot je rond bent. 
Zo krijg je een golfpatroon. Kijk ook naar de foto hierboven.

Hecht een nieuwe kleur aan.
Begin in de  1e van de 2 vasten (in het dal)
* Haak 2 vasten samen, haak op het halve stokje een vaste, haak op het stokje een vaste, haak op het dubbele stokje een vaste, haak in de losse-opening een vaste, haak 3 lossen, haak in de 1e losse een halve vaste (=picootje gemaakt) haak in de losse-opening een vaste, haak op het dubbele stokje een vaste, haak op het stokje een vaste, haak op het halve stokje een vaste *.
Herhaal van * tot * tot je rond bent.


Fijne dag!
Photobucket

32 opmerkingen:

YvonneP zei

Hey Karin gelukkig ik miste je al ;-) nou je boeddha zit er heeeeel gezellig bij zo. Groetjes Yvonne P

Floortje zei

Wat een mooi geheel, Boeddha en kleedje! Ik ga het kleedje even pinnen voor later....als ik weer haaktijd heb! Zonnige groetjes, Floortje

Sandra zei

Super! Hartstikke bedankt Karin!

Ria Vos-Tiemissen zei

Ziet er super uit!
Groetjes Ria

Goudhaartje zei

Wat mooi!
Ik heb ze vorige week ook al gemaakt, omdat het zo vrolijk is.
Je kleuren passen heel mooi bij de Boeddha.

Simone's Haak en Naai blog zei

Erg mooi! Mooie kleurencombi!!

Jenneke van Maurik zei

prachtig gemaakt en wat staat het zo mooi

Erica ♥ zei

Heel mooi gemaakt, en super leuke
kleuren heb je gebruikt, je boeddha
zal er blij mee zijn ☺

Een hele fijne nieuwe week met heel
veel leuke dingen en knutselen.

Veel liefsss van Erica ☼
{Heidebloempjuh}

Sanne zei

Prachtig gemaakt!

Sabra zei

Prachtig gedaan, je boeddha past er ook zo mooi bij!

Amber zei

Wat een mooi kleed in prachtige kleren. Lief dat je het patroon met ons deelt.

Groetjes, Margaret

Frances zei

Karin, this is a fine mandala that you have made for your Buddha to rest upon.

I have been very pre-occupied with knitting for months, but seeing what you have made has reminded me of what yarn and a crochet hook can do.

Many thanks! xo

Vera de Gries zei

Heel erg leuk en wat een fijne, frisse voorjaarskleurtjes!!!

Liefs, Vera

Mariette zei

Wat mooi en heel erg bedankt voor het patroon!

Angélique zei

Mooi! Ik heb hem gepind, dank je wel voor het patroon.

Creative Design zei

Great colors and I adore that little picot edge.
Sheila
http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/02/bonfire-wedding-blanket.html

Mors Hjertekurv zei

Very pretty

Anoniem zei

Prachtig dit kleedje! Ga het snel maken, een heerlijk werkje! Het resultaat van mijn melk krukje heb je al gezien! Bedankt voor het delen van het patroon!
Fijne week verder!

Lieve groet, Marjo

Margot1belge zei

So beautifull your Mandala,
Inspiring Mandala.Mandala,
It has its own originality.
Everyone can improvise with different colors and stiches and motifs.
Thank you for sharing ,
I enjoy discovering your creations! Fleurbelge

marie bartels zei

Wat een mooi kleedje, past heel mooi bij de boeda. Leuk om te doen he die kleedjes. Af gelopen zomer heb ik er wel zeven gehaakt, ik kon niet meer stoppen. Ik haak ze het liefst op pen 1,5 of 2 mm. met glans katoen. Ben benieuwd naar je volgende project. Groetejes Marie.

Sara L'arcobaleno di Sara zei

Ciao Karina, complimenti per il tuo blog bellissimo e le tue meravigliose creazioni!
ciao
Sara

Wilma zei

Wat een goed idee! Mijn boeddha mag ook wel wat zachter zitten eigenlijk.

Made by Annemiek zei

Wat een kleurig en mooi kleedje, vroeger waren ze allemaal wit of cremekleurig ook mooi maar deze kleurige kleedjes zijn ook prachtig!

Anoniem zei

Hallo Karin
Volg je blog iedere dag. Heb al zoveel patronen van je gebruikt.
Heel veel dank hiervoor.
Ben nu bezig met het Boeddha kleedje. Geweldig en wat meer dan goed beschreven.
Grotjes Nienke

Rosangela zei

Tudo muito lindo.
Parabéns.

Borg zei

Prachtig! Ik ben er al mee begonnen:)

amjaylou zei

Hello! This is so beautiful - any chance of writing the pattern in english, my google translator is not a happy bunny! Pretty, pretty please! X

Maris zei

mooie kleuren bij elkaar

Marleen zei

mooi gemaakt!

Spontanity zei

Al twee gemaakt, zo leuk :)

Eveline Feteris Kok zei

Hoi wat een moooe mandala deze patronen moet je zeker kopen? Vr gr

Karin zei

@ Eveline Feteris Kok
De link naar het patroon en de aanvulling er op staan hier al die tijd al op de pagina over het kleedje.