zaterdag 6 juli 2013

Poef II

En daar is weer een poef!
Nu voor onze jongste dochter en haar vriend. 


Ik heb vijf verschillende vierkanten gehaakt.


Negen rondjes in vierkantjes.


Een vierkant, dat begon als de cirkel van de hoes voor het krukje.


Allerlei verschillende steken.


Vierkanten uit het boek "200 Crochet Blocks for blankets, throws and afghans" van Jan Eaton.


En hier een granny square, gehaakt met restjes garen.
Dus als het draadje op was, ging ik verder met een nieuwe kleur, gewoon midden in een toer.
Dat geeft een grappig effect.

De vijf vierkanten heb ik met vasten aan elkaar gehaakt.


En toen moest de poef nog even getest worden.
Een lekkere zit en prima uitzicht.
Helemaal goedgekeurd!

*****

Ik heb gehaakt met haaknaald 4,5 mm en Paris van Drops.
Ik heb op verzoek bruine, groene en blauwe tinten gebruikt 
met hier en daar een klein beetje wit. 

Toevoeging:
De poef van 40x40x40 cm heb ik een paar maanden geleden 
gekocht bij Kwantum. Ik weet niet of ze deze nog verkopen.

*****

Photobucket

Follow on Bloglovin

41 opmerkingen:

Corine zei

Hij is super leuk geworden je poef!
Mooie kleur combinaties en zo te zien zit ie ook lekker!

Fijn weekend!

Carina zei

Erg mooi geworden zeg! En gevarieerd door elke kant iets anders te haken, leuk!

Groetjes Carina

Arianne Schenkelaars zei

Ook weer heel erg mooi geworden. Zelfe basis-poef gebruikt als voor de oudste? Wat boffen de dames met zo'n creatieve moeder. Ik heb een plaid onderhanden voor mijn dochter en de poef staat op de to-do list voor de zomervakantie:). Heerlijk.

Franciens Haakwerk zei

Oh, wat een leuke poef is dit geworden zeg! Geweldig.

Martina zei

Wooow...
i love the last pic most. ;o)
XO, Martina♥

Antoinette zei

Wat een heerlijke poef :)

Sandra zei

Nice, wat een mooi poefke, groetjes sandra

Mejuffrouw B zei

Super! Ik denk dat je een hele blije dochter hebt :-) Ennuh, de foto met je hondje op de poef is echt helemaal schattig!

Sandra zei

erg leuk hoor
gr sandra

CABDELLÀNIA zei

Wooooowwww. I love it!

Laura

HaakBrei-n zei

Wat leuk, mooie kleurcombinatie, het effect van de restjes garen granny square is top!! Groetjes Chantal

Lief en Mooi zei

Mega Mooi!Liefs Talitha

Minimoek zei

Hij is super Karin!!!

Lizette van der Plas zei

Oh leuk zeg deze poef! Heel mooi gemaakt (en een goed idee om te onthouden, hihi). Wat heb je als basis gebruikt, een Ikea-poef misschien? groetjes

Angeline zei

Ohhh wauw,mega mooi!ik zit hier gewoon met opengevallen mond je poef te bewonderen...prachtig zeg!En ehhhh hij zit lekker zo te zien! ;-)

blauwruitje zei

Wauw wat een werk. Hij is echt mooi geworden.

Noods zei

Die is leuk geworden..Poef van de Ikea?

Karin zei

@Noods de poef is van Kwantum. Weet niet of ze deze nog verkopen. Maar elke andere poef in deze vorm is makkelijk te "behaken".

TIO zei

Wow... daar zal je ook wel een tijdje mee bezig zijn geweest... maar hij is heel erg mooi geworden! knap!!

Yvonne zei

Hoi Karin, wat een super leuk idee, elk vak een andere manier! Zo heb je steeds wat anders.;-)
Zo gaaf dat je dit met iedereen deelt. Een nieuwe rage?

Frances zei

Karin, this crocheting is so good and I love that last picture of the testing sitter! Great colors and patterns in each square.

xo

Mariette zei

Prachtig Karin! De kleuren zijn geweldig, heel mooi gedaan.

baukje zei

Prachtig geworden en ik ben helemaal weg van de kleurencombinatie!

Dinaz ♥ zei

Wauw!!! Wat een mooie poef is dat geworden! Daar zitten heel wat uurtjes werk in :)
Mooi gemaakt hoor...knap om van rond naar vierkant te gaan...haha!

Fijne zondag! Dinaz ♥

Amber zei

Wat een prachtige poef met al die verschillende vakken. Hier heb je ze vast heel blij mee gemaakt.

Zonnige groet, Margaret

zelda zei

De poef is heel erg mooi geworden!

Groetjes Zelda

caroline zei

hip !
rtsborh

Mama Maai zei

Heel gaaf! Misschien ga ik nog wel even kijken of zo'n poef er nog staat.... :)

Onlie Mie zei

Prachtig!!!! Zo eentje zou ik ook wel willen! Mooie kleurtjes trouwens!

Rein zei

Die is mooi geworden!

Rita Janssen zei

Superleuke poef Karin! Echt wel de moeite! En in prachtige kleurtjes :) Getest is ze in elk geval al door de hond :)
Groetjes, rita.

ZHOBEYDA zei

HOLA, COMO STAS? TUS TRABAJOS SON HERMOSO, TE FELICITO, QUE DIOS BENDIGA TU CREATIVIDAD.. AHORA TE SIGO, VISITAME TAMBIÉN, SIEMPRE SERAS BIENVENIDA.. ANÍMATE.. BESOS, ABRAZOS Y BENDICIONES.
ZHOBEYD@....

Noods zei

Ik vind het echt superleuk geworden!! eerst maar even mijn deken afmaken en misschien is dit wel een idee voor het volgende project :)

Ivory zei

This is a lovely puf! I don't speak Dutch, but I do speak Danish and I somehow believe Dutch is something half way between Danish and German. All the best

Ilonka zei

Whow wat gaaf gemaakt echt super mooi.

Liefs, Ilonka

http://mijnhaakenbreiparadijs.blogspot.nl/

gaveta zei

awesome! like every work you post :)

Hekkan Hekkel zei

Wow, what a great "puff", as we call it in Norwegian :)
Your blog is really nice, and I have to come back often :)
If you're interested in amigurumi (and perhaps Norwegian as well), my own designed amigurumibook will be published in aug/sept! :)
Cheers, Kristin

Pigtails zei

Karin die patroon is 'n wenner! Ek hou baie van jou poef. Groete!

Mieke Peeters zei

Wat een mooie poef! Erg leuk idee voor de kinderkamer, die ga ik onthouden.
Groetjes, CreaMiekk

Borg zei

Net terug van vakantie ga ik de blogs even langs:)
Wat een onwijs leuke poef! Vind hem ook zo leuk omdat hij vierkant is en elke kant anders....Ik hou van variatie haha.

Borg zei

net terug van vakantie, surf ik even langs de blogs. Wat een onwijs leuke poef! Mooi die verschillende kanten... en een vierkante poef., Love it.