woensdag 9 april 2014

Super Zoete Zachte Deken

Eindelijk heb ik dan mijn
Super Zoete Zachte Deken af!
 

Ja, het is DE deken uit het prachtige boek vol haakinspiratie:


Ik heb de deken een "tikkeltje" groter gemaakt.
Mijn deken meet 210 cm x 150 cm.

Voor het eerst heb ik gehaakt met

Het is een heerlijk haakbaar 100% acryl garen,
verkrijgbaar in fantastische kleuren.
Het maakt de deken licht van gewicht en heel goed wasbaar.


Ik heb 3 haaknaalden gebruikt.
Met de 5,5 mm heb ik de lossenketting opgezet.
Daarna heb ik de deken gehaakt met haaknaald 5 mm.
De rand is gehaakt met haaknaald 4,5 mm.

De kleuren, die ik gebruikt heb zijn:

1081 Saffron
1061 Plum
1390 Clematis
1123 Claret
1241 Fondant
1084 Magenta
1132 Shrimp

De deken weegt  uiteindelijk bijna 1500 gram.
Ik had wel 18 bollen (1 bol weegt 100  gram) gebruikt.

Ik ben  volgens de tip in het boek elke toer aan de zelfde kant gaan haken,
zodat je een echte voor- en achterkant krijgt.
Heel mooi, met als klein nadeel, dat je deken toch wat scheef wordt.
Ik vind het zelf niet zo erg, mijn deken ligt toch nooit recht.


De rand.
Dat werd even een "dingetje".
Geheel volgens het patroon begonnen en goed geteld (denk je dan)
en er na een aantal toeren achter komen, dat je dan niet uitkomt.
Grrrrrr........ 
Toen maar besloten mijn eigen draai er aan te geven.
Dus dat is wel iets anders geworden.
En ik  ben er heel blij mee.


Onze kleine boefjes waren er ook blij mee en gingen
heerlijk soezen in het zonnetje!


Nou ja, dat mocht heel even hoor...... alleen voor de foto...... ;-)


Photobucket

48 opmerkingen:

vicarno's mama zei

Wat een heerlijke deken Karin!

Charly zei

What a wonderful blanket with great colours!!
Greetings, Charly

Nienke freubelt zei

Wat een fantastisch mooie deken is het geworden, gaaf!

Anne Vandekerckhove zei

Echt een mooie deken, je zal er wel lang aan bezig geweest zijn.

Zaanse Zolder zei

Wauwie, wat een mooierd ! Ik heb sinds kort ook Stylecraft ontdekt, zo fijn om mee te haken.

Creahoekje. Marian zei

Wow Karin, hij is super geworden!!
Pas heb ik mezelf dat boekje ook maar eens kado gedaan!! En ik weet zeker dat ik er verschillende dingen uit ga maken!!
Stylecraft moet je wel even aan wennen, vind ik, en op naald 4, zoals het etiket aangeeft, vind ik zelf iets te 'plankerig'... Heb nu verschillende dingen ermee gehaakt, maar mijn favoriet is toch 4,5. Misschien wel 5, maar die bezit ik helaas (nog) niet!!
Tja, en dat scheve.... praat me er niet van. Ik heb er net vandaag over geblogd... ;-)

Groetjes,
Marian

PS Je hebt een heerlijk inspirerend blog, dat wilde ik je nog wel even zeggen!!

Elfi zei

Wat een prachtige deken, ik heb het boek ook, staat ook nog op mijn lijstje.

Angélique zei

Onwijs mooi!

Galera zei

Que bonita te quedo,felicidades

Martina zei

looks so cozy and beautiful...
♥♥♥martina

kreamade zei

Wauw, wat een prachtige grote deken is dit geworden!! Heel mooi! gr. Hennie

mm-iirraah zei

Wat een prachtige deken!!

Sandra zei

Gaaf geworden zeg....

Ilonka zei

Prachtige deken

José Crochet zei

Jee Karin, wat een kleurenpracht. Erg mooi geworden hoor. En je hebt ook erg lieve hondjes zo te zien. :)

*Manja* zei

WOW...Super!
Liebe Grüße,*Manja*

Anja/ChériesCrochet zei

Schitterend, ik heb deze ook gehaakt en natuurlijk met Stylecraft :-)

Lief en Mooi zei

Ik zag op Instagram, ik vind hem prachtig. Ik word meteen nieuwsgierig naar het garen. En knap hoor dat je zo'n groot project zo snel helemaal afmaakt. Groetjes Talitha

Corine zei

Erg mooi geworden, je deken!
Mooie kleuren heb je gebruikt!
Ga toch ook eens stylecraft proberen!

Groet, Corine

Sandra zei

erg mooi ziet er goed uit

Marijke zei

Mooie deken!
groetjes van Marijke

Erica ♥ zei

Hij is echt schitterend geworden je deken, en mooie kleuren heb je gebruikt ☺
Fijne avond ☼
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}

Sandra zei

Hij is schitterend geworden, echt een plaatjes. En zo lekker groot!

Elke zei

Wunderschön!
Liebe Grüße
Elke

Sônia Maria - Falando de Crochet zei

Simplesmente maravilhoso!!!
Adorei o seu trabalho...
Sônia Maria

Dinaz ♥ zei

Hij is prachtig Karin!!!
Echt om trots op te zijn!

X Dinaz ♥

Willy zei

Prachtig Karin.
Erg mooie kleurencombinatie.
Zo te zien zul je de deken moeten delen met die twee boefjes.
Groetjes,

YvonneP zei

Hey Karin, WOW wat een plaatje van een deken is het geworden zeg. En je kleuren combi ook weer zo gaaf. Hoeveel UREN ben je ermee bezig geweest zeg.
Groetjes YvonneP

jellinacreations zei

Prachtig! En nog wel in mijn lievelingskleurtjes <3

marie bartels zei

Wat een prachtige kleuren combinatie! Een hele mooie deken, zal prachtig staan :)

vrolijk by Leen zei

Wat mooi!! Ik heb dit strepenpatroon ook al enkele keren toegepast voor kleinere dekentjes, maar nu ik de jouwe zie, krijg ik veel zin om ook een grotere te maken...

Angeline zei

ohhh wat is die mooi en die twee schatjes erop bij de laatste foto...LIEF!


lieve groetjes
Angeline

Frances zei

Karin, the colors in this crocheted blanket are so, so beautiful.

I admit to having crocheted my own acrylic yarn afghan...back in the early 1970s. I loved the colors, and kept that afghan (blanket) for decades, but admit that I eventually gave it away. Although I have seen many bloggers who wonderfully crochet praise this Stylecraft yarn, I would now so prefer to use wool.

This is not meant to be a criticism, just my reminiscing about my own crocheting then and now.

xo

Alessandra Poggiagliolmi zei

beautiful!!!!
xxxxx Ale

Corina zei

Het is wel een prachtige deken geworden, mooie kleuren, mooie haaksteken en een lekker royale maat!

Birgit zei

Wow, superschoen und soooo viel Arbeit.
LG Birgit

Yvette zei

Ik heb het boek ook en ben net ook begonnen aan dat dekentje. Het is in ieder geval heel leuk om te doen!
Prachtige deken heb je gemaakt!

Tinie zei

Prachtig! Mooie kleuren! Lieve groetjes Tinie

GeHaakt door Marijtje zei

Mooi Karin! Fijn zo'n mooie deken in je bezit!
Groetjes Marijtje

Patricia Smit zei

Wat een prachtige deken, de kleurencombinatie vind ik erg goed gelukt!
Trouwens leuk interview met je bij (hm, volgens mij Studio Echt)!

Lique zei

Heel erg mooi Karin!

Lizette van der Plas zei

Wauw! Daar zit heel wat werk (en garen) in zeg, maar hij is echt prachtig mooi geworden! Superleuk! Groetjes

Rita Janssen zei

Prachtige deken Karin, maar zo groot, wat een werk zeg, maar het resultaat is echt om trots op te zijn! Mooie kleurtjes en zacht, dat merk je aan de boefjes :-)
Grtjes, rita.

Jos zei

prachtig, wat zul je een plezier hebben van dit kunstwerkje!

Ilona Stet zei

Prachtig Karin, wat een boel werk! Maar zo de moeite waarde he!
Lieve groetjes Ilona

Natas Nest zei

Wonderful!! ♥ Pretty colors, too.
Happy Easter!
Nata

Minga zei

De deken is echt mooi geworden! Mijn complimenten. Ik ga hem ook maken voor mijn kleinzoon. Hij komt deze week en mag de kleuren zelf kiezen. Rita

Breienmaar zei

Jack russels en een gehaakte deken perfecte combinatie;)
Je deken is prachtig!